Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
en verder een flinke basiscursus zodat ze wel naar je luisteren en aangelijnd kunnen lopen en los terug komen.gaby12 schreef:Misschien erg kort door de bocht maar niet meer in de tuin uitlaten.
Gewoon de honden 1 voor 1 uitlaten aan de riem en dat om de paar uur,ja er gaat wel tijd in zittenen verder een flinke basiscursus zodat ze wel naar je luisteren en aangelijnd kunnen lopen en los terug komen.
Dit kan zo niet voor je het weet gebeuren er echt ongelukken.
Veel succes dat zal je nodig hebben, en een flink portie doorzettingsvermogen ,en tijd niet te vergeten

als er geen ijs ligt, is hij super braaf, kan hij alle basiscommando's en weet hij precies wat hij niet en wel mag. Voor sommige honden is het afleren van het weglopen en dus af gaan op het jagersinstict heel erg moeilijk. Dus om meteen te roepen dat de honden niet zijn opgevoed vind ik een beetje kort door de bocht. (Hoewel achter schaatsers aan jagen
) Wij laten onze hond nu gewoon uit, aan de lijn. Krips schreef:Wij hebben hetzelfde probleem. Wij hebben een hele grote tuin waar onze hond (Cairn Terrier) altijd losloopt. Maar nu gaat hij over het ijs en kan hij dus niet los. Wij hebben al meedere cursussen gedaan, heel veel tijd erin gestoken maar het leren niet weg te lopen als hij een haas ziet, of een kip of iets dergelijks is gewoon bijna onmogelijk. Zolang hij niet weg kan, de rest van het jaar dusals er geen ijs ligt, is hij super braaf, kan hij alle basiscommando's en weet hij precies wat hij niet en wel mag. Voor sommige honden is het afleren van het weglopen en dus af gaan op het jagersinstict heel erg moeilijk. Dus om meteen te roepen dat de honden niet zijn opgevoed vind ik een beetje kort door de bocht. (Hoewel achter schaatsers aan jagen
) Wij laten onze hond nu gewoon uit, aan de lijn.
maar achter schaatsers aan
je moet er maar een bij hebben die van zich af schopt, moet ik toch niet aan denken met die ijzers
gaby12 schreef:Het zijn stuk voor stuk niet de makkelijkste honden kwa gedrag en opvoeding,maar dat neemt niet weg dat ze hoe dan ook moeten worden opgevoed hoeveel tijd dit ook vergt.
Dat je wel tijd hebt voor 4 honden dan, met zoveel energie sorry voor mijn opmerking hoor maar dat is mijn mening bezint eer ge begint en zeker aan zoveel honden als je maar zo weinig tijd hebt.