hond verliest bloeddruppels uit zijn pipi,angst voor de da.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

timokyana

hond verliest bloeddruppels uit zijn pipi,angst voor de da.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 19:36

Tja heb de titel maar een beetje netjes gehouden, maar de meesten weten denk ik wel wat ik er mee bedoel.

Mijn amerikaanse bulldog reu ( niet geholpen) verliest sinds kort soms enkele bloeddruppels uit zijn penis.
Niet tijdens het plassen, maar als hij slaapt vind ik plekjes terug op zijn beddengoed en 1 x zag ik een druppel hangen.

Nu vertoont hij de laatste tijd ook wat andere eigenaardigheden dus ik vertrouw het niet zo.
Hij heeft dagen dat hij erg angstig kan zijn buiten,dit uit zich in het continu oogcontact zoeken met mij en tegen mijn been aankleven.
ook bij het los mogen op de wei rent meneer een stukje vooruit om vervolgens ineengedoken met zijn staart tussen zijn benen op mij te wachten. eenmaal aangelijnd gaat het dan wel weer.
met het uitlaten heeft hij meer momenten dat hij traag is en liefst niet mee gaat.
dit wisselt sterk. hij loopt ook stijf maar dit kan ook de ouderdom zijn?
eten en drinken doet hij goed gelukkig en zo nu dan stoeit hij nog wel met mijn andere hond.
verder heeft hij ook ontstoken tandvlees viel me op bij 1 kies en deze kies lijkt ook zwart te worden.
geen idee of de klachten ivm staan met elkaar.

misschien herkent iemand bovenstaande klachten?

het grote probleem is dat buddy een verschrikkelijke angst heeft van de dierenarts, dit uit hij in angstbijten/agressie wat erg vervelend is bij een hond van 50 kg omdat ik hem dan haast niet houden kan.

Nu hebben we voor morgen een afspraak staan, mijn dierenarts is zo vriendelijk om van 10.15 tot 11.30 zijn parktijk ter beschikking te stellen aan alleen mijn kerel. ( die dus ook niet met andere reuen overweg kan).
nu wil ik hem morgen een snuitje omdoen, die heeft mijn veearts zelf en hij moet nuchter blijven voor het geval hij een roesje moet.
iemand anders nog meer tips hoe ik het makkelijk kan maken voor ons allemaal? hoe ik het beste met hem om kan gaan?

alvast bedankt! ik maak me erg ongerust over mijn maatje, hij is mijn allessie dus hopelijk willen jullie duimen dat het niets ernstigs is. |(

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:39

Lijkt op een blaas probleem maar kan ook iets anders zijn,mijn moeder had ook zo,n bijt grage hond bij de D.A.Kan je geen pilletje geven zodat hij rustig wordt.

Maaikietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:40

Plast hij verder goed? Ik denk aan blaasontsteking...

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:40

Als het een ongecastreerde reu betreft heeft hij waarschijnlijk een prostaat ontsteking, morgen even naar de da!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:41

Hop snuitje om en doen alsof er niets aan de hand is. :)
Des te drukker jij je er om gaat maken des te meer jij bevestigd dat er iets gaat gebeuren.

Waarom is hij niet gecastreerd?
Vanwege het gedrag naar reuen is dat misschien geen stom plan. (Of is hij al een chemisch gecastreerd?)
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 17-01-10 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:42

Dit is geen blaasontsteking maar een probleem met de prostaat. Morgen naar de DA en als het mogelijk is zou ik hem laten castreren. Als ze eenmaal problemen aan de prostaat hebben dan blijven die problemen terugkomen.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:42

zie je er zelf erg tegenop? weet niet of je iets van valeriaan in huis hebt maar daar zou ik dan 1 van innemen, geeft jou meer rust en dat straal je ook uit naar je hond. Denk verder dat je morgen maar moet afwachten in ieder geval onderneem je de juiste stappen, sterkte morgen

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:43

De hond van mijn moeder werd juist nog kwaaier met een snuitje.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:44

onze sheltie heeft het ook gehad een paar jaar terug waren nierstenen hij heeft er toen medicijnen voor gehad
en uiteindelijk heeft hij ze er uitgeplast hij wilde ook niet naar buiten omdat het plassen waarschijnlijk zeer deed
over het stijf zijn heeft onze hond ook die is op de foto geweest en daar kwam uit dat hij artrose heeft
heeft hij nu nog geen medicijnen voor maar we houden heel erg rekening met hem door hem te ontzien geen trappen lopen en niet door mul zand lopen enz dan gaat het goed alleen als hij heeft gelegen moet hij effe op gang komen dan loopt hij er stijf zodra hij een paar meter heeft gelopen zakt dat weer af
heel veel sterkte morgen bij de dierenarts hopelijk valt het mee
zijn tanden idd ook maar effe goed naar laten kijken

ps onze hond is ook niet gecastreerd heeft dit eenmaal gehad het is nooit meer terug gekomen
castreren was dus ook niet nodig
Laatst bijgewerkt door tinkert_tje op 17-01-10 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:45

marleen_usar schreef:
De hond van mijn moeder werd juist nog kwaaier met een snuitje.

Maar bijten kan ie niet meer, wel zo prettig met 50 kg hond die wil bijten.
Zelf als ik twijfel aan een dier doe ik een snuitje om.
Heel flauw, maar ik heb er niks aan als ik gebeten word.
Hond is het gauw weer vergeten als het is gebeurt, van die beet heb ik langer plezier. :+
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 17-01-10 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 19:45

helaas niet mijn hond moet nuchter zijn en ik denk dat hij door het pilletje heen komt, hij word echt woest helaas.

ik vermoed zelf ook een probleem met de prostaat.

Hij plast verder goed en geel gelukkig.

moonfish: dat is denk ik ook een beetje het probleem, hij voelt me te goed aan en voelt dat er iets te gebeuren staat denk ik.
ik ga me zo nuchter mogelijk proberen te houden.

breezy: op 7 jarige leeftijd nog? zitten daar geen risico's aan en verandert hij qua gedrag?

heb hier nog wel rescue remedie, zal die dan toch maar innemen.
pfff, zie er idd erg tegenop omdat we het 'gevecht 'al zo vaak zijn aangegaan en hij alleen maar pissiger word. ik vind het moeilijk om zijn vertrouwen te beschadigen. :o

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:47

denk inderdaad een prostaat probleem,en zou hem een snuitje omdoen en vragen aan de da iets kalmerends te geven ( spuiten),zodat hij makkelijk onderzocht kan worden...

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:50

Zou toch over het algemeen denken aan prostaatproblemen, struviet, blaasonsteking enz. Misschien is het raadzaam wat urine van hem op te vangen en mee te nemen?

Ik heb zelf geen goede ervaringen met muuilkorven. Heb zelf een duitse herder die vreselijk ervaringen heeft met DA en deze het liefst gelijk aanvliegt. Bij hem helpt rust en het niet op tafel hoeven. Ik houdt hem zelf bij de kop vast zodat ik alleen het risco loop. De DA hoeft ja niet bij zijn hoofd. Neem iemand mee die hem dan achter vasthoudt. Met twee man veel makkelijker.

Wilawander

Re: hond verliest bloeddruppels uit zijn pipi,angst voor de da.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:51

Dit soort honden worden vaak nog veel fanatieker onder een roesje of tabletten enz.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:55

Om de leeftijd hoef je een operatie niet te laten.
Zoek enkel een praktijk uit met goede bewakingsapparatuur waar ze hem goed in de gaten kunnen houden.
Niet omdat hij al 'wat ouder' is maar gewoon voor je eigen gemoedsrust.

Wij krijgen alle honden plat.........en reken maar dat wij af en toe ook monsters op tafel moeten hebben ;)
Snuitje om....en goed vast laten houden....(liefst door een ander).

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 19:57

helaas heb ik niemand die mee kan, dus heb goede hoop op de dierenarts assistente,
het zonder snuitje hebben we geprobeerd, ik kan hem alleen niet houden en ben bang dat hij sneller is als de veearts en dus de kans krijgt raak te bijten.
overigens begint dit gedonder al bij de deur bij de dierenarts.

ik zal wel aan de da vragen of hij niet per se op de tafel hoeft, misschien scheelt dit al een hoop.

hij is overigens niet gecastreerd omdat ik hier nooit de noodzaak van heb ingezien.
Laatst bijgewerkt door timokyana op 17-01-10 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:57

Ik denk ook aan de prostaat.

Ga verder met Paintlinger mee.

Wel een snuitje op. Voor veiligheid van assistentes en DA. Ook al wordt de hond er alleen maar woester van. Hij kan niet meer bijten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:58

Ts: Daarom zei ik als casteren mogelijk is. Je hond is pas 7 dus het zal vast wel kunnen. Mijn hond was 13 toen de problemen begonnen en de DA vond het onverstandig om te casteren. Mijn hond is toen chemisch gecasteerd

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:59

Wilawander schreef:
Dit soort honden worden vaak nog veel fanatieker onder een roesje of tabletten enz.

mijn fanatieke rottweiler ging echt snurken hoor :D ,duurde ff want oei oei wat was die altijd boos,maar plat ging ie.... :D

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:00

Precies....het probleem is er immers al....maar zijn andere probleem moet koste wat kost behandeld worden.

Breezy: Dat verschilt ook echt per dierenarts.
Wij brengen honden van alle leeftijden onder narcose.....gelukkig hebben wij alle mogelijke bewakingsapparatuur, dus mocht er iets misgaan dan ben je er nog ruim op tijd bij. (gebeurd praktisch nooit).

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:03

Casteren kan echt nog wel op 7 jarige leeftijd hoor. Is pas geleden ook bij mijn hond gebeurt.

Hier wat informatie over prostaatproblemen bij de reu:
http://www.dierenklinieklemmer.nl/page9 ... lemen.html

En de mijne moest telkens heel veel plassen en kon het niet ophouden door die prostaat. En als hij plaste was het een heel zielig straaltje, soms druppelsgewijs.

Bloed is ook kenmerkend aan de prostaat.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:05

Heb je een sterke vent in de buurt die met hem naar de dierenarts wil? :)
Nuchter persoon met hem mee sturen en gaan met die banaan.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 20:05

mijne plast gelukkig wel goed, flinke harde straal geen miezerige druppels . ook niet overdreven meer als anders.

moonfish; had idd de vorige keer ( 4 jaar geleden) mijn vader meegestuurd, alleen die moet nu werken helaas.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 20:11

overigens bedenk ik me net dat hij zo en zo een roesje zal moeten omdat de da anders niet naar zijn tanden kan kijken als hij een korfje om heeft.

iedereen bedankt voor heet meedenken en de reacties!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:17

kimmie261 schreef:
Wilawander schreef:

mijn fanatieke rottweiler ging echt snurken hoor :D ,duurde ff want oei oei wat was die altijd boos,maar plat ging ie.... :D

Nou die van mij vecht tot zijn einde :+ En de mechelaar van mijn ouders precies hetzelfde. Is natuurlijk ook wel wat ras afhankelijk