Ze waren over het hek van de kinderboerderij gegooit en een vriendelijke jongen wist dat mijn zusje erg graag konijnen wilde.
Hij zei dat ze anders ingeslapen moesten worden, dus mijn moeder haalde ze binnen, we kregen er een hok bij.
Een paar weken geleden, toen ik de albino, de grootste van het stel, in het hok zette viel mij op dat ze zachtjes met haar hoofd 'nee schudde'.
Ik zei dit tegen mijn moeder en die zei dat ze een tick had, mischien wat met haar hersenen, maar niets aan te doen.
(Moeder is dierenartsassistente, het konijn lijkt er verder geen last van te hebben.)
Net keek ik naar buiten en zag dat ze achter het gaas lag te slapen, het andere konijn hing er nota bene overheen om te drinken!
Vreemd dacht ik, tot ik haar net plat zag liggen.
Ik denk nog, het zal toch niet zo zijn dat ik nu nog een dood konijn in de schuur kan gaan leggen..
Dus ik mijn jas aangetrokken, doet het konijn haar ogen open(andere konijn hing er nog steeds overheen) en ze bewoog verder niet.
Ik heb haar opgepakt en even bekeken, ze bleef liggen tot ik haar vast had. Niets te zien,mooi warm buikje..
Ik denk toch echt dat ze een klap van de molen heeft gehad..
We gaan er verder niet mee naar de dierenarts, ze eet en drinkt normaal en reageert ook normaal verder.
We hebben haar gered van het spuitje, en zal blijven.
Ze mag bij de kippen als er een ren is, en zal zoals alle huisdieren tot de dood bij ons blijven, al zal ze mischien wat eerder gaan dan ze verdient.

(al heeft dit natuurlijk een totaal andere oorzaak)