En zodus, gisteren, website geüpdate, een paar nieuwe honden, en daar zat wat wat mij (ons) wat leek.
Dus de stoute schoenen aangetrokken en vandaag gaan kijken.

Stond op de website als terughoudend, afwachtend tegen vreemde etc., maar ze kwam meteen kwispelend naar ons toe. Lekjes, pootjes, alles hebben we gehad
http://i152.photobucket.com/albums/s195 ... border.jpgZe is ook even uit de kooi geweest, in een soort woonkamer die ze daar gemaakt hebben (om honden te testen) want buiten was het een beetje koud. Ze had al meteen de enige uitweg (onder een lage kast door) gevonden die er was
Maar na 2x "ontsnapt" te zijn reageerde ze toch wel op "neen, mag niet" en kreeg je zo'n blik van "ik weet het wel hoor, maar ik probeer het toch
".
Helemaal ideaal, beiden verkocht. (ik had trouwens nooit verwacht dat ik "zoiets" leuk zou vinden
)En toen kwam de maar ... "Maar ze kan niet met andere honden om, ze is afgestaan omdat ze een ander teefje in het gezin constant aanviel en als ze éénmaal vast heeft laat ze echt niet los". En laten wij nu net een hondje in de familie hebben die regelmatig op bezoek komt, een reutje weliswaar, maar toch ... Moeder wil het risico niet nemen
Begrijpelijk, maar langs de andere kant ... een ideale hond laten zitten omdat ze misschien niet met een hond uit de familie kan opschieten .. Tuurlijk zou ik het liefst hebben dat ze gewoon kan opschieten, maar in hoeverre zou dat niet nog te trainen zijn? (hondje is nu 5 jaar, maar daar valt toch nog wel iets aan te leren denk ik
). En we weten ook niet of ze op een reu ook zo extreem reageert als op een teef, de ene persoon in het asiel zei dat ze naderhand ook de reu uit het gezin aanviel (maarja, als een roedel al "vertroebeld" is ..?) maar andere personen zeiden meteen dat het met een reu(tje) vast wel zou gaan en zagen er niet direct problemen in. Al kan natuurlijk niemand voorspellen hoe het zou gaan lopen..Dus hier zitten we weer ...
En zij ligt
http://i152.photobucket.com/albums/s195 ... border.jpg(en ze is blijkbaar ookal voorbehouden, kwamen we op het einde nog te weten
)Ps: de beagle zit er ook nog altijd, ben 'm vandaag even een bezoekje gaan brengen maar meneer was zééér ver weg in dromenland