Mijn twee katten (beiden vrouwtjes) hebben opeens bonje. Maar dan ook échte bonje.
Ik kwam vanmiddag thuis en vond allemaal plukken haar.
Mijn ene kat Woezel onder de bak van schrik en iedere keer als Duvel in de buurt kwam, blies ze. Ik dacht eerst: die voelt zich niet fit. Gelokt met wat voer en ze kwam. Totdat Duvel om de hoek kwam en weg was ze weer, angstig onder de bank. Helemaal niks voor haar

Ik moest weg voor een etentje en heb beide dames apart gehouden, ene kat in de slaapkamer en andere kat door gehele huis.
Ik trof een eenzame kat vanavond aan, die toch wel dolgraag bij de ander wilde.
Goed, weer bij elkaar. Ze leken het weer goedgemaakt te hebben.
Ik sta onder de douche en hoor een hoop gegrom en potver, daar begint het weer van voor af aan

Duvel jaagt op Woezel, drijft haar in een hoek en ramt er op los

Echt heel zielig om te zien.
Ze uit elkaar gehaald, Woezel had al door dat ik voor haar opkwam -leek het- en bleef dicht bij mij in de buurt. Zelfs in de badkamer!! Echt heel bijzonder voor haar.
Nu zit ze naast me op de bank. Als ze Duvel hoort, dan duikt ze én in elkaar én haar staart zet uit.
Duvel begint imponerend te lopen en bereid weer een aanval voor...
Wat moet ik hier nu mee?
Je kan zeggen: lekker laten doen, maar dat zit me toch niet helemaal lekker. Als ik vanmiddag de plukken haar zo zag en de paniek/angst in Woezel haar ogen

Het is écht ineens van vandaag... wat zouden de dames hebben gedaan bij elkaar??
Wie kan tips/advies geven?
Het zijn beiden binnenkatten, maar Duvel loopt zo nu en dan wel wat buiten in de achtertuin.. maar eigenlijk altijd maar max een kwartier. Dan is ze bang en vlucht weer richting deur. Waarna ze héél snel weer naar binnen wilt

) even op het gemak topic doorlezen én jouw vragen, Poes, beantwoorden 
) weer een half uurtje buitengelopen. Dit zorgt ervoor dat Duvel op een -naar mijn idee- natuurlijke manier wordt "afgeleid"/"uitgeput" (kan even niet het juiste woord vinden)... Nu vandaag eind de middag heeft ze letterlijk half buiten gekoekeloerd door de deur om vervolgens achterwaarts weer terug naar binnen te gaan