Na hoeveel tijd was jullie pup ongeveer zindelijk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Na hoeveel tijd was jullie pup ongeveer zindelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 11:52

Hallo allemaal,

Aangezien het voor mijn gevoel vrij goed gaat hier maar ik eigenlijk niet weet of het wel goed is voor zijn leeftijd dacht ik, ik open een topic. Wij hebben een pup van nu 15 weken, hij slaapt snachs van 23. tot half 8 door en op de dag houd hij het nu zo'n 3 uur vol, natuurlijk gebeurd er wel eens een ongelukje maar dat is inmiddels alweer 4 dagen geleden door onze onoplettendheid. Hij word nu soms ook wakker gaat spelen en gaat vervolgens weer slapen ipv dat hij moet plassen. Hoe gaat/ging het bij jullie honden?

XoNo

Re: Na hoeveel tijd was jullie pup ongeveer zindelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 11:58

Onze pup was met een weekje of 3 wel volledig zindelijk. Elke keer na het eten, na het drinken, na slapen, na spelen naar buiten en de hemel ingeprezen. In het begin elke keer als hij binnen plastte of wilde plassen snel buiten gezet en na een paar weken een paar keer laten schrikken als hij binnen plastte. Nooit gestraft overigens, maar even in je handen klappen. Dan stopte hij met plassen en zette ik hem alsnog even naar buiten.

Ik vond het bij onze pup nog lang duren, maar hij vond het (november 2009) verschrikkelijk koud buiten en wilde liever niet :D

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 12:00

Die van ons vind het leukt als je in je handen klapt :D maar hoe ver zindelijk was hij dan na die 3 weken? Ik bedoel om de hoeveel tijd liet je hem dan uit? Die van ons gaat nu om half 8/8 uur en nu is hij daarna gaan slapen heeft hij gespeelt en nu slaapt hij weer. Daarna krijgt hij naar zijn slaap direct zijn maaltijd en dan pas na een kwartier hoeft hij uit.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 12:04

Mijn hond was binnen 2 weken zindelijk.
Liet haar na het spelen, na het eten, na het slapen elke keer even naar buiten. En beloonde haar flink als ze wat deed buiten.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 12:09

Onze vorige hond was binnen 2 weken volledig zindelijk. De hond die we nu hebben (ondertussen ook al weer 9 jr) was echt pas na anderhalve maand zindelijk. Die wilde nogal eens binnen poepen of plassen.

Dan heeft ze het buiten te druk om haar behoefte te doen en als ze dan eenmaal weer binnen is dan moest ze opeens. En dat was lastig te doorbreken...

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 12:11

Wij hadden onze pup wel pas met 10 en halve week opgehaald O:)

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 12:13

Onze hond was binnen 1,5 week zindelijk! Echt supersnel. Het voordeel was wel dat we hem mee konden nemen naar het werk en hij werd daar door iedereen buiten gezet zodra hij naar de deur keek of na het eten of slapen. Als hij geplast of gepoept had kreeg hij een koekje, dus hij had het zo door. 's nachts heeft hij maar een paar keer in zijn bench geplast. Hij slaapt van 11 tot 8 en als hij tussendoor moet plassen dan begint hij te piepen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 12:26

de ene hond was met 3 dagen zindelijk, de andere hond na ruim een jaar nog niet. die deed steeds angst- en vreugeplasjes. nog steeds (hij is nu 10) kan hij zomaar uit het niets in huis plassen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 12:40

Al onze 3 honden waren binnen 3 dagen overdag zindelijk en 1 darvan snapte het met een dag al. s'nachts sliepen ze van 12 tot 7 uur s'morgens door al met een dag of 4.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 12:45

Onze pup was met een week of 2 eigenlijk al zinnelijk. Sliep meteen vanaf het begin goed door van 'savonds 10 tot 'smorgens half 8. Hij gaat nu (bijna 15 weken oud) bij de deur staan als hij wat moet doen en dan gaan we uit met hem of laten we hem even in de tuin uitrazen en zijn behoefte doen. :) Ging heel makkelijk eigenlijk.

_janet_

Mijn hond was wel krantzindelijk. Dus s nachts lieten we altijd een paar kranten op de grond liggen. Maar na een paar dagen hield ze het s nachts ook al vol.

PureSG

Die van ons hebben we nu 3 weken en is nog niet zindelijk.
Als hij wat heeft gedronken, red hij de deur al niet meer. :+
Dus da's best lastig..

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 12:46

moonsparkle schreef:
Die van ons vind het leukt als je in je handen klapt :D maar hoe ver zindelijk was hij dan na die 3 weken? Ik bedoel om de hoeveel tijd liet je hem dan uit? Die van ons gaat nu om half 8/8 uur en nu is hij daarna gaan slapen heeft hij gespeelt en nu slaapt hij weer. Daarna krijgt hij naar zijn slaap direct zijn maaltijd en dan pas na een kwartier hoeft hij uit.

Volledig zindelijk en dan liet ik hem om de 2 uur plassen. Beter te vaak naar buiten dan dat hij 1 keer binnen plast :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 12:48

Wij wonen ook in een appartement, dat maakt het voor mijn idee iets lastiger, het is een stukje lopen naar beneden en dan til ik hem wel op bij de galerij (hij weet nu inmiddels dat hij niks moet doen op de galerij hoor) maar ik kon hem in het begin niet even gauw in de tuin zetten of gauw op een strookje voor de deur.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 14:40

hij heeft het net trouwens volgehouden van 8 tot 13. *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 15:14

Ik kreeg mijn pup met 16 weken en toen was ze al volledig zindelijk.

dirtchick

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 15:15

onze friese stabij een week en onze rottweiler ongeveer 4 weken, bij beide zelfde ritueel gedaan om de 2 uur uitlaten ook in de nacht.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 15:19

Ik heb een pup van 8,5 week oud. Tot nu toe 2 keer een plasje binnen. Ik laat hem iedere twee uur uit en na ieder slaapje. Hij plast dat eigenlijk meteen. Afgelopen nacht (de derde nacht hier) van 22.30 tot 6.30 geslapen.
Ik klaag niet ;)