Hond eet hondenpoep, waarom en wat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Linn_

Hond eet hondenpoep, waarom en wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 14:33

Hallo,

wij hebben 2 honden hier in huis, beide bobtails.
Dit gaat om een van die honden, Saigon van 6 jaar. Altijd als we de honden uitlaten moeten we heel erg opletten wat Saigon doet want als je niet oplet zit ze continu poep te eten.
Waarom doet ze dit? En wat kunnen we ertegen doen?

Ik moet er wel bijzeggen dat Saigon een eiwitallergie heeft en daarom dus een slechte vacht. Maar dit kan er toch niet mee te maken hebben? Die andere hond doet het namelijk niet.

Het begint nu echt vervelend te worden, want ze stinkt er enorm door uit dr bek!

Wie kan ons helpen?

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 14:36

Onze hond eet álles. Echt alles, sponsjes, sokken, alle soorten poep. Deed ie eerder ook, en ging toen voor puppycontrole iedere maand naar de dierenarts, en kreeg ook voer van de dierenarts. We hebben vanalles geprobeerd, van poeslief tot verschrikkelijk hard afstraffen maar niets hielp. Nu zeggen we er wat van als ie het doet, maar geen harde afstraffing meer.

Mij werd altijd verteld dat het een tekort aan iets was. Maar ik twijfel daar een beetje aan.

Onze hond is trouwens een Golden Retriever van 2 jaar oud.

Ik kan je dus ook niet helpen maar ben wel benieuwd naar reacties! :)

sjappe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 15:35

Iedere dag een stuk eierkoek geven wil inderdaad wel eens helpen. Saigon heeft echter een eiwit-allergie--> als dit voor kippen-eiwit is dan is dit dus niet een optie voor jou.

Nickeltje

Re: Hond eet hondenpoep, waarom en wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 15:41