En hier zitten we weer...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

En hier zitten we weer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 18:18

Na [BB] En daar zit ie dan, 'jouw' hond .. toch maar besloten de beagle te laten gaan maar wel de website van het asiel in de gaten blijven houden, je weet nooit ..

En zodus, gisteren, website geüpdate, een paar nieuwe honden, en daar zat wat wat mij (ons) wat leek.
Dus de stoute schoenen aangetrokken en vandaag gaan kijken.

Afbeelding

Stond op de website als terughoudend, afwachtend tegen vreemde etc., maar ze kwam meteen kwispelend naar ons toe. Lekjes, pootjes, alles hebben we gehad :+: http://i152.photobucket.com/albums/s195 ... border.jpg

Ze is ook even uit de kooi geweest, in een soort woonkamer die ze daar gemaakt hebben (om honden te testen) want buiten was het een beetje koud. Ze had al meteen de enige uitweg (onder een lage kast door) gevonden die er was :)) Maar na 2x "ontsnapt" te zijn reageerde ze toch wel op "neen, mag niet" en kreeg je zo'n blik van "ik weet het wel hoor, maar ik probeer het toch :Y) ".

Afbeelding

Helemaal ideaal, beiden verkocht. (ik had trouwens nooit verwacht dat ik "zoiets" leuk zou vinden :+)
En toen kwam de maar ... "Maar ze kan niet met andere honden om, ze is afgestaan omdat ze een ander teefje in het gezin constant aanviel en als ze éénmaal vast heeft laat ze echt niet los". En laten wij nu net een hondje in de familie hebben die regelmatig op bezoek komt, een reutje weliswaar, maar toch ... Moeder wil het risico niet nemen -O-

Begrijpelijk, maar langs de andere kant ... een ideale hond laten zitten omdat ze misschien niet met een hond uit de familie kan opschieten .. Tuurlijk zou ik het liefst hebben dat ze gewoon kan opschieten, maar in hoeverre zou dat niet nog te trainen zijn? (hondje is nu 5 jaar, maar daar valt toch nog wel iets aan te leren denk ik :Y) ). En we weten ook niet of ze op een reu ook zo extreem reageert als op een teef, de ene persoon in het asiel zei dat ze naderhand ook de reu uit het gezin aanviel (maarja, als een roedel al "vertroebeld" is ..?) maar andere personen zeiden meteen dat het met een reu(tje) vast wel zou gaan en zagen er niet direct problemen in. Al kan natuurlijk niemand voorspellen hoe het zou gaan lopen..

Dus hier zitten we weer ...
En zij ligt :Y) http://i152.photobucket.com/albums/s195 ... border.jpg

(en ze is blijkbaar ookal voorbehouden, kwamen we op het einde nog te weten -O- )

Ps: de beagle zit er ook nog altijd, ben 'm vandaag even een bezoekje gaan brengen maar meneer was zééér ver weg in dromenland :+

Nikki__

Re: En hier zitten we weer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 18:23

Leuk ding!

Vergis je alleen niet in het feit dat ze niet met andere honden kan. Wij hebben ook een hond die buiten maar weinig honden in haar omgeving accepteerd. Dit is éch niet relaxed wandelen, omdat je continu bezig bent met kijken/reageren of dat er geen andere hond komt.
We hebben haar met 5 jaar gehad, maar dit gedrag hebben wij er niet meer uit kunnen trainen en geloof me, we hebben er een hoop moeite voor gedaan!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 19:17

hahahaha wat een lelijk hondje, maar wel grappig.

Ik zou nog steeds voor de beagle gaan, maar het is natuurlijk iets wat jullie allebei moeten kiezen en waar jullie allebei achter moeten staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 19:54

Wat een schatje :+:
lijkt veel op onze mislukte pekingezen _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 20:05

Het IS een mislukte Pekinees :')
En lelijk :+ Maar ze heeft iets :Y)

Alleen ja .. dat karakter hé ..

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 21:15

BB > BB-itp

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 22:13

[***] schreef:
Het IS een mislukte Pekinees :')
En lelijk :+ Maar ze heeft iets :Y)

Alleen ja .. dat karakter hé ..

haha, 2 van ons zijn echte krengen en andere hee lief.
Maar die karakter moet je gewoon accepteren ;)

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 22:51

Is het geen optie om de reu mee te nemen naar het asiel??
Kijken hoe het daar gaat?? Eventueel een stukje te gaan wandelen en als dit ook gaat een soort van proef mee naar huis???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 17:02

Dat stelden ze ookal voor :j
Maar dat moeten mijn nonkel & tante ook nog zien zitten natuurlijk .. Weet niet of ik mijn hondje zomaar bij een andere hond zou laten waarvan geweten is dat die misschien ... ;) (natuurlijk zijn er mensen bij, maar toch, het kan snel gaan en het is al zo'n klein prematuur prutske).

We zullen zien .. ze is ookal voorbehouden dus 9/10 gaat ze naar een andere thuis .. Er zal een andere hond voor ons bestemd zijn ;)