Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
En de ruimte moet groot genoeg zijn
Ik heb een konijn gehad ( ok vrouwtje) en die viel je ook gewoon aan wanneer je je hand in de kooi deed om het voerbakje te pakken. Dit gedrag heb ik altijd genegeerd (in het begin schrik je) en wanneer ze bleef zitten, aaide ik haar over haar neus heen. En na een tijdje had ze in de gaten dat aanvallen geen zin had, maar een kriebel op der koppie wel lekker was
liesenlizzy schreef:Was alleen vergeten te vermelden dat het misschien ook helemaal niet kan helpen tegen het gedrag van je konijn... Het zijn en blijven Vrouwtjes![]()
Ik heb een konijn gehad ( ok vrouwtje) en die viel je ook gewoon aan wanneer je je hand in de kooi deed om het voerbakje te pakken. Dit gedrag heb ik altijd genegeerd (in het begin schrik je) en wanneer ze bleef zitten, aaide ik haar over haar neus heen. En na een tijdje had ze in de gaten dat aanvallen geen zin had, maar een kriebel op der koppie wel lekker was
ietjelover schreef:annepanne schreef:Koppelen met gecastreerde ramEn de ruimte moet groot genoeg zijn
en dat gaat nou net niet, de ruimte is er niet!
ietjelover schreef:nee ze staat binnen dus wordt moeilijk, we willen geen jonkies
ietjelover schreef:annepanne schreef:Koppelen met gecastreerde ramEn de ruimte moet groot genoeg zijn
en dat gaat nou net niet, de ruimte is er niet!
Die ruimte ben je toch al kwijt! Hoe groot is deze nu dan? 1.50m? rozahorse schreef:Daar kunnen er wel 2 in als ze maar regelmatig loslopen.
Wat ook heel goed kan helpen is het vrouwtje laten steriliseren.
Vaak zijn het hormonen waardoor ze wat aggressief worden.
En een maatje daar knappen ze zeker van op.
Succes!