ingredienten Dentastix, krokodilletjes etc

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MissYvette4u

ingredienten Dentastix, krokodilletjes etc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 13:55

Weten jullie misschien wat er in dentastix voor de hond zit?
En in die krokodilletjes? (hetzelfde soort spul als de dentastix maar dan in de vorm van een krokodil)
Zoek me te pletter op internet maar krijg met name die krokodilletjes niet te vinden.

Waarom vraag ik dat nou onze hond heeft veel last van ontstekingen tussen de teentjes van de voorpoten, en sinds een week of 2 ook van ontstekingetjes in zijn lies.
Dat in zijn lies is de eerste keer maar die tussen de teentjes komen steeds terug. Een hele tijd gaat het goed en dan ineens heeft hij er heel veel last van.
Terwijl er verder niks aan zijn eetpatroon, wandelroute, verzorging ed verandert :?
De dierenarts zegt dat hij waarschijnlijk voor een stof oid van buiten allergisch is.
We zijn toen zijn pootjes na elke wandeling gaan afspuiten. Hij heeft er vervolgens een tijdje geen last meer van gehad maar de laatste tijd is het weer raak (en dan ook nog ineens in zijn lies erbij).
Dit keer dacht de da aan een voedselallergie en krijgt onze hond speciale brok voor de komende 6 weken tesamen met een antibioticakuur.

Ik heb nu een paar keer mensen horen zeggen dat de hond misschien wel allergisch voor die krokodilletjes (en/ of dentastix) kan zijn, aangezien onze hond verzot op die kroko's is :9

*edit zie net dat dit topic verkeerd staat sorry!!*

Nickeltje

Re: ingredienten Dentastix, krokodilletjes etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 17:40

BB-ITP > BB

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 23:28

Moderatoropmerking:
Off-topic reactie is verwijderd. Er wordt duidelijk gevraagd om ingredienten van deze producten niet om een andere discussie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 23:31

dat is Cerea :j
http://www.antos.nl/nl/catalogus/cerea.php
Citaat:
Product informatie
De samenstelling van de producten is als volgt :
Ingredi?nten zijn : Tarwezetmeel, glycerine, plantaardige vezels, lecithine, plantaardige smaakstof.
De gemiddelde analyse is :
Vocht 5,8 %
Ruw vet 3,0 %
Ruw eiwit 1,9 %
Ruwe as 0,9 %
Ruwe vezels 8,1 %

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 09:34

@ Nickeltje: bedankt voor het verplaatsen. Wat werd er offtopic gezegd?

@ Lia: je bent de beste +:)+ keibedankt !!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 09:42

heeft de hond geen last van strooizout tussen zijn tenen?....ondanks dat je het afspoelt,raakt het natuurlijk wel even de huid.
Rode huid tussen de tenen kan ook door vocht en nattigheid komen....dit was ook on-topic...sorry...ik weet niet wat er in die dingen zit..

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 13:58

Als er mensen zijn die weten waarom ons gupje zo'n last van die ontstekingetjes heeft/ kan hebben; we staan open voor ervaringen je weet maar nooit waar het goed voor kan zijn ;)
Welke stof in die croco's zou een allergische reactie kunnen veroorzaken?

Kijken of de hond een voedselallergie heeft door hem op speciale brokken te zetten is ons "laatste" redmiddel.
We kunnen een allergietest doen maar volgens de da is dat heel kostbaar en weet je op het eind nog niet 100% zeker wat het dier heeft.

Het strooizout heeft het enorm verergerd (ik denk dat die plekken in zijn lies daardoor zijn ontstaan) maar hij had daarvoor ook al last tussen zijn tenen.
Na het uitlaten spuiten we zijn voorpoten af en drogen het met de handdoek. Zou dat nog te nat zijn?

Misschien dat schoentjes helpen?
Ik ga 's googlen.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:11

Zie dat je het al gevonden hebt, maar anders kun je ook nog even kijken op www.flamingo.be