Tweede Cairn Terrier?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Krips

Tweede Cairn Terrier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 18:27

Wij hebben nu alweer vier jaar een Cairn Terrier. En ik geniet elke dag van hem! Nu spelen wij thuis met het idee om er een pup bij te nemen. Een tweede hond dus. We hebben hier al heel lang over na gedacht. En ik wil graag weten wat jullie ervaringen zijn met een tweede hond?

Even wat uitleg over de situatie nu.
Borre is een reu van vier jaar. Hij is eigenlijk heel erg dominant. Maar wel heel erg lief, vrolijk en betrouwbaar. Voor een Cairn Terrier en jachthond ook zeer gehoorzaam. We wonen buiten, dus hebben een hele grote (afgesloten) tuin waar hij eigenlijk altijd buiten loopt. Hij reageert in principe goed op andere honden maar kan ook, op eigen terrein, vrij dominant en beschermend zijn. Hij is gek op aandacht, en hij krijgt van ons heel veel aandacht, er wordt veel met hem gespeeld, gestoeit en geknuffeld.

We weten wat een pup met zich mee brengt aan werk en tijd. We hebben er al eentje gehad natuurlijk! We zouden dan gaan voor een reutje uit een nest van de zus van Borre. De eigenaar heeft goed zicht op het karakter van de honden, we hebben er al een super hond vandaan. Zij zal dan ook helpen met dat hondje kiezen dat het beste bij ons en Borre past.

Toch ben ik ook wel bang voor dingen als jaloezie, en de dominantie van Borre.
Wat zouden jullie doen, en wat zijn jullie ervaringen?

Liefs Chris

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 20:09

Ik zou dan een reu en een teef nemen, geen twee reuen. Zeker terriers kunnen nogal fel zijn tegen elkaar.
Ik heb zelf ook een reu en een teef en dat gaat super, ze zijn helemaal gek met elkaar.

Valerie_V

Re: Tweede Cairn Terrier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 20:11

Wat leuk wij hebben zelf ook een cairn terrier :)
Ik zou dan ook idd nog een teef nemen dat gaat vaak veel beter.

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 20:12

wat leuk!
wij hebben zelf ook een Cairn Terriër..
& ik vind ze echt geweldig!

tja een tweede hond is eingelijk altijd wel een beetje afwachten dat ligt denk ik ook een beetje hoe de hond zelf is .. opzich denk ik dat het wel kan maar ik durf het natuurlijk niet zeker te zeggen (:

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 20:29

Honden vinden een maatje erbij meestal heel erg leuk. Dat is ze meer waard dat de aandacht die ze dan moeten delen.

Ik zou inderdaad wel voor een teef gaan. Reuen pikken over het algemeen een heel stuk meer van teefjes.

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 22:00

Wij hadden als eerst ook een dominante Cairn reu. En we hebben er een Cairn teefje bijgenomen. En dat klikt super.
Bij twee reuen kan er nog wel eens om dominantie gevochten worden. Maar dat hoeft niet. Het ligt natuurlijk aan het karakter van beide honden.
Ik denk als je een pup introduceert dat het wel meevalt. De enige manier om erachter te komen is het gewoon doen.

Cairn Terriers *\o/*