Het gaat weer slecht met Chester onze bulldog

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jenneke1029

Het gaat weer slecht met Chester onze bulldog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 06:15

Chester is ook niet de jongste hond meer, hij wordt in april 9 jaar.
(zal eerst even een stukje schrijven over zijn ziekte)

Begin 2008 hebben we hem laten opereren aan zijn darmen en bleek hij een gezwel te hebben in zijn darmen, zo erg dat hij bijna verstopt was. Hij had gelukkig een goedaardig gezwel en bleek de ziekte van crohn te hebben.
Hij was goed uit de zware operatie gekomen, maar wilde niet eten en op een gegeven moment hebben we toen besloten om na een weekend er een punt achter te zetten hij was zo erg vermagert en we konden hem met geen mogelijk heit meer aan het eten krijgen.
We hadden de afspraak al staan om hem te laten inslapen, maar die zondag ervoor begon hij ineens te eten, net of voelde hij het. :D
Wij waren erg blij en hebben die maandag gelijk die afspraak weer afgezegd natuurlijk.
Hij knapte toen ziender ogen op en het bleef goed gaan: D
Maar nu verdorie |(

Hij was al een tijdje weer aan het vermageren, niet erg maar echt dik was hij niet.
We dachten dat dat kwam van ouderdom, hij is tenslotte ook niet de jongste meer.
Sinds een paar dagen krijgt hij rare bulten op zijn achterwerk en is hij weer zwaar in de diaree.
Ook zie ik dat hij weer bloedarmoede heeft dat zie ik aan de slijmvliezen en ogen.
Maandag gaan we met hem naar de dierenarts, maar ik vrees het ergste ik ben nu wakker van hem geworden omdat hij lag te schreeuwen van de pijn |( heb hem snel wat pijnstillers gegeven die ik standaard in huis heb liggen voor het geval dat.
hij geeft hem nu weer neer, en is gaan slapen gelukkig.
Als hij vandaag (is al zondag om deze tijd) niet zou reageren op de pijn medicatie dan ga ik vandaag nog met hem heen natuurlijk.
Wij denken dat het over is met onze bul hij is op en zal hoogwaarschijnlijk weer een gezwel hebben of erger.
We laten maandag onze eigen arts er naar kijken, maar hoop heb ik nu niet meer.
Ik zit er nu echt doorheen hij is al zo lang bij ons en hoe je het ook wendt of keert je houd gruwelijk veel van zo'n dier ook al weet je dat het leven eens op houd.
Ik hou jullie hier op de hoogte van alles, maandag weet ik meer, maar we hebben al wel besloten dat mocht het ernstig zijn laten we hem meteen inslapen dit heeft hij niet verdient.

Binky_Zephyr

Re: Het gaat weer slecht met Chester onze bulldog

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 06:26

:( sterkte !! ik hoop dat alles goed komt !!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 06:41

OOw, bah.
Zulke dingen zijn zo vreselijk.
Ik weet dat wij er ook een keer aan moeten geloven met onze Golden.
Zij is nu 14,5 jaar.

Maar probeer er nog maar niet aan te denken.
Veel sterkte.

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 07:26

Heel veel sterkte deze tijd, ik heb pasgeleden ook mijn bulldogje moeten laten inslapen op bijna 8 jarige leeftijd.

Ik hoop dat hij reageert op de pijnstilling :(:)

jenneke1029

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 22:30

Vandaag is gebleken dat onze Chester vol kanker zat en het nog een wonder was dat ie leefde.
We hebben hem daar gelijk in laten slapen, hij is heel erg rustig heen gegaan.
Maar o wat doet dat pijn zeg, gelukkig heeft hij zelf nu geen pijn meer.
We hebben hem netjes thuis begraven, waar hij thuis hoort.
Chester jonge we zullen je missen.

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 22:40

sterkte :(:)

Diaantjev

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 12:10

Heel veel sterkte. Ik heb zelf ook een bulldog (Engelse) van inmiddels 9 jaar en ik moet er niet aan denken dat ik hem zou moeten missen...