kunsten met de hond?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ietjelover

kunsten met de hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-10 21:18

hallo,
voeger is onze hond mishandeld geweest, dus hij kent niet veel.
na lang oefenen kent hij nou zitten plat en pootje.
Verder springen we in de lente of zomer als het beter weer is ook.
weet iemand nog kuntsjes? en hoe leer ik het aan?
En een 'dubbelsprong' hoe ver moet deze uit elkaar bij een west highland white terrier (sesam hondje)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 21:25

Als ik zeg rol om rol om dan rolt onze hond om, en als ik zeg rol terug dan rolt ze terug.Wel maak ik daarbij een beweging met mijn arm.

ietjelover

Re: kunsten met de hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-10 21:27

hoe heb je het aangeleerd?

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 21:28

Onze hond kan zit, af, blijf, poot, en high five :+

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-10 21:29

hij is trouwens wel geintreseerd als je met hem spelen gaat.
als je net doet of je iets geweldigs ziet als je bijvorbeeld op de bank zit, en naar de grond kijk, komt hij meteen kijken wat er loos is

hoe het je dat aangeleerd

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 21:29

Ze ligt vaak op haar rug,en ik had dan een brokje of zo in mijn hand en dan zorgde ik dat ze naar brokje toe rolde, en dan weer met een brokje terug laten rollen.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 21:38

Mijn hond kan buigen, rollen, dood liggen, smeken, pootjes geven (afwisselend), springen, graven op commando, met een snoepje op de neus en dan proberen opvangen, hij kent verschillende voorwerpen bij naam (zo kan hij mijn pantofels maar ook mijn schoenen of het speeltje dat ik wil gaan halen en ook zijn etenskom), blaft op commando maar is ook stil op commando, kan achteruit gaan en rond draaien, vraagt als hij binnen wilt, kent het verkeer, ... en nog meer waar ik op dit moment niet echt op kom.

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-10 21:40

hoe heb je dat aangeleerd?

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 21:41

zo Lauratje_88 wat een ideale hond! (Hoe heb je dát voor elkaar gekregen?)

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 21:42

Als je vragen hebt mag je een PB sturen over wat je specifiek wil aanleren :D

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 21:43

Balou kan zit, af, poot, kusje, wachten (oa. bij stoeprandjes), high five, hier en nog wel wat meer :P.

Als je wilt weten hoe je t aanleert moet je maar ff PBen, dan leg ik het je wel stap voor stap uit.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 21:44

Ochoch, hier zijn al zoveul topics over :) Die van mij kan ook een heuleboel, heb het hem met brokjes geleerd, en hij is gewoon ontzettend snugger.
Hij kan zitten, opzitten, af liggen, rollen 2 kanten op, plat liggen 2 kanten op, poot geven 2 kanten, kreupel lopen, blaffen, grommen, naar een 'mark' toegaan en daar kunstjes doen, mijn sloffen pakken, zijn bench open en dicht doen, en ook dicht terwijl hij er in zit, in speelhouding staan, kruipen, op mijn been springen, gevallen spullen terugbrengen (denk aan gevallen afstandbediening, dan springt hij uit zijn mand om hem terug te brengen), achteruit lopen, en ik geloof dat ik dan ver in de buurt zit.

[edit: hij kan ook 2 kanten op rondjes draaien, en pirouettes in de lucht springen 2 kanten op]
Laatst bijgewerkt door Pluttersput op 09-01-10 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 21:45

cami_cami1 schreef:
zo Lauratje_88 wat een ideale hond! (Hoe heb je dát voor elkaar gekregen?)

erg bedankt :o :D het is wel over een periode van 4 jaar aangeleerd (wou hem ook niet echt overbelasten en echt rustig aan doen) ik ben dan ook niet naar hondenschool gegaan omdat dat echt prestatie gericht is en ik wou gewoon een beetje fun

Anouk_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 21:48

Onze hond kan behalve af, blijf, zit, poot, high five, enz. ook 'voet' (loopt ie een rondje om je heen en gaat naast je zitten) 'paf' (op zijn zij liggen, ook wel dood) 'rondje' (draait ie zelf een rondje) welke hand (met koekje en dichte handen, hand laten kiezen met ziojn poot) en verder kan hij op commando springen, plassen, blaffen, uitschudden, apporteren, opdrijven.. circushondje :+