Nu ben ik gisteren weer langs geweest en hoera hoera
de medicijnen zijn aangeslagen en meneer hoeft dus (voorlopig) geen tanden en kiezen kwijt te raken. Echter aten mijn katten altijd gewoon een droge brok, maar sinds deze éne kat een zere mond had, ben ik blikvoer bij gaan voeren. Omdat dit juist wat natter is en dus ook zachter om te eten.Nu heb ik ook het advies gekregen om op vers vlees over te schakelen. omdat dit beter zou zijn voor zijn gebit. Dus ik wil in de loop van de maand langzaamaan omschakelen. Alleen heb ik dan een aantal vragen (en ja ik heb google geraadpleegd, maar zie door de bomen het bos niet meer). Dus bij deze, als iemand mij een beetje op weg zou kunnen helpen:
1. Hoe kan ik dit het beste introduceren?
Dus in 1x over zetten op het verse vlees of kan ik dit beter geleidelijk aan doen?
2. Kan ik ze gewoon vlees van de slager voeren (en zo ja wat dan), of moet ik het speciaal bij de dierenwinkel aanschaffen?
3. Komen de brokken en het blikvoer geheel te vervallen, of is het alleen een aanvulling hierop?
4. Welke kosten moet ik rekening mee houden?
5. Hoeveel gram mogen katten dan per dag?
6. Hoeveel maaltijden per dag moet ik dan aanbieden?
Waarschijnlijk krijg ik nog tig vragen, maar dit is wat er nu allemaal door mijn hoofd spookt.
O ja, alvast bedankt voor het op weg helpen natuurlijk