Hoe vinden jullie mijn trimobject Duko worden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Hoe vinden jullie mijn trimobject Duko worden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 14:07

Hallo allemaal,

Duko is een twee jarige kruising malthezer die ik voor het examen trimmen ga gebruiken. Dit is de tweede keer dat ik hem geffileerd heb en de eerste keer dat ik ook zelf zijn kop heb gedaan.

Duko voor
Afbeelding

Afbeelding

Duko na
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er moet nog een hoop geoefent worden maar ik heb ook nog even :Y) zijn borst laat ik bewust wat voller.

YMJArabians

Re: Hoe vinden jullie mijn trimobject Duko worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 16:39

Bij onze hondjes wordt de 'baard', de oren en de borst een stuk korter geknipt, maar dit is ook erg leuk! :)

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 16:41

Ik zie het ook altijd veel korter. weet niet wat ze op je examen willen zien?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 16:41

Ik vind hem er wel netjes uitzien
veel suc6 met je examen!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 16:44

Urko schreef:
Ik zie het ook altijd veel korter. weet niet wat ze op je examen willen zien?

Het zou korter mogen maar hij was langharig en heb het met pijn en moeite geeffileerd :P echter is de lengte zo prima, als het maar 1 tot anderhalve cm korter word geeffileerd dan het is voorafgaand aan het examen. Zijn kop lijkt dus ook in verhouding wat kleiner omdat het haar op zijn hoofd stijl is en zijn lange vacht ook stijler valt, dan lijkt het wel één geheel maar ik vind het zo zonde om zijn volle witte borst helemaal in te korten :o
Overigens gaat het bij het examen om het trimmen van een poot of een deel van de rug oid, niet een volledige hond waardoor de balans tussen formaat kop en de rest daar gelukkig niet uitmaakt. Dan kan het daarna weer lekker lang groeien. :D
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 11-01-10 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 16:46

En laat je het nu dadelijk weer lang groeien voor je examen en op je examen ga je hem weer trimmen?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 16:47

Hij is nu erg vierkant geknipt. Hoort dit zo? Ik heb er geen verstand van verder :) Maar het ziet er wel netjes uit.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 16:48

Iris82 schreef:
En laat je het nu dadelijk weer lang groeien voor je examen en op je examen ga je hem weer trimmen?

Ja, vanaf aug. laat ik het groeien en dan in Oktober mag hij er aan geloven 8-)

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 18:55

ik vind hem ook erg vierkant geknipt :j
Ik zou zo ie zo de pootjes netter knippen, zijn vorm er wat meer in effileren en zijn oortjes niet zo recht knippen.
P.s houd even mijn topic in de gaten, zie je hoe james geworden is! hij is prachtig!

Succes ;)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 19:01

doom schreef:
ik vind hem ook erg vierkant geknipt :j
Ik zou zo ie zo de pootjes netter knippen, zijn vorm er wat meer in effileren en zijn oortjes niet zo recht knippen.
P.s houd even mijn topic in de gaten, zie je hoe james geworden is! hij is prachtig!

Succes ;)

Wellicht moet ik opzoek naar een andere stage :o ik heb mijn stagebegeleidster niks horen zeggen over wat anders moet en ik heb uiteraard liever kritiek of dat ze het even voordoen dan dat ze zeggen dat het goed gedaan is terwijl het niet zo is? Het is ook zo lastig in te schatten als je aan één stage vast zit, je hebt geen idee namelijk of je stagebegeleider het zelf allemaal wel zo goed doet, terwijl je dat uiteraard als voorbeeld aan neemt. ;(

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 19:04

Hihi het lijkt net alsof ze plukjes haar heeft hangen, ipv oren.
Hoor dat zo recht afgeknipt?

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 19:07

Oke, dat is zeker niet netjes !! het is altijd verstandig om bij meerdere trimsalons binnen te gluren!
Gezien je voetjes echt nog te slordig zijn geknipt en er naast het knippen niet een vreselijk verschil is te zien wat betreft het effileren.
Is ook moeilijk te bepalen hoor gezien je hondje wit is.
Maar je bent in ieder geval wel goed op dreef!! ;)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 19:16

doom schreef:
Oke, dat is zeker niet netjes !! het is altijd verstandig om bij meerdere trimsalons binnen te gluren!
Gezien je voetjes echt nog te slordig zijn geknipt en er naast het knippen niet een vreselijk verschil is te zien wat betreft het effileren.
Is ook moeilijk te bepalen hoor gezien je hondje wit is.
Maar je bent in ieder geval wel goed op dreef!! ;)

Ik heb net gemaild met het HKI of zij ook helpen bij het zoeken aangezien toen ik begon ik dit adres ook als enige optie had terwijl ik alle salons van het abhb in regio utrecht had gebeld. Ik heb wel één keer stage gelopen in amersfoort maar die wilt geen stagaire meer aannemen, die had eerst haar nichtje dus dat is ook wel anders en de salon is super klein(lees geen ruimte voor 2 mensen om te werken)