het is begonnen in 2001.. Mijn moeder en ik deden toentertijd vrijwilligerswerk bij een vogelrevalidatiecentrum
en daar kwam opeens een hele kudde kuikentjes binnen.. Vader bewerkt met 2en, en hij ging een ren bouwen in de tuin!!
Pebbles en Calimero zijn toen geadopteerd! Ze waren nog zo geel en pluizig zegmaar..

in 2003 zaten we in besmet vogelgriepgebied, en hebben we de dames laten onderduiken
Jeetje wat was ik prikkelbaar toen, ga toch zeker niet aan mijn kipjes zitten!! 
De dames mochten afentoe een rondje door de tuin, en er werd wat afgeknuffeld met ze

Ze hebben een verhuizing meegemaakt, en daardoor 4weken binnen gezeten in een landbouwbox in de schuur, sja, het hok moest weg en weer opgebouwd worden bij het nieuwe huis

Maar ook hier hadden de dames het prima naar hun zin!
Toen er in 2005 bij het vogelcentrum een kipje zonder teentjes aan haar pootjes kwam, en ze haar wilden inslapen ''ja dat ziet er niet uit'' hebben wij de deur van het kippenhok wijd open gezet voor PRUTJE (
)Calimero kreeg een beetje haan-neigingen tegen prut, maar het ging wel goed

De dames legden met 3en op recreatieve basis weleens een ei, en trokken een hele kudde mussen en merels en duiven aan in de tuin! Prachtig!

Vorig jaar winter, december, en dan de 2e zondag... Calimero had besloten dat het genoeg geweest was, mijn vader had haar 'sochtendds gevonden, onder haar stok.. Geen weggesparteld zand, geen beschadiging.. Mijn meiske was gewoon dood van haar stok gevallen.. En met haar, het knuffelhonk van het hok
Pebbles en Prutje zagen daar niet zo'n heil in..Maar hey, het was 2008, meiske was bijna 8 jaar oud geworden

En nu... Pebbles haar pootjes stonden altijd al krom, en nu heeft ze er last van.. Ze sliep met Prutje al tijden in de legbak, Prut zat immers door het ontbreken van teentjes niet fijn op stok.. Maar ze kon de legbak niet meer in..
Mijn vader heeft een legbakje lager gemaakt, en vandaag is besloten dat vrijdag peps ingeslapen wordt
Kipje hoeft niet verder af te takelen, en als ze niet meer zelf naar haar bed kan, dan is het klaar

En Prutje?.. 1 kip is geen kip.. En kipjes erbij.. Met het oog op het feit dat ik niet zo heel lang meer thuis zal wonen, en mijn ouders graag weekendjes weg willen gaan in de toekomst.. geen optie dus.
Prutje gaat dus komend weekend, of uiterlijk maandag/dinsdag verhuizen. De ouders van mijn vriend hebben een weitje met kipjes en geitjes thuis, en ik ben maar zo brutaal geweest om te vragen of ze daar misschien heen mag..
Wie moeten er nu de mussen lokken?
En voor dat ''soms verse eitje'' zorgen?
ik ga de dames gruwelijk missen..
Pebbles is een jaar ouder geworden dan Calimero, 9 jaar dus

ik vind het superdiertjes
geniet van de eitjes geerke! die smaken tig keer lekkerder dan uit de supermarkt, al is het maar om het idee!
arm kippeding
ouwe taart