Beesten en bezigheidstherapie..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Beesten en bezigheidstherapie..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 17:40

Tja voor ons dan hé. :+
Want soms krijg ik het idee dat ze denken dat wij ons vervelen, en dat ze daarom maar bezigheden voor ons moeten verzinnen. Dit varieert van dingen slopen, tot doodleuk dingen op de grond gooien waar je bij staat.
Konijnemans net ook weer. Hij komt vrolijk meegehuppeld naar de keuken, dus hij krijgt daar een stukje brood. Dat pakt hij aan, loopt er mee weg, en legt het vervolgens weer ergenst neer. :z

Drie keer raden wie het zo op mag gaan ruimen. En dan mag ik nog blij zijn dat hij niet gekruimeld heeft. :+

Wie o wie herkent dit? :Y)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 18:04

Beesten kennen het principe ´opruimen´ niet dus waarom zouden ze zich daar druk om maken? :D
Net als rotzooi maken (wát is rotzooi in de ogen van een kat/hond???), niet naast de bak poepen, niet in de mest rollen, dingen omgooien (hoezo moet een plant rechtop staan, wie zegt dat, liggend is ie ook mooi) noem maar op..... dat zijn allemaal dingen die WIJ ze willen leren en opdragen, in de natuur gaan ze lekker hun eigen gang.
Dat wij dat dan bezigheidstherapie vinden is ons probleem, het zal hun een rotzorg zijn :+

Gypsy

Re: Beesten en bezigheidstherapie..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 18:07

Hahaha als je het zo bekijkt klopt dat ja.
Achja ik vind het wel leuk om ze als kleine mensjes te beschouwen. :P
En nijnemans maakt zich idd nergenst druk om. :')

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 18:10

dát is nou net het probleem, het zijn geen mensjes.... :+

werkt met paarden ook zo hoor, wij vermenselijken ze en zij snappen er geen snars van...

maar het maakt de omgang met dieren er niet minder leuk om en als je maar in je achterhoofd houdt dat het geen mensen zijn en je je dus niet druk maakt als er weer eens wat kapot is gevallen dan valt het allemaal erg mee.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 18:13

Ja inderdaad, jammer anders liet ik hem z'n voetjes vegen.

Ach in de omgang is het een beest, maar zolang ze het niet erg vinden om in een kinderwagen te moeten zitten, kleertjes aan te hebben etc. doe ik dat gewoon, omdat ik het leuk vind.

Dan mag hij dingen stukknagen, graven in de grasmat, op leren stoel zitten en krassen maken etc. omdat hij dat leuk vind.

Staan we weer quite. :+

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 18:18

precies! zolang je het dier maar niet dwingt en jij niet het idee hebt dat hij er onder lijdt mag je hem van mij een pimpelpaars jurkje aantrekken en in een kinderwagen rondrijden hoor ;) (of jij dan nog wel zo serieus genomen wordt door je omgeving is een ander onderwerp ~~}> )

_O-

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 18:23

Hehe, weet dat konijn veel. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:32

Tja, hier in huis noem ik het geen rotzooi maar ratzooi, omdat de meeste troep door de ratten gemaakt wordt. :+

Ik heb net de kooi schoongemaakt en daarna gestofzuigd en gedweild en er ligt nu alweer bodembedekking voor de kooi. Ik kan er niet mee zitten, het zijn heerlijke beesten. :+:

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:36

Miss_Malfoy schreef:
Tja voor ons dan hé. :+
Want soms krijg ik het idee dat ze denken dat wij ons vervelen, en dat ze daarom maar bezigheden voor ons moeten verzinnen. Dit varieert van dingen slopen, tot doodleuk dingen op de grond gooien waar je bij staat.
Konijnemans net ook weer. Hij komt vrolijk meegehuppeld naar de keuken, dus hij krijgt daar een stukje brood. Dat pakt hij aan, loopt er mee weg, en legt het vervolgens weer ergenst neer. :z

Drie keer raden wie het zo op mag gaan ruimen. En dan mag ik nog blij zijn dat hij niet gekruimeld heeft. :+

Wie o wie herkent dit? :Y)

Nee, het werkt juist andersom ;)

de beesten vervelen zich en gaan daarom op zoek naar nieuwe en andere intressante bezigheden
dat ze daarbij jouw spullen slopen,tja dat beseffen ze gewoon echt niet
zo ver kunnen ze niet denken ;)

en dat brood aanpakken....ja mijn hond doet dat ook en legt het weg voor "later"
gewoon natuurlijk instinct dus ;)

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 19:39

Ikdoemaarwat: Natuurlijk snap ik dat wel joh, je moet het niet te serieus opvatten. ;)

@Redpassion: Ratten zijn volgens mij meester in zooi maken ja. Speelgoed is niet interessant, dingen omgooien en slopen is veeeeuuuuul leuker. :))
(En tja, eigenlijk moet je daar toch ook weer om lachen, je kan niet anders. )

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 22:08

geweldig hahah , ik moem mijn konijnemans ook konijnemans :D :D maar die van mij hoeft geen kleren aan...

grappig, ik kan me ook kostelijk vermaken om de bezigheden van mij konijnemans

ik vroeg me af waarom hij toch altijd op de bank sprong..ik hem dat proberen af te leren...en ineens wist ik het.. over de leuning lag een fleecedeken, dat vond meneer wel lekker, nu heeft hij een prive fleecedeken, en staat hij zelfs nieteens meer voor de koelkast om worteltjes te bedelen whaha. zo blij is ie ermee...

dussss..............

af en toe voel ik me echt een klein kind hihi!

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 22:13

Haha geweldig hoe herkenbaar ja!
Kleertjes zijn trouwens voorbehouden aan de ratten, konijn hoeft alleen s'zomers in bad en zo. :')

Ach het is maar hoe je ze opvoed. Tommie loopt ook mee naar de keuken als hij honger heeft. (Hé, koelkastdeur gaat open, rennuuh!) Maar als ik boos zeg dat hij nu naar zijn hok moet gaan, en wijs, dan doet hij dat ook.

Tom gaat altijd heel eigenwijs overal op klauteren. Hoe hoger hoe beter. Als hij buiten is en wij binnen springt hij op de tuintafel, en gaat dan voor het raam zitten van joehoe, doe es niet zo ongezellig!!! :+

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 22:32

ja geweldig he.. ze zijn Zooo leuk en zoooo gezellig!! en aangezien mijn nijnemans en vissen mijn enige huisgenoten zijn... :D

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 22:42

Haha, jup tommie doet zeker niet onder voor een hond of kat. Hij is minstens zo slim, en goed afgericht. :)