Ik wil hem op Kvv hebben, maar hij vindt het maar raar. En idd aan die botten knagen, Kleinere botten at Beau gewoon op, maar Dimo snapt het gewoon niet.
Ander soort vlees geven (geitenribben?), of kippenvleugels. Zijn kleinere botten, dus misschien dat hij het dan wel eet.
Mijn moeder heeft 2 honden aan de barf, alleen die 3e wil het na maanden nog steeds niet.
Anoniem
Geplaatst: 10-01-10 17:33
Als hij echt niet wil, dan mag hij heus wel weer brokken, natuurlijk, zo is het niet. Alleen het is veel beter voor hem zelf om "puurder" te eten, zeg maar.
Als ze het vlees lekker vinden, gaan ze vanzelf beter eten. Probeer eens kippen en eendennek dat is lekker zacht van bot, dat krijgt mijn kat zelfs gegeten.
Babsiej
Geplaatst: 10-01-10 19:59
Mijn hond snapte het in het begin ook niet..
Beginnen met kippennekken etc dat zijn "zachte" botten en dat gaat meestal wel, vanuit daar kun je dat dan verder gaan opbouwen.
Oké, dank je wel. Ik heb het idee dat hij er vreselijk aan moet wennen, aan vers vlees, vooral aan de smaak. Persoonlijk vind ik het beter voor hem, minder zout (behalve wat er in het vlees zelf zit) en minder toegevoegde rommel (al valt dat bij RC op zich wel mee). Dat is vooral de reden dat ik hem eraan wil hebben.
Verder zijn huid. Hij heeft een gevoelig huidje, en het zal voor hem wat dat betreft ook beter zijn om vers te eten. Kip wil hij trouwens wel hebben, dus we zullen eens kippennekken gaan proberen. De grotere stukken snijd ik overigens wel in hapklare brokken, hij is er nog wat onhandig mee..... maar dat zal met de tijd verbeteren, neem ik aan?
Beau was vers gewend, dus dat was vele malen makkelijker. Dimo heeft echter altijd brokken gegeten, in het begin ben ik hem dat blijven voeren, maar Beau bleef altijd een erg mooie hond, die heel goed op gewicht was, wil dat voor Dimo ook, en stom genoeg heb ik toch het idee dat de vacht wat mooier blijft met kvv......
Anoniem
Geplaatst: 10-01-10 21:10
Laika, ik zie een HK topic over kvv, ik ga eens lezen
Even rekenend met de sommetjes uit jullie topic kom ik op 1 kg per dag. Denk dat ik gewoon eens met een Kvv begin, eerst kippennekken en eendennekken voeren en dat aanvullen met brok, en hem dan langzaam overzetten.....
Perfecte start hoor, met KVV eventueel als lekkers aangevuld met een kippennekje, eendennek, vleugeltje, drumstick. Dan heb je ook alle tijd om je in te lezen in het NRV gebeuren en weet je zeker dat je hond niets tekort komt.
dat geldt bij mijn weten alleen voor gekookte botten. Niet voor rauw vlees.
Thanks Laika.
Mariska_28
Geplaatst: 10-01-10 23:27
Je kunt ook eerst echt KVV kopen, zoals bijv. Carnibest, Bibi of Energique. Dat is grof gemalen vers vlees met bot enzo (helemaal complete voeding), en eten ze vrij snel al met smaak op. Als ze dat eenmaal gewend zijn is vlees met bot voeren een wat kleinere stap. Ook in KVV is kwaliteitsverschil, die ik net opnoemde zijn een paar van de beste..
kimmie261
Geplaatst: 11-01-10 11:14
ja precies ik zou ook eerst een gewone kant en klaar kvv gaan voeren,en daarbij langzaam wat botten geven met vlees eraan,kan me wel voorstellen dat een hond niet zomaar ineens vlees met bot gaat eten