Dag kipjes...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Dag kipjes...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 20:45

bah.. ondanks dat het kipjes zijn ben ik er toch wel naar van..

het is begonnen in 2001.. Mijn moeder en ik deden toentertijd vrijwilligerswerk bij een vogelrevalidatiecentrum
en daar kwam opeens een hele kudde kuikentjes binnen.. Vader bewerkt met 2en, en hij ging een ren bouwen in de tuin!!
Pebbles en Calimero zijn toen geadopteerd! Ze waren nog zo geel en pluizig zegmaar.. :+:
in 2003 zaten we in besmet vogelgriepgebied, en hebben we de dames laten onderduiken :o Jeetje wat was ik prikkelbaar toen, ga toch zeker niet aan mijn kipjes zitten!! :oo
De dames mochten afentoe een rondje door de tuin, en er werd wat afgeknuffeld met ze :)

Ze hebben een verhuizing meegemaakt, en daardoor 4weken binnen gezeten in een landbouwbox in de schuur, sja, het hok moest weg en weer opgebouwd worden bij het nieuwe huis :)
Maar ook hier hadden de dames het prima naar hun zin!

Toen er in 2005 bij het vogelcentrum een kipje zonder teentjes aan haar pootjes kwam, en ze haar wilden inslapen ''ja dat ziet er niet uit'' hebben wij de deur van het kippenhok wijd open gezet voor PRUTJE ( O:) )
Calimero kreeg een beetje haan-neigingen tegen prut, maar het ging wel goed :)

De dames legden met 3en op recreatieve basis weleens een ei, en trokken een hele kudde mussen en merels en duiven aan in de tuin! Prachtig! :)

Vorig jaar winter, december, en dan de 2e zondag... Calimero had besloten dat het genoeg geweest was, mijn vader had haar 'sochtendds gevonden, onder haar stok.. Geen weggesparteld zand, geen beschadiging.. Mijn meiske was gewoon dood van haar stok gevallen.. En met haar, het knuffelhonk van het hok :) Pebbles en Prutje zagen daar niet zo'n heil in..
Maar hey, het was 2008, meiske was bijna 8 jaar oud geworden :)

En nu... Pebbles haar pootjes stonden altijd al krom, en nu heeft ze er last van.. Ze sliep met Prutje al tijden in de legbak, Prut zat immers door het ontbreken van teentjes niet fijn op stok.. Maar ze kon de legbak niet meer in..

Mijn vader heeft een legbakje lager gemaakt, en vandaag is besloten dat vrijdag peps ingeslapen wordt :)
Kipje hoeft niet verder af te takelen, en als ze niet meer zelf naar haar bed kan, dan is het klaar ;(

En Prutje?.. 1 kip is geen kip.. En kipjes erbij.. Met het oog op het feit dat ik niet zo heel lang meer thuis zal wonen, en mijn ouders graag weekendjes weg willen gaan in de toekomst.. geen optie dus.
Prutje gaat dus komend weekend, of uiterlijk maandag/dinsdag verhuizen. De ouders van mijn vriend hebben een weitje met kipjes en geitjes thuis, en ik ben maar zo brutaal geweest om te vragen of ze daar misschien heen mag..

Wie moeten er nu de mussen lokken?
En voor dat ''soms verse eitje'' zorgen?

ik ga de dames gruwelijk missen..
Pebbles is een jaar ouder geworden dan Calimero, 9 jaar dus :)

Duppie_

Re: Dag kipjes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 20:50

erg jammer ,wij hebben er ook 2 ,ben er ook zo dol op!

sterkte ermee ;)

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 01:07

Ik hoop dat je kipje geaccepteerd wordt in de nieuwe groep!
Dit wil nl nog wel eens problemen geven en kippen zijn dan echt niet lief voor elkaar.
Hou het alsjeblieft goed in de gaten want de kans dat ze haar aanvallen is wel aanwezig.
Sterkte vrijdag!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 01:20

kippen zijn inderdaad krengen onder elkaar....wat een leeftijd hebben ze bereikt!

Ik heb net 5 krielkipjes en een haan gekregen van mijn buren,ze hebben vorige week hun eerste eitje gelegt!
Kippen zijn geweldig!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 01:28

@colunder; als het niet goed gaat wordt er uiteraard ingegrepen! :) Prut is een ''onderdanig'' kipje (heet dat zo bij kippen? ) en ze hebben de ruimte daar, dus we gaan de gok nemen :) mocht het niet werken, dan blijft ze bij ons, alleen.. Het vermoeden staat namelijk dat ook prutje een versleten kipje is..

ze zijn wel op een redelijke leeftijd gekomen, mijn knuffelkipjes :)) ik vind het superdiertjes :D geniet van de eitjes geerke! die smaken tig keer lekkerder dan uit de supermarkt, al is het maar om het idee! ;) ( *heeft vaak zitten kijken als 1 van de kipjes een ei aan het leggen was.. wat een werk, arme dames* )

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 11:35

Ah, ik begrijp hoe je je voelt, heb zelf ook kipjes en ze zijn zo leuk.
Maar jouw kipjes hebben een respectabele leeftijd bereikt, daar mag je best trots op zijn hoor. Sterkte met je verlies!

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 17:39

Kippen zijn inderdaad leuke en gezellige beesten.
Ik heb er 26 lopen en vind het heerlijk om te kijken hoe ze lekker in hun weitje rondscharrelen.
Ik zou het maar saai vinden zonder mijn kippetjes!

Ts, ik denk dat je kipjes nog wel zal missen,zal wel stil zijn zonder hen.
Sterkte ermee!!!

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 17:43

gecondoleerd meid, het is en blijft een diertje he.
Ookal is het een kippe beessie

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 01:05

bedankt :)

zaterdagochtend huilend in het kippenhok pebbles vaarwel gekust :(:) arm kippeding :)
Ze was zo vertrokken bij de dierenarts :)

Prutje woont nog hier, de dierenarts zei dat we het ivm haar ''staat'' (geen tenen en al redelijk oud) beter eerst zo konden proberen, mocht ze nu ongelukkig worden en ander gedrag gaan vertonen zoeken we een oplossing!
en de kooi wordt nu maar handmatig omgespit, schrobben kan de meid niet meer ;) :P

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 09:44

och...ik had in ene ook maar 1 kip over...
Maar iedere dag op schoot en kuffelen!
Nu heb ik sinds een maand 1 haan en 5 krielkipjes erbij....ze vindt het maar wat gezellig!

Ik heb er eerst bijgezeten om te kijken of ze niet pikte.
Met een stoel in de ren...

Maar het ging allemaal goed,wel een waarschuwing af en toe.
Alleen zie ik het haantje de 'oude' dame niet dekken.

Misschien houdt hij niet van grote oude vrouwen?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 09:55

:)) :D
Bij ''schoonouders'' ( :) ) hebben ze vooral grote kippen en hanen.. en omdat prut zich door calimero al zo op haar hoofd liet zitten..
tam heeft ze nooit willen worden trouwens, als ik haar aanraak is het net of je d'r wil slachten := ouwe taart :P

wie weet geerke, wat de oude dame snachts uitspookt :P misschien is ze preuts :D