Kitten, non-stop eten.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Kitten, non-stop eten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 23:30

Afbeelding

Ik heb een poes die nu 4 maanden oud is, nog een klein ding..
Waarvan ik denk dat ze volgens mijn weten echt ontiegelijk veel eet?
Daarnaast is het een kruising tussen een Main Coon en een .....?
Maar vind ik haar nog best een kleine mormel, zie geen verschil met toen ik haar net kreeg..
Ze krijgt onbeperkt brokken, en dan zo een blik van de supermarkt ( Felixblik bijvoorbeeld ), daar krijgt ze s'ochtends de helft van en s'avonds de andere helft.. en toch blijft ze echt keihard miauwen als ik naar de keuken loop, alsof ze dagen geen eten heeft gehad.
Ze is pas nog ontwormt enz.
Is dat normaal eetgedrag of geven jullie de kittens veel minder?

Bedankt alvast..

Afbeelding

Caira

Re: Kitten, non-stop eten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 23:32

wat voor brokken krijgt ze?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 23:33

Caira schreef:
wat voor brokken krijgt ze?

DAYA 4-mix brokken

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 23:35

nog noooooit van gehoord, waar haal je dat?

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 23:36

Inderdaad, wat voor een brokken krijgt ze?

Misschien helpt ander merk (goede) brokken wel, misschien eens overstappen naar bijvoorbeeld Royal Canin? Dan zitten
ze goed vol en krijgen ze genoeg van alles.

Ik heb overigens nog nooit gehoord van Daya brokken, dus weet niet in hoeverre die wel of niet goed zijn :P

[edit] je poes is nog jong, misschien mist hij gewoon wat hij wel nodig heeft als opgroeiende kat in de brokken?
Laatst bijgewerkt door zap op 08-01-10 23:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 23:36

Die ken ik ook niet.
Heeft ze al een wormenkuur gehad?
Bij veel eten en weinig groeien moet ik meteen daar aan denken.
En ik weet niet wat de kwaliteit van het voer is, maar misschien haalt ze te weinig voedingsstoffen uit het voer en eet ze daarom veel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 23:40

Haha keek net op internet maar is inderdaad niet zo bekent..
Is iets duits denk ik, staan duitse woorden op het pak..
Gewoon in de supermarkt te koop, ik haal 't bij SdB.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 23:42

Ik werk ook bij de super, maar dat merk hebben wij niet :P

Is het ook voer speciaal voor jonge katten? Die hebben toch wat extra's nodig :j. Misschien toch een idee om ander merk te proberen zoals Royal Canin?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 23:42

Een kilo voor 1.75, dat zal wel geen topvoer zijn.
Ik zou als ik jou was overstappen op een betere kwaliteit voer.
Daar hoef je ook veel minder van te voeren, in goedkope brokjes zit meer rommel waardoor ze heel veel gaan poepen.

Verder is blikvoer zo'n 70-80% vocht.
Echt veel zoden zet het denk ik dus niet aan de dijk.
Liever duur kwaliteitsvoer, daar hoef je ook veel minder van te geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 23:45

Ik zit nu even na te denken en ik heb voor deze kitten inderdaad nog nooit speciaal kittenvoer gehaalt, toen ze der was ( met 8 weken ) at ze gelijk mee met het voer van me andere poes.
Onderhand loopt die oudere poes buiten en is weinig meer thuis te vinden, maar toch waarschijnlijk heeft ze de speciale dingen uit het kittenvoer misschien gemist?

Ik haal het toch echt bij SdB haha, ze zijn in rode verpakking en in blauwe verpakking, blauw is vis en de ander is wat anders.. kan anders wel even een foto maken haha.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-01-10 23:46, in het totaal 1 keer bewerkt

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 23:46

Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 08-01-10 23:49, in het totaal 2 keer bewerkt

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 23:46

RC is in aanschaf duurder maar omdat je er minder van voert ben je niet veel duurder uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 23:47

Ja moonfish13, ik geef onbeperkt uit de rode verpakking!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 23:54

Ik zal inderdaad is gaan kijken naar ander voer ( Royal Canin ), dat is zeker alleen in dierenwinkels te halen of ook te halen in de supermarkt?

Mijn andere poes had er overigens geen last van, dat te klein blijven.. :=

Afbeelding

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 00:00

Als je het mij vraagt voer je veel te veel (en dat is, met alle respect, je andere kat ook aan te zien) :)
Sommige katten weten niet van ophouden wat betreft eten, en eten zich klem. Dit is niet gezond. Als ik jou was gaf ik twee keer minder voer en dan gewoon in porties, eventueel afgewogen met een maatschepje of de keukenweegschaal. En dan een betere kwaliteit voer, zoals RoyalCanin kittenbrokken. Dat is veelbeter afgestemd op de behoeften van kittens en dus gezonder. Over het wel of niet groeien zou ik me niet al te veel zorgen maken. Sommige kittens blijven vrij klein van postuur. Zolang ze goed in haar vel zit, eetlust heeft, genoeg drinkt, poept, plast en speels is is er weinig aan de hand hoor! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 00:12

Zwartwitje schreef:
Als je het mij vraagt voer je veel te veel (en dat is, met alle respect, je andere kat ook aan te zien) :)
Sommige katten weten niet van ophouden wat betreft eten, en eten zich klem. Dit is niet gezond. Als ik jou was gaf ik twee keer minder voer en dan gewoon in porties, eventueel afgewogen met een maatschepje of de keukenweegschaal. En dan een betere kwaliteit voer, zoals RoyalCanin kittenbrokken. Dat is veelbeter afgestemd op de behoeften van kittens en dus gezonder. Over het wel of niet groeien zou ik me niet al te veel zorgen maken. Sommige kittens blijven vrij klein van postuur. Zolang ze goed in haar vel zit, eetlust heeft, genoeg drinkt, poept, plast en speels is is er weinig aan de hand hoor! :)

Andere poes is inderdaad aan te zien dat ze te veel eet, naast dat ze bij mij ook onbeperkt kreeg loopt zij buiten en is zo lief dat ze erg vaak gevoerd word door andere mensen. Ik ben haar vaak genoeg een aantal dagen kwijt omdat ze bij iemand anders binnen zit..
Zij krijgt van mij op dit moment dus nog vrij weinig tot niks, alleen water en als ze wilt brokken maar ik heb haar nu ook al een aantal dagen niet gezien.
M'n kitten blijft binnen en die wil ik helemaal niet buiten hebben zitten, ik ga inderdaad voor beter kwaliteit voer kijken, ga ik morgen gelijk doen.
Naast dat ik denk dat ze weinig groeit ziet ze er supergezond uit! Mooie vacht, genoeg eetlust, drinkt genoeg, is HEEEEEEEL erg speels etc.
Bedankt voor de reactie(s)!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 00:20

Ah, dat zal idd een verklaring zijn voor het feit dat je volwassen kat zo dik is. Jammer dat het onmogelijk is om haar voeropname in de hand te houden, want dit is niet zo gezond :(:)

Prima dat je goed voer gaat halen. Vergeet niet dat je kitten nog maar 4 maanden is he, dan zijn ze normaliter ook nog echt niet groot. ;)
Nog een tip om haar op een gezonde manier een voller gevoel te geven; de droge brokjes van te voren een kwartiertje laten weken in heet water. Zo worden ze zacht en krijgt de poes tegelijk met het voer een hoop water binnen en heeft ze eerder een vol buikje en hopelijk ook minder hongergevoel. Probeer trouwens niet teveel toe te geven aan het gezeur, hoor! Ik weet hoe vervelend het kan zijn, mauwende poezels, maar hoe langer je ze op een gezond slank gewicht kan houden, hoe beter. Onthou: ze komen heel makkelijk aan, maar vallen heel lastig af ;)

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 09:28

Sommige katten zijn ook gewoon laatbloeiers. Ik heb hier 2 zusjes waarvan er 1 altijd wat kleiner en 1 kilo lichter was dan de andere. Nu zijn ze bijna 3 jaar en het laatste kwartaal pas! Is de lichtere de ander voorbij met ruim 1 kilo.

Ik zou eerst even beide (!) ontwormen en een goede kwaliteit kattenbrok halen. Alle brokjes die een supermarkt verkoopt is eigenlijk geen echt goede brok. Ga dus naar een dierenwinkel voor een goede kwaliteit. Een goede brok, die toch goed betaalbaar is is Carocat.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 09:46

die brokken vind mijn kat niet te vreten!
ik kan ze hier ook kopen bij de poiesz,maar die van mij eet het dus niet.

stap idd over naar een ander merk droogvoer voor jonge katten.
blikvoer zou ik zo laten, die van mij krijgt ook supermarkt voer en doet het daar prima op.
eet je kat wel goed van de droge brokken?