na castratie, kat nog meer voortplantingsdrang?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

gebruiker002

na castratie, kat nog meer voortplantingsdrang?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 18:49

Ik heb mijn katertje puck van 7 maanden een half uurtje geleden opgehaald van de da. Hij is gecastreerd en alles is goed gegaan.
Maar nu.. hij is nog geen vijf minuten thuis en blijft constant op de poes 'springen' (en dan ook echt constant)

is dit normaal? en tot hoe lang na de castratie is hij nog vruchtbaar.. aangezien de poes (nog) niet geholpen is.

izzy1985

Re: na castratie, kat nog meer voortplantingsdrang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 18:53

Nou, euh, zijn hormonen zijn net weggehaald! Logisch dat dat nog niet uit zijn lichaam verdwenen is. Hij kan zelfs nog vruchtbaar zijn nu. Weet niet hoe oud de poes is, anders ook maar gewoon laten helpen hoor!

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 18:57

ik snap dat het nog niet uit zijn lichaam is izzy1985.. maar dat hij nog ergere drang heeft om te paren snap ik niet. Daarom de vraag of het normaal is.

Poes word ook geholpen maar dat duurt nog een maandje.

Tot hoeveel dagen/weken is de kater nog vruchtbaar na castratie?

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 19:01

Dat hangt er vanaf, of je poes krols is of niet. Want dan lokt ze het zelf ook uit.
Is het ook echt "rijden" erop?
Edit: Hij is natuurlijk net onder zijl geweest en ruikt zelf vreemd. Maar helemaal verklaren is lastig denk.
Bij konijnen moet je 6 tot 8 weken aanhouden. Bij katten denk ik ook eigenlijk. De draagtijd van een poes is 63 dagen, dus zorg ervoor dat ze voor die tijd nog gaat ;)

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 20:32

Konijnen zijn na 2 weken veilig om te koppelen en dan zeker nietm eer vruchtbaar ;)

Wat ik geleerd heb bij katers is 6 weken, in hoeverre je daar zeker mee moet zijn weet ik niet. Wel weet ik dat een keer een kater een poes 1 dag na castratie heeft bevrucht, deze mensen hebben de poes direct laten castreren. Lijkt me in jou geval ook het verstandigste.

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 22:35

ik zou de poes het liefst nu laten helpen maar ze is nog te zwak (niesziekte) de da wil haar pas over een maand helpen als ze aangesterkt is. voor nu houd ik ze gescheiden, zodat ik het risico niet loop dat de poes zwanger word. bedankt voor de info!