aan de klus en poes in de stress

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MarijkeBun

aan de klus en poes in de stress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 13:49

Hoi Bokkers.

ik heb het vermoeden dat mijn poes last heeft van stress.

Het gaat om een poesje van bijna 3 jaar. Ik heb haar al vanaf kitten samen met haar broer.
Ik ben nu al 2 weekenden aan het verven en witten "alles in de woonkamer" Je meubels vliegen van links naar rechts en je bent 20 x per dag je huis aan het soppen. Einde van de dag heb ik de meubels wel weer op de juiste plaats gezet.

Nu is mijn poesje vanaf woensdag steeds aan het miauwen. Wil niet meer de woonkamer in en als ze er is, dan verstopt ze zich steeds onder de kussens. Ze komt ook steeds naar mijn zus en mij en gaat ze tegen ons aan staan. (dit deed ze echt nooit).

Ik heb al op internet gezocht en heb nu Feliway besteld, maar nu is mijn vraag:
Hebben sommige van jullie hetzelfde meegemaakt en hoe kan ik haar helpen om uit de stress te komen.
Weten jullie hoe lang dit kan duren?

Groetjes en alvast bedankt

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 16:43

Het kan heel goed dat ze van slag is, haar hele huis ligt op zn kop en ruikt raar.
Feliway zou goed kunnen helpen. Misschien ook een paar druppels valeriaan of catnip spray op haar favoriete slaapplaats of op de 'engste' plekken?
Het beste is om haar gewoon te negeren en geen aandacht aan haar gedrag te schenken, ze draait vanzelf wel bij als je klaar bent met klussen.
Mijn katten vinden al die commotie juist leuk en zitten dan overal op en in en willen niks missen :) maar niet iedere kat is zo ondernemend.

MarijkeBun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 17:31

Hoi

Oke, ik ga zeker haar gedrag negeren. Wist nu even niet hoe ik hier op moest reageren.
Het zijn mijn eerste katten en het zijn echt 2 schatten, maar als ze ineens raar gaan doen, dan zit ik direct achter internet om te kijken wat het is en hoe op te lossen.

Feliway werkt dus wel?

Groetjes
Marijke

cissy

Re: aan de klus en poes in de stress

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 17:34

Feliway kán helpen, het is geen garantie maar ze worden er vaak wel rustiger van.
Als jij je maar normaal gedraagt en niet doet of er niks aan de hand is en ze niet gaat lopen betuttelen dan zijn ze er het snelst overheen. Misschien kun je ze spelenderwijs tevoorschijn lokken met een stokje met veren of een touwtje met een balletje of ander speelgoed en daarmee door je woonkamer gaan. Of ze voeren in de woonkamer, dan zien ze vanzelf dat het best meevalt daar :)

MarijkeBun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 17:37

Ja het werkt misschien bij elke kat anders.
Ze wil ook niet graag spelen. Zo af en toe een pootje die komt ha ha, maar ik ga zeker iets doen met jou tips. :j

Super bedankt!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 18:03

een laserlampje is ook leuk speelgoed, zijn maar weinig katten die daar niks aan vinden :+

MarijkeBun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 13:43

He... nu je het zegt. :)*
Ik heb nog zo'n lampje, maar de batterij is leeg. Ga vandaag direct een nieuwe batterij halen.

groetjes

cissy

Re: aan de klus en poes in de stress

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 15:56

denk dat er meer dan 1 in gaat (knoopcellen) en check van te voren het type, ik heb ook wel eens het verkeerde meegenomen :)