Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Dat heb ik allemaal al uitgezocht. Chubby schreef:Serieuze vraag: waaróm wil jij een opvang beginnen?

Cassidy schreef:Een hamster leeft maar 2 jaar, hooguit. Hoeveel mensen denk je te kunnen vinden die een hamster willen hebben waarvan ze niet met zekerheid kunnen zeggen hoe oud hij is, en of hij niet binnenkort komt te overlijden.
En in je berekeningen, tel je alleen het voer. Wat ligt er bij jou in de kooien dan?
Zelf maak ik alleen elke week de huisjes schoon, het zandbakje en eventueel het hoekje waar ze plasjes doen.Cassidy schreef:En in je berekeningen, tel je alleen het voer. Wat ligt er bij jou in de kooien dan?
En voor een bijtwond hoef je niet naar de DA. Maar als het dier wat anders gaat mankeren, laat je hem dan euthanaseren of de natuur zijn gang gaan?
Dat is niet zo moeilijk. superwoman schreef:via mp gratis op te halen ben je ze zo kwijt volgens mij (iig 1 ervaring mee van een kennis) Snap dus eigenlijk niet waarom je een opvang zou beginnen

Staan je ouders hier ook achter? RedPassion schreef:Ik vind het een mooi initiatief TS!Staan je ouders hier ook achter?
Er komen veel kosten bij een opvang kijken, 200 euro per maand kan krap worden als er eens meerdere zieke dieren zijn.
Ga eens informeren bij een bestaande hamster/knaagdierenopvang. Misschien kan je dependance worden. Dan kan je toch een steentje bijdragen, maar sta er niet alleen voor qua (financiele) verantwoordelijkheid.
in gieten dan wel maar dat is al een half uur met de auto. Iris82 schreef:zonnebloem18 schreef:Onze rattenopvang heeft ons zeker 2000 euro per jaar gekost
Als het niet meer is.
Een opvang beginnen is leuk, maar het kan heel snel boven je hoofd groeien.
Niet alleen qua geld, maar ook qua aantal dieren, ruimte enz.
En me ouders willen eventueel altijd geld voorschieten. Chubby schreef:Als je fokt met hamsters krijg je betaald voor de verkochte jongen. Als je opvangt moet je het meestal doen met giften en donaties. Oudere hamsters verkopen niet zo leuk als het jonge spul..
Iris82 schreef:zonnebloem18 schreef:Onze rattenopvang heeft ons zeker 2000 euro per jaar gekost
Als het niet meer is.
Een opvang beginnen is leuk, maar het kan heel snel boven je hoofd groeien.
Niet alleen qua geld, maar ook qua aantal dieren, ruimte enz.
love_western schreef:[Tjah er zijn meerdere mensen die dat niet snappen, dat is helemaal niet erg.
Even een voorbeeldje
Er zijn ook genoeg katten gratig op MP maar er zijn ook genoeg mensen die ze weghalen uit het asiel/opvang.
superwoman schreef:love_western schreef:[Tjah er zijn meerdere mensen die dat niet snappen, dat is helemaal niet erg.
Even een voorbeeldje
Er zijn ook genoeg katten gratig op MP maar er zijn ook genoeg mensen die ze weghalen uit het asiel/opvang.
Verschil tussen een kat uit het asiel of van een particulier is heel groot.
Bij het asiel mag je deze terug brengen als het niet klikt - dus minder risico, tevens hebben die dieren een goede checkup gehad van een D.A en zijn "geholpen".