Andere manieren op pups s nachts stil te krijgen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzorg

Andere manieren op pups s nachts stil te krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 02:39

Sinds een aantal weken hebben we een pup erbij. We hebben nog 2 andere (volwassen) honden.

De pup heeft een bench waar ze meestal in ligt te slapen. De andere hond heeft ook een bench en de 3e slaapt gewoon los in de keuken (waar de 2 andere benches ook staan).

De eerste week sliep ze bij ons op de slaapkamer (omdat ze nog niet de hele nacht haar plas kon ophouden). Sinds een week of 2 a 3 slaapt ze nu bij onze andere hond in de bench. Meestal blaft ze heel even en dan is ze stil zodra we boven zijn. Omdat die hond waarmee ze in de bench zat best op leeftijd is en niet altijd gediend van haar aanwezigheid :D hebben we besloten om de pup vanacht in haar eigen bench te doen. Dit om te voorkomen dat ze ruzie krijgen omdat die ouwe steeds feller wordt op de pup. Echter zit ze nu al vanaf 23 uur continue te blaffen met af en toe een moment van stilte.

We worden er gek van!! Negeren, op mijn tanden bijten, oordopjes, dekens over mijn hoofd, het werkt niet. Belonen van slecht gedrag door toch te komen (ook al is het voor straf) is niet goed, maar als volledig negeren ook niet werkt, wat moeten we dan??? Ik ben dus al een aantal keer (tegen mijn eigen regels in :D ) naar beneden gegaan en heb haar niet heel vriendelijk verteld dat ze stil moet zijn...

Probleem is zeer wrs dat ze bij de fokker toen ze nog met het hele nestje waren maar 1 kik gaven en de bench gelijk open ging...

Iemand DE gouden tip? Ik heb meerdere pups grootgebracht en heb er nog nooit eentje meegemaakt die zo hardleers is als deze.... |(

Deri

Re: Andere manieren op pups s nachts stil te krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 02:53

hoe moeilijk het ook is, negeren :j
ik weet hoe vervelend dat pupgejank kan zijn, dat hele zeurderige (was mn moeders hond heen goed in)die heeft het gedaan tot ze verhuisd waren(want als ze echt vervelend was kreeg ze een snauw), toen kreeg de hond het souterein (soort van extra onderste verdieping) daar hoorde we het gejank niet meer, dus ook geen last ervan, geen negatieve aandacht.
janken is nu helemaal opgehouden.

is het geen optie om haar los bij de andere hond te houden, pups worden ook door de teven, als ze te ver door gaan, hard op hun plek gezet tot ze het leren. (denk dat een hond een pup consequenter op kan voeden dan een mens :)

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 02:57

Mijn hond nou echt waar slapenloze nachten.

Eerst heb ik geprobeerd om naar buiten te gaan daarna spelen en als die moe was weer naar bed maar dit ging ook niet.

Daarna heb ik een katten mandje gekocht zon rond mandje met zo een bont stofje erover heen. Waar die niet heel lang in zou gaan passen dus vrij klein. Dan had ik een kruik erin deken erom hond erin en de rest van de deken weer over de hond heen. En mijn hond sliep heel de nacht door, HEERLIJK...

Mijn hond had ik ook net in deze tijd van het jaar en die had het ook zo erg koud.

Misschien kan je het eens proberen en anders ja toch doorbijten want anders kan je hond alleen maar bij je op bed slapen straks..

Dus ik hoop dat ik jou een goede nacht rust ga bezorgen.

PS mijn hond was nooit een sloper dus maakte het ook niet kapot trouwens. Zou zo ook even een foto zoeken van zo een mandje.

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 02:57

wij hebben onze pups altijd los .. ik snap het idee van een bench niet helemaal .. waarom een pup meteen in een bench douwen ..? hebben jullie het al eens los geprobeerd ? ik heb never nooit problemen gehad met mijn honden .. ze hebben nooit in een bench gezeten ..

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 03:01

laat de pup lekker los in de keuken dan heb je hem eerder stil en als pup zijnde moet je het net zo heel erg vinden om een plasje te vinden anders had je niet aan een pup moeten beginnen :)
ik zou het ook vreselijk vinden als ik een hond los zie lopen en ik zit achter de tralie.
en als je hem nu gelijk al loslaat voorkom je 9 van de 10 keer dat je een vreselijke sloperd krijgt :)

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 03:02

Die van mij heeft trouwens ook nog nooit in een bench gezeten en zo een ding nog nooit gezien :D

Zo een mandje had ik trouwens. Moet een mooie hoge rand zijn dat die er nog net in kan stappen.
Afbeelding

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 03:05

Dood knuppelen; hoor je ze nooit meer!
Nee hoor, voordat je morgen vertelt dat de pup 'het niet meer doet' ;)

Ik denk toch dat het negeren wordt... als jij naar beneden gaat om mede te delen dat ie stil moet zijn, heeft hij toch weer je aandacht. Enne... negatieve aandacht is ook aandacht :D

Zijn rottige dingen, maar denk dat je er even doorheen moet. Hopelijk heb je begrijpende buren :D

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 03:08

@binky, mn moeder vond een bench ook maar niks, we hebben die alleen gebruikt voor de avonden omdát ze juist sloopte. (we hebben dus eerst zonder geprobeerd)
nu heeft ze er geen meer nodig en heeft ze een hele verdieping voor haar zelf.

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 03:20

Volgens mij slaap je nog best goed :D Maar ik hoop dat je binnenkort lekker kan slapen

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 03:24

ja oke .. als je hond van alles sloopt dan zou ik hem/haar ook in een bench doen .. maar dat is hier volgens mij hier niet het geval ..

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 03:53

nee hier doet ze het omdat ze vind dat de ouwere hond te hard begint te corrigeren.

Citaat:
Dit om te voorkomen dat ze ruzie krijgen omdat die ouwe steeds feller wordt op de pup.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 03:54

kiwi1990 schreef:
nee hier doet ze het omdat ze vind dat de ouwere hond te hard begint te corrigeren.

Citaat:
Dit om te voorkomen dat ze ruzie krijgen omdat die ouwe steeds feller wordt op de pup.

dat ging er geloof ik over omdat de pup bij de oudere hond in de bench sliep en niet bij de hond die los liep, graag gecorigeerd als ik het fout heb :)

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 03:59

was dit op mijn reactie bedoelt ? :o

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 04:03

ja de quote ziet er even anders uit omdat je het er boven had geschreven :P
edit huh ik snap het nu zelf even niet meer :P even uitvogelen :o
edit edit: volgens mij op kiwi.

maar hij slaapt nu alleen omdat de andere hond hem begon af te snauwen. en nu hij alleen zit gaat hij piepen.. dus waarom dan niet los bij de andere hond ? ( ik zie zoiezo 9 van de 10 keer het nu van een bench niet :o )

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 04:08

ik zeg ook dat ik niet heb gezegt dat de hond alles sloopt .. dat maak ik niet uit de tekst op .. anders was het een goede reden om de pup in de bench te doen

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 04:15

Helpt een tikkende wekker niet?

Dit hoor ik vaak omdat het lijkt op het hart van de moeder :)
(Dan wel met een handdoekje erom heen natuurlijk :+ )

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 07:19

heyhey

Wij hebben ook een pup

We hebben gekeken hoe ze het liefste sliep buiten de bensch!..En dat bleek zonder kleedje! we hebben er geen kleedje ingedaan en toen was ze stil!..mijn hond vondt het te warm!.
Ook bleven wij negeren het heeft op een gegeven moment wel geholpen!.

Wij doen er savonds ook een Dekentje over wat bij ons heel goed geholpen heeft!
en elke keer als wij haar in de bensch deden, deden we er wat lekkers in!..Ook zo nu en dan overdag met de bensch deur open!..Even gewoon wat lekkers er in doen, of haar favo speelgoed er in leggen, zodat ze er even in moet om haar speelgoed te pakken.., zodat ze leert dat het geen opgesloten hok is, maar dat het eigenlijk best leuk kan wezen!..

Ze heeft natuurlijk elke keer tegen de andere hondjes aangelegen!.misschien is het een idee om een grote knuffel in het hok te doen, dekentje er over en negeren

:D

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 09:04

Zal t even duidelijk uitleggen:
We hebben dus 3 honden, die prima samen gaan. ALS ER IEMAND BIJ IS!!!
We hebben een teef van 12 en een reu van 7 en de pup dan. De teef zat altijd al in een bench omdat we die gescheiden van de reu moeten houden als we er niet zijn omdat de reu haar gesnauw (en ze snauwt veel en vaak om niks omdat t gewoon een ouwe sjago aan t worden is :D ) soms zo zat is dat hij haar echt grijpt als wij er niet zijn. We hebben de teef al 2x volledig onder de gaten en het bloed aangetroffen bij thuiskomst. Dan is de teef in een bench zetten om dit te voorkomen wel een stuk beter voor haar gezondheid en mijn portomonnee ;)

Om diezelfde reden wil ik dus ook de pup en de reu gescheiden houden. De teef kan niet (meer) los omdat ze ineens gaat slopen (heeft ze nooit gedaan, maar zal ook wel met der leeftijd te maken hebben) als ze los is. Bovendien heeft ze -ook vanwege haar leeftijd- wat meer moeite om haar plas op te houden. Ze krijgt plaspillen en in de bench kan ik s ochtends het kleedje verschonen ipv de halve keuken te dweilen ;) (Ze staat trouwens niet op om te plassen, maar laat het gewoon lopen en blijft er dan zelf inliggen! :D )

Elke pup gaat overal zijn tandjes inzetten, dus ook s nachts als ik op mn bed lig. Voel er weinig voor om s ochtends beneden te komen en een halve tafel terug te vinden ;) Ook de reu en de teef in een bench werkt niet, dan is de pup nog "alleen" omdat de andere honden in de bench zitten en heb ik het "sloop-probleem". Bovendien zijn er altijd tegenstanders en voorstanders van een bench. Hier leren ze dat de bench niets anders is als hun mand, hun veilige plek.

De pup is zindelijk, een Shar_pei is zowiezo heel snel zindelijk (sneller dan andere rassen) en om te voorkomen dat ik toch een pup plasje weg moet dweilen s ochtends is niet de reden dat ze in de bench gaat. Want ook dat las ik ergens terug... :D

Ik heb haar dus gisteren toch weer bij de teef in de bench gezet en ze was gelijk stil. Maar ik ben wel even wakker geschrokken omdat er even ruzie was en idd, pupje heeft nu een klein wondje bij haar oog...

Een wekker of kruik zou ik nog kunnen proberen.
Omdat pup meer met de reu speelt dan met die ouwe, ga ik vanavond proberen om de reu en pup in 1 bench te zetten.
Ook kan ik nog proberen om de bench op de slaapkamer te zetten en als ze dan stil is weer (na een week ofzo) naar beneden verhuizen... We leren haar wel aan dat de bench HAAR plekje is, dus als ze in slaap valt leggen we haar in de bench en soms gaat ze uit zochzelf naar de bench om te slapen. (Die dan overigens open blijft!)

channie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 09:12

heb ook net een nieuwe pup eerste 3 nachten heel hard zitten blaffen en janken gewoon geen aandacht aangeven. Nu heeft ze een warm pitten zakje een wekker en een oude sok gevuld met andere oude sokken en sinds ze de sok heeft is ze stil! Was een tip van de fokker tis dus het proberen waard!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 09:13

Na 1 nacht kan je denk ik nog geen wonderen verwachten.
Ze heeft al een lange tijd succes gehad bij de fokker met piepen en de beloning die volgde namelijk deur open van de bench...
Het kan maar zo een paar nachten duren voordat de pup stil zal zijn in de eigen bench.
Dus toch echt even volhouden en bedenken dat elke keer dat jij hebt gewonnen dat jij 1 streepje aan jou kant bij het scorelijstje kan turfen en niet de pup!

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 09:41

@Meggiemeg, het is niet zo dat ze hier pas 1 nacht is. Ik vind het vreemd dat ze toen ze bij die ouwe in de bench ging niet 1x lang heeft geblaft en nu onafgebroken. Terwijl ze toch niet tegen elkaar aanliggen want dat pikt die ouwe niet! :D Zal het toch wel puur de aanwezigheid zijn...
Vanaf haar bench kan ze gewoon de andere loslopende hond zien en de teef die in de bench zit.
Negeren is idd het beste, maar ik ben ook maar mens ;) :D En het gekerm gaat echt door merg en been!

@Channie, enerzijds weet ik idd geen aandacht geven, maar ik heb ook buren ;) en die willen graag slapen om 2 uur s nachts ;)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 09:46

Ik vind het toch wel griezelig om de pup bij de teef in de bench te doen, zeker als de teef wat nukkig aan het worden is. Pup kan nergens heen als het echt fout gaat....

Lastig probleem, wij hebben er twee in huis genomen (want mijn man vond twee zo leuk...)maar dat heb ik ook geweten hoor, ze steken elkaar constant aan. Nu gaat het goed maar in de eerste weken heb ik wel eens ingegrepen door snoeihard naar boven (ons huis is "andersom") te rennen en hard scheldend de deur open te gooien. Daarna dus gewoon weer rechtsomkeert maken want je wil verder geen aandacht geven.

Overigens heb ik de bench drie dagen gebruikt maar vond het niks. Al mijn meubelen hebben afgeronde hoeken nu.......

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 09:50

Ik zeg niet dat ze 1 nacht bij jullie is maar dat je niet de wonderen kunt verwachten na 1 nacht alleen in haar eigen bench, ze heeft succes gehad bij de fokker zoals je schreef, dat weet ze nog heel goed.
Doordat ze eerst gezelschap had van de oudere hond en het voorbeeld dat deze zeer waarschijnlijk ging slapen in de bench volgde de pup dat ook op.
Weet er alles van, wij hebben nu een jonge hond van 8 maanden en ik vind het erger om hem in de bench te stoppen dan dat hij het vindt. Hij loopt er uit zichzelf in.
We zijn nu aan het opbouwen dat hij er uit kan blijven maar gaat er nog steeds uit zichzelf in liggen als we even weg zijn.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 09:51

daffodil negatieve aandacht is ook aandacht.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 09:51

Radio zachtjes aan en een lampje laten branden helpt hier altijd goed. Zou persoonlijk niet twee honden n 1 bench willen vooral als de grote het niet zo leuk vind.