Poes na 9 jaar op straat weer thuis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Poes na 9 jaar op straat weer thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 10:29

Ja een vreemde titel en het behoeft wel wat uitleg denk ik zo :D

Heel lang geleden, zo'n 10 jaar dus, heb ik mijn oude kat moeten laten inslapen. Omdat ik niet kon zonder een kat in huis en mijn ouders het stiekum ook wel erg leuk vonden hebben we toen een nieuwe kat op gehaald. Het was een boerderijkat en werkelijk niet binnen te houden.
Op een gegeven moment bleek poezebeest een keer toch ontsnapt en zwanger te zijn. Hier zijn 4 leuke kittens uitgekomen waarvan we er één zelf hebben gehouden (deze poes is vorig jaar op 27 januari van de aardbodem verdwenen)

Nou ja de kat waar dit over gaat is vlak nadat we kittens bij haar wegkonden opnieuw naar buiten gegaan en heeft bij iemand anders een plekje gevonden waar ze het, naar haar mening dan, beter zou hebben. Een paar keer de kat terug naar huis gehaald en haar een poos binnen gehouden maar ze bleef teruggaan naar die vrouw.
Heel af en toe zag ik de kat nog en ik haalde haar weleens aan. Een echte binnenkat is het nooit geworden en ze ging eigenlijk alleen maar naar die vrouw als ze honger had, voor de rest zwierf ze over straat. Ze heeft er altijd enorm goed uit gezien.

Afgelopen vrijdag staat die mevrouw in eens bij mijn ouders voor de deur. Ze wilde niet meer voor de kat zorgen en we moesten haar terugnemen. Mijn vader en moeder ietwat overvallen hebben haar nog gevraagd waarom en vooral waarom na zo'n lange tijd. Kwam niet echt een duidelijk antwoord op.
NMijn moeder is direct op de fiets gesprongen een heeft vanalles voor het beestje opgehaald, voer, kattenbak e.d.
Vrijdag avond hebben ze haar opgehaald. Ze is bang en verzwakt, ze heeft het koud gehad de afgelopen weken. Maar ze gaat het redden. Ze reageert enorm op mij, ze ontspant direct als ze mij ziet en als ik bij mijn ouders ben, durft ze ook door de kamer te lopen. Maar het gaat met de dag beter en ook de hond van mijn ouders heeft gisteren de eerste snaai gehad :+ Dus de echte poezenarrogantie is nog niet verdwenen

Nou even aan paar fotootjes het is dus ITP, ik heb wel even getwijfeld omdat het zo'n lang verhaal is en maar 3 foto's of het misschien bij de gewone BB moet, als het nu verkeerd staat dan moet het maar even verplaatst worden.

Nou tijd voor foto's

Ze is echt heel erg mooi getekend.
Afbeelding

Samen met de hond, vlakhierna werd het even knokken :+
Afbeelding

Maar de hond was de enige die daar echt van onder de indruk kwam :+
Afbeelding

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Re: Poes na 9 jaar op straat weer thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 10:32

Wat raar, dus erst zorgt die vrouw jaren voor de kat en nu ineens niet meer?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 10:35

tjonge wat een verhaal zeg, maar ik begrijp dat ze toendertijd al niet binnen te houden was en graag buiten rondzwierf, hoe gaan jullie dat nu oplossen dan? Eerst poos binnen houden en dan weer naar buiten? Maar dan loopt ze zo weer naar die vrouw terug toch.....

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 10:40

Nou ze wil niet eens naar buiten nu, ze vind het veel te gezellig binnen, ligt de hele dag prinsheerlijk op de bank en taalt er niet naar. We kijken het gewoon aan, hoe lang dit zo gaat en dan beslissen we wel weer verder. Het is nu even aankijken of ze wel weer naar buiten wil. Ze wordt natuurlijk ook wel ouder en ik weet niet of ze het nog wel wil?
Schijnt dat ze bij die vrouw alles afgebroken heeft afgelopen vrijdag, bij ons doet ze helemaal niks, ligt op de bank te slapen, eet en drinkt en gaat op de bak, slaapt in de avond en nacht heeft ze de hele bovenverdieping voor zichzelf en overdag is ze gewoon beneden in de kamer.
Ze krijgt wel wat meer praatjes maar nog steeds ligt ze het liefst op de bank en wil ze het lilefst geaaid worden op haar buik en onder haar kin. Ik weet het het is onvoorstelbaar want zo was ze namelijk nooit

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 10:43

maar ze is dr wilde haren misschien kwijt inmiddels, als ze wat ouder worden zijn ze ook vaak wat rustiger, plus het is koud buiten en dan is dat kussentje bij de kachel wel heel verleidelijk! :)
Is ze in die jaren wel geënt geweest etc of ga je alsnog naar de DA om eea na te laten kijken?

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 10:44

dan kun je je misschien wel eens gaan afvragen wat er gebeurd is...
want zo'n ommezwaai is niet normaal!

hoe komt het trouwens dat ze zo verzwakt was?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 10:45

Nee we gaan nog naar de DA met haar hoor, maar we doen het even tegelijk met de hond, die is later van de week aan de beurt.
ja mischien ook wel, maar het wordt nu wel weer warmer en ze heeft de nachten dat het hier -15 was gewoon buiten doorgebracht en echt mijn hart breekt als ik dan hoor dat ze helemaal een soort van hol had gemaakt waar ze dan in lag :n
Ik had haar al heel lang niet meer gezien natuurlijk.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 10:48

_JL_ schreef:

Nou ze was verzwakt, niet zoo verzwakt. het valt allemaal wel mee ;) Ze ziet er super uit, zit super in haar vacht en ze is ook helemaal schoon, oren zijn schoon, mondje ziet er goed uit. Oren zijn wel wat gehavend maar dat komt door het leven op straat. Ze eet en drinkt gewoon goed en doet ook alles netjes op de bak.
Zo'n ommezwaai is ook niet helemaal normaal natuurlijk, maar misschien wil ze dit wel gewoon graag, ze is heel ontspannen, laat haar buikie zien om daar te kroelen en spint. Ze ziet er gewoon ook tevreden uit.
Ja ze is wel wat bang en schichtig, vooral als ze dingen niet ziet of voelt aankomen, kan ze erg schrikken.

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 10:51

een buitenkat is vaak schichtiger, ze zal nog even moeten wennen...
geniet maar van je mooie poes :)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 10:53

_JL_ schreef:

nou ja, zo'n ommezwaai is het misschien niet hoor, ze is al zolang weg bij Sakkia dat kan best geleidelijk aan gegaan zijn, dat weet je niet tenslotte woonde ze ergens anders. Die stress bij die vrouw op die vrijdag weet je ook niet wat er gebeurt is, zolang ze nu maar intens tevreden is en zich goed voelt dan is het toch prima?

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 10:54

ik had het niet over de ommezwaai bij de kat btw,
maar over de ommezwaai dat ze het dier zo plots niet meer wilde...
om het even te verduidelijken ;)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 10:55

Nou die vrouw beweert dat ze bij haar nooit binnen heeft geleefd en dat ze dat ook niet wilde :+ Vrouw woont trouwens vlakbij mij, daarom zag ik haar nog weleens lopen en haalde haar dan weleens aan.
Maar goed we hebben toen al die jaren geleden besloten dat het misschien beter was dat zij verder voor de kat zou zorgen omdat de kat liever bij haar was, ze was het daar toen mee eens.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 10:56

_JL_ schreef:
ik had het niet over de ommezwaai bij de kat btw,
maar over de ommezwaai dat ze het dier zo plots niet meer wilde...
om het even te verduidelijken ;)

OH :o :+ Zo had ik het niet begrepen, sorry

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 16:52

ik ook niet inderdaad, ik dacht dat je het over poezel had die ineens zo aanhalig is en zo... hahaha!

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:02

Ik vind het maar vreemd van die vrouw.
Zorg je jaren voor een dier en dan wil je het ineens niet meer.
Hier heeft de jonge (was buitenhond) ook wel een wat gesloopt maar hij is hier nog steeds hoor en hij blijft hier ook voor altijd!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 17:05

Zij blijft ook hoor :j
Paps en mams zijn er helemaal gek mee :j

En zolang het goed blijft gaan met de hond komt het allemaal wel goed en anders gaan we nog proberen om haar toch bij mij in huis te zetten, mocht het echt niet willen. Tot nu toe gaat het heel erg goed trouwens hoor, hond wordt soms op een, voor haar denk ik, pijnlijke manier op haar plek gezet. Heb de hond gisteren ook al in haar oren geknupt dat poezels ALTIJD de baas zijn :+

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:12

Is hier ook zo hoor.
Als er wat van onze honden bij ons op de bank liggen komt de kleinste kat erbij en die blijft net zo lang kopjes aan de honden geven tot ze het vervelend vinden en aan de kant gaan en dan gaat meneer prins heerlijk liggen.

Zo taak volbracht, ha, ha.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 17:14

Oh nee deze haalt gewoon uit := :')

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:17

Gaat er bij ons gelukkig wel vrediger aan toe, ha, ha.

Wel grappig is dat bij ons de kleinste kat de baas is en van de honden roedel de kleinste hond.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:24

size does not matter, dat is niet voor niks de uitdrukking, alleen mannen begrijpen dat maar niet... :+ _O-

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:27

cissy schreef:
size does not matter, dat is niet voor niks de uitdrukking, alleen mannen begrijpen dat maar niet... :+ _O-

Ha, ha, ha, ik lig hier helemaal dubbel! :D :+

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 13:49

:+

Nou gisteren nog even geweest maar geen nieuwe foto's gemaakt, dat zouden namelijk ongeveer dezelfde zijn geweest als hierboven :D
maar ze vindt het heerlijk om gekroeld te worden, als je dan stopt dan vraagt ze gewoon om meer door kopjes tegen je hand te geven *zucht, zwijmel*