Pup gegrepen door andere hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

annebe

Pup gegrepen door andere hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 16:13

Mijn vriend neemt onze honden altijd mee naar een kennis die in de bossen van Overberg woont.
Zijn huis en terrein ligt in de bossen en is omheimd met hekken, alleen de poort is gesloten met een soort tralies (waar onze lab pup nog net doorheen kon)
De hele dag is hij aan het werk met hout en lopen de honden lekker over het terrein te kuieren.
Totdat! ... Mijn vriend een hond te keer hoort gaan en een andere hondje hoort janken en piepen... gelijk speelde hem het idee dat het onze pup Mala zou kunnen zijn door hem heen en rent er heen.

Mala komt hem al tegemoet gelopen en bekijkt hem of hij niks ernstigs heeft.
De hele dag ligt Mala teneer geslagen op een kleedje in een hoek en als ze sávonds thuis komen gaat hij gelijk op zijn plek liggen.
Die heeft behoorlijk op zijn donder gehad dacht ik nog en schonk er verder geen aandacht aan.

Zoals elke morgen ga ik met de honden een flink stuk wandelen en zie dat Mala niet lekker loopt (staart tussen benen), vreselijk bang is
terwijl hij normaal als eerste begint te ravotten.
Ik aai heb op zijn borst en zie ineens een gapende wond op zijn borst.. Je kon zo zijn borstkas inkijken, gelukkig wel alleen het fascia gedeelte.
Gelijk naar mijn vriendin gereden en een DA gebeld. Om 15.30 konden we terecht.
Zelf maar aan de slag gegaan met collodiaal zilver, traumeel en arnica om de eerste hulp te bieden.

Dierenarts dacht even dicht te naaien, maar na een paar minuten zat er al een tube en een infuus in en lag mijn pup daar op de operatie tafel.
Ze hebben de boel schoongespoeld, drain aangelegt en weer dichtgenaaid.
Met een paar doosjes pillen mee mocht ik gisteravond weer ophalen.

Wat ik niet begrijp is dat een hond zo ver kan gaan terwijl een pup op zijn rug ligt en daarbij zich overgeeft!
En wij helaas met een dierenarts rekening zitten van een kleine 400,-

Faelivrin

Re: Pup gegrepen door andere hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 16:20

Ja, ik zou zeggen, eigen risico. Vriend heeft pup niet in het oog gehouden en zijn gang laten gaan en het blijven dieren, en dus onvoorspelbaar..

Sterkte voor de pup..

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 16:24

Heeft je vriend het zien gebeuren?? Niet om het goed te praten maar wie zegt dat je pup onderdanig op z'n rug heeft gelegen?? voor hetzelfde geld heeft hij wild (zoals puppen eenmaal zijn) om een vreemde hond heen lopen banjeren die het op een gegeven moment een beetje zat werd?? wie weet liep die andere hond ook wel los, ver buiten het zicht van de eigenaar??? Liep je pup buiten het hek of heeft misschien een van de eigen honden de pup gegrepen??

En niet om je aan te vallen maar ik zou persoonlijk nooit iets op de wond smeren voor dat ik bij een dierenarts geweest ben en ik als ik denk dat hij gegrepen is dan loop ik hem met m'n handen helemaal na om te kijken of ik geen bloed vindt. vindt het vreemd dat het jou en je vriend dezelfde avond niet is opgevallen dat hij zo'n gapende wond had.

Tutchi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 16:32

Oeh, wat naar zeg! Hoe gaat het nu met het hondje? Loopt hij wel en eet hij een beetje? Hoe moeten jullie het behandelen?

Beterschap met hem.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 16:43

Hondje doet het weer helemaal (dankzij een zware pijnstiller uiteraard) Heey.. en het blijft een labrador he! Eten gaat er altijd in.
Elke ochtend en avond krijgt hij een pijstiller en antibiotica.
En bij de operatie heeft hij ter plekke alles uitgelegt ( we zijn er bij gebleven)

Wij hebben het zelf niet gezien, maar weten hoe onze honden in dergelijke situaties reageren.

Omdat het terrein afgesloten is zou je de honden niet in de gaten hoeven houden, maar wij wisten ook niet dat een hond door deze spijlen kon.
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat Mala dit ook niet voor een 2de keer zal doen...

Hij is niet gegrepen door eigen honden, buiten dat deze op het terrein aanwezig waren is de roedel al bewezen.

Nou hoorde ik wel van de betreffende man waar mijn vriend aan het werk was, dat er 2tal honden erg vals zijn en vaak uitgelaten word door kinderen. (of los door het bos lopen)

De wond verder ook niet gebloed, hij is uit zijn jasje gescheurd, letterlijk!
Gelukkig heb ik veel kennis van homeopathie en weet ik welke middelen in wl en niet kan gebruiken in veel gevallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:19

Vreemd zeg sinds 2005 lid en nog nooit BB gezien? Het staat verkeerd ;)
Vind het ook een vreemd verhaal, geen bloed maar wel zo'n enorme wond.
Sterkte met je pup hoop dat hij er geestelijk niets aan overhoud.

bloempje08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:44

ach wat sneu zeg. hoop dat ie snel weer is opgeknapt.

maar wat betreft dat hij is gebeten een hond mag dat makkelijk nooit niet als het nou een klein kind was geweest?? tuurlijk mag een pup op zn plek worden gezet maar niet zo dat ze zulke verwondingen krijgen.

hopelijk knapt hij snel op.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:53

Hopelijk is jullie pup snel hersteld.
Maken jullie het gat dicht tegen verdere ontsnappingspogingen.

Overigens hebben honden die niet tot dezelfde roedel behoren altijd een bijtrem. Ze bijten gewoon door ondanks overgave van de tegenpartij.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 23:55

[LZP] > [BB]

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 10:53

Citaat:
Overigens hebben honden die niet tot dezelfde roedel behoren altijd een bijtrem. Ze bijten gewoon door ondanks overgave van de tegenpartij.

Dat is wel bebleken en de DA ziet het vaker gebeuren, met name als het weer lente word en de hormoontjes weer beginnen te werken.
De locatie is niet van ons, mijn vriend was op visite bij deze man en werkt daar zo af en toe.

Mala gaat zo weer naar de DA om zijn drain eruit te laten halen.. ben benieuwd!

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 11:07

Tieme schreef:
Heeft je vriend het zien gebeuren?? Niet om het goed te praten maar wie zegt dat je pup onderdanig op z'n rug heeft gelegen?? voor hetzelfde geld heeft hij wild (zoals puppen eenmaal zijn) om een vreemde hond heen lopen banjeren die het op een gegeven moment een beetje zat werd??

Dat zou helemaal niet moeten uitmaken. Een normale volwassen hond hoort geen pup aan te vallen, hooguit eens een snauw als pup vervelend doet, maar meer niet.

Tip ts: blijf (zeker de komende periode, nu hij nog jong is) héél veel onder andere honden komen, ook bij grote honden (die weliswaar wél normaal in hun hoofd zijn). Als je nu contact met andere honden gaat beperken of vermijden, heb je een heel grote kans op een hond die angstig/agressief kan staan naar andere honden als hij volwassen is...

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 12:46

Tanjeuh@ We lopen elke dag veel langs de ijssel of in de bossen en daar komen we regelmatig groepjes honden tegen.
Zelf zijn we daar heel nuchter in en gelukkig is onze labje dat ook wel. (Hij speelt ook weer volop)
Hij mag op moeilijke momenten best even schuilen bij me, maar daarna moet hij het toch echt zelf uitzoeken.