Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
We hebben hem met 5 maanden gekregen zonder enige lijnmanieren. Inmiddels zijn we al een heel stuk verder en gaat het voor de meeste tijden goed. Alleen in zijn enthausiasme wil hij nog wel eens met spelen iets te ver doorschieten. Dan heeft het niets met trekken oid te maken. Alleen ik mag eigenlijk geen enkele druk op de schouder hebben nu. En ik loop permanent met krukken waardoor het zowiezo ietsje lastiger loopt.barbar schreef:ik heb een tuigje die met touwwtjes onder mijn hond (herder) zijn oksels door gaat, dat trekt strak als hij trekt en dan staat hij meteen stil.
maar miss heb dit ook al omdat je schreef dat jou tuigje een beetje schuurt onder je hond zijn okels?
demiyolu schreef:Als je rug er sterk genoeg voor is zou je ook zelf een riem om kunnen doen en daar de leiband van je hond aan vast maken. Hij moet dan wel redelijk volgen en niet te lange lijn, dan kun je de klappen wel opvangen. Op die manier heb je ook je handen vrij om met krukken te lopen. Het zal zowiezo niet meevallen.
Kun je niet naar een omheind gebied waar hij los kan lopen?
Succes in ieder geval en beterschap.
Was wel een verademing voor mijn schouder dat wel. Alleen werd mijn middel een paar keer ingesnoerd omdat hij een sprintje trok met ons kleine madammeke. Maar met de band van mijn mannetje kan dat in ieder geval niet.