Poes laatste tijd extreem aanhankelijk en nu verstoppen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Poes laatste tijd extreem aanhankelijk en nu verstoppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 01:24

Misschien maak ik me onnodig ongerust. Mijn poes, ongeveer 10 jaar oud, is de laatste tijd extreem aanhankelijk tot op het zwaar overdrevene af. Net was ik haar kwijt in huis en vond ik haar onder de bank. Een plek waar ze nooit ligt en eigenlijk ook niet makkelijk onder past. Ze voelde ook een beetje koud aan. Kan dit een teken zijn dat ze dood wil gaan en moet ik me zorgen gaan maken? Of hoort dat bij het ouder worden? Verder lijkt ze overigens aardig normaal. Geen vieze neus of oogjes. Ook eet ze nog gewoon.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 01:27

10 is nog wel jong om zomaar dood te gaan, denk dat het wat anders is. Is ze geholpen?

Anoniem

Re: Poes laatste tijd extreem aanhankelijk en nu verstoppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 01:33

Ja, ze is gesterilliseerd. Haar broer is een jaar of 5 geleden wel zomaar dood gegaan (op 5 jarige leeftijd), dus vandaar dat het me niet helemaal lekker zit.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 01:34

geeft ze vaker tekenen van krolsheid of aanhankelijkheid?
het gebeurd wel eens een enkele keer dat ze niet goed geholpen zijn en nog tekenen van krolsheid oid vertonen
plast ze trouwens wel gewoon, het kan nl ook een teken van pijn zijn.
Laatst bijgewerkt door mystery1980 op 12-01-10 01:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 01:37

hmm vervelend, ik dacht eerst zwanger, maar ze is geholpen!
Misschien kan je een lekker warm plekje creéren voor haar.. :)

Ik zou hetniet weten, even in de gaten houden
en anders morgen even de DA bellen met uitleg , en dan eens vragen wat hij denkt :)

bokt2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 01:41

Ik zou morgen om 09.00 bij de DA zitten :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 01:48

@mysterie80: Ze is sowieso wel een aanhankelijke kat, maar de laatste tijd overdrijft ze wel een beetje. Verder lijkt ze niet krols.

@Jolliegirl: Ze ligt nu op een stoel voor de verwarming en straks slaapt ze in bed, dus met het warme plekje komt het goed :)

@bokt2010: Ja, ik normaal ook. Had ik bij haar broer ook gedaan. Alleen die ging dood bij de dierenarts, mogelijk door de extra stress, dus zit een beetje te twijfelen. Ik ga er hoe dan ook wel over bellen morgenochtend.

Ze heeft net haar buik gewassen en ligt nu te slapen.

Edit: voor zover ik weet, plast ze wel gewoon. Ze gaat in ieder geval op de bak. Zal eens even goed opletten als ze weer moet.

bokt2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 01:54

Je kunt in elk geval de situatie uitleggen en wat er met je andere kat is gebeurt. Als het dusdanig ernstig is zullen ze wel vragen of je langs kunt komen, toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 01:59

Ja, bellen ga ik ze zeker!

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 02:13

Is je iets opgevallen wat betreft haar eet/drinkpatroon (eet of drinkt ze minder of juist meer dan een aantal weken geleden, eet ze nu liever blikvoer en wil ze haar brokjes niet meer, eet ze 'nieuw' voer graag om het na een aantal dagen weer te laten staan), plast ze normaal of meer dan anders, is haar gewicht veranderd (vaak valt het mensen pas na máánden op dat hun kat magerder is geworden, als je die kat dan weegt blijkt hij vaak al 1 a 2 kg. afgevallen te zijn, hoe is haar vacht.
Als je morgen naar een DA belt, is het heel handig als je over die dingen nagedacht hebt en dit kunt vermelden.

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 08:35

Wanneer katten wat ouder worden zoeken ze je vaak ook wat meer op. Dit kan best nu het geval zijn.

Verwen haar maar lekker (deed je vast al ;) )!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 11:38

Goedenmorgen,
Hoe is ze de nacht doorgekomen? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 13:45

Het gaat gelukkig goed met haar :D. Heb haar extra goed in de gaten gehouden. Eten, drinken en plassen gaat helemaal goed. Heb haar ook nog even gewogen en haar gewicht is nauwelijks veranderd sinds afgelopen zomer. Vanmorgen vroeg was ze ook aan het spelen met mijn andere kat en toen was ik toch al een heel stuk geruster. Heb nog wel even gebeld en ga haar de komende dagen zeker even extra in de gaten houden, maar gelukkig lijkt er toch geen sprake van een gevalletje 'spoed'.