)Vanmorgen kreeg ik het idee dat mevrouw wellicht schijnzwanger was, ze was niet dik geweest maar begon wel een nestje te bouwen. Kom ik uit mijn werk, toch maar even kijken, liggen er (ik denk) 3 jonkies in het nest. Meteen man weggehaald (hopelijk nog op tijd maar kan niet uitsluiten dat er al een nieuw ongelukje heeft plaatsgevonden), en de dierenarts gebeld voor een kleine medische ingreep.
De moeders en de kinderen zitten buiten. De buitenren heeft een binnenhok dat ongeveer 10 cm van de grond staat, daarin ligt een laag zaagsel en daarop een dikke laag stro van zo'n 10 cm aangedrukt. Daarop ligt een berg haar, de konijntjes en daaroverheen ook nog een berg haar. Ik hoop niet dat mijn nieuwe peetkindertjes het koud krijgen. De dierenarts zei dat ik het beste niets met het nest kan doen, ook niet binnen zetten.
Pappa konijn staat nu wel in onze garage. Na de 'kleine medische ingreep' mag hij toch 6 weken niet bij z'n vrouw, en tegen die tijd is het dus al maart en kan hij vast weer naar buiten (garage is niet warm).
Iemand nog handige tips?

Jammer dat er nog zoveel onkunde is in de konijnen, met wat research op internet vind je genoeg correcte info, bijvoorbeeld op