old english bulldog en zwemmen? Zwemvestje?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_merel_

old english bulldog en zwemmen? Zwemvestje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 16:13

Hoi!

Ik heb wat vragen voor de kenners!

Wij hebben een Old english bulldog die gek is met water! Hij is 1 keer de zee in gesprongen maar ging gelijk kopje onder!

Ik heb wat rondgezocht en las dat er vaker van deze honden verdronken omdat zij gewoon niet blijven drijven/ kunnen zwemmen!

Hebben jullie hier ervaring mee en wat zijn jullie ervaringen?

Wat vinden jullie van zwemvesten voor honden en hebben jullie ervaring met bepaalde merken?

Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden!

Anoniem

Re: old english bulldog en zwemmen? Zwemvestje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 16:19

Ik ken wel meer honden die te zwaar gebouwd zijn en dus echt niet kunnen zwemmen..... zou persoonlijk ook geen zwemvest doen ofzo, gewoon in water laten spelen wat heel ondiep is.

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 16:49

wij hebben hier niet bepaald de mogelijkheid om de hond in ondiep water te laten spelen! Waarom zou je niet met een vestje werken?> heb je daar ervaring mee?

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:00

Mijn hondje heeft op de boot(sloep)ook een zwemvest aan,ik moet er niet aan denken dat ze overboord springt en dat wij er niet snel genoeg bij zijn.
In ondiep water speelt ze wel zonder vest.
De zwemvesten zijn bij de watersportwinkels te koop,maar de meeste grote dierenwinkels verkopen ze ook tegenwoordig en ook een stuk goedkoper ;)

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 17:17

kun je mij dan ook een merk adviseren?

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 18:54

Ik heb er een van besto voor de hond,bij de watersportwinkel gekocht.
Deze heeft een prima pasvorm en drijfvermogen,toch blijft het een kwestie van passen hoor.
Kijk ook een bij google voor nog meer vesten en merken

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 19:07

dankjewel!

Ik ben begonnen bij google en zag vervolgens door de bomen het bos niet meer! Vandaar de vraag op bokt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:48

bellenadie schreef:
wij hebben hier niet bepaald de mogelijkheid om de hond in ondiep water te laten spelen! Waarom zou je niet met een vestje werken?> heb je daar ervaring mee?

Ik vind het eng, omdat ik bang ben dat zulke honden als ze een keer geen vestje aanhebben, ook in diep water springen.... honden snappen niet dat dat niet kan zonder vestje.

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 20:01

daar heb je gelijk in!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:02

hier geen Old english bulldog maar wel ervaring met dogachtige en water......mijn Boxer wordt een duikboot als ze geen bodem meer onder haar voeten heeft, ze gebruikt haar poten niet en zinkt gewoon.
en mijn Fanse bulldog kan nu wel een beetje zwemmen, hij vindt water wel leuk maar gaat gelukkig niet zonder mij het water in en ik pas dan wel erg op want dit soort honden hebben over het algemeen een zware borst, zijn een beetje topzwaar zeg maar, waardoor het moeilijk voor ze is om met de voorhand boven water te blijven.

voor een hond die zo dol is op water maar (nog) niet een kan zwemmen zou ik iig wel een vest kopen voor aan zee.
en geen vest voor de buurt wandeling, anders moet je dat ding altijd om doen als je langs brede sloten, vijvers of kanalen loopt.

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 21:16

dankjewel! Ik woon in een binnenstad.... De eerste sloot hier in de omgeving moet ik nog tegenkomen! Dus voor hier hoef ik inderdaad geen vest aan te doen! Maar ben wel tot de conclusie gekomen dat ik aan zee inderdaad een vest aan ga doen bij hem!

Hij is nog jong, misschien leert hij nog zwemmen!

corrie11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 17:49

wij hebben een engelse bulldog gehad en die kon idd ook niet zwemmen ging ook kopje onder, ik denk dat het komt omdat ze van voren te zwaar zijn.

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 18:12

ja, ik denk ook dat onze hond niet begrijpt dat hij vooruit gaat wanneer hij met zijn pootjes beweegd! Zwemvestje is onderweg bij ons!