Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

galley schreef:onze kat komt nooit buiten, ma wil dat niet meer nadat haar kat vroeger is overreden. ze kunnen prima binnen leven. Maarja, als ze al buiten is geweest..
Ik dan dat als ze eenmaal een tijdje binnen heeft gezeten er niets maar aan de hand is, maar dat moet je zelf inschatten.
riz95 schreef:galley schreef:onze kat komt nooit buiten, ma wil dat niet meer nadat haar kat vroeger is overreden. ze kunnen prima binnen leven. Maarja, als ze al buiten is geweest..
Ik dan dat als ze eenmaal een tijdje binnen heeft gezeten er niets maar aan de hand is, maar dat moet je zelf inschatten.
Het is ook wel minder geworden deze week maar toch, soms zit ze zo voor de ramen of voor de deur.
En onze vorige kat is ook overreden op 1 1/2 jarige leeftijd en nu iemand die dit met deze poes aan doet..
Maak onze wel onzeker over het feit of onze kattne nog wel naar buiten kunnen.
. Heel irrationeel, want onze andere twee katten gaan wel nog gewoon naar buiten).
. Zus had nog zo eentje liggen (tuigje/lijband) voor haar konijn. Tuigje eerst een paar keren binnen aangedaan, zodat hij kon wennen. Dan lijband eraan en ju. Het is dan wel maar voor een half uurtje, en hij kan (mag) niet overal naartoe.... maar hij is OOh zo gelukkig dat hij buiten kan! tantjeuh schreef:Zelfde probleem hier. Onze kater heeft een tijd geleden een ongeluk gehad, achterpootje moeten amputeren. Was ook een echte buitenkat (snachts altijd buiten, in de zomer overdag ook heel vaak, winter iets minder), maar met wonden/hechtingen/verstoord evenwicht zit hij al een hele tijd binnen. Meneer ligt ook regelmatig aan de deur te miauwen.... maar zijn evenwicht is nog niet helemaal in orde, en ik ben toch ook wel niet helemaal gerust (zeker met hem niet. Heel irrationeel, want onze andere twee katten gaan wel nog gewoon naar buiten).
Dus: wij hebben hem aan de lijband gehangen. Zus had nog zo eentje liggen (tuigje/lijband) voor haar konijn. Tuigje eerst een paar keren binnen aangedaan, zodat hij kon wennen. Dan lijband eraan en ju. Het is dan wel maar voor een half uurtje, en hij kan (mag) niet overal naartoe.... maar hij is OOh zo gelukkig dat hij buiten kan!
zonnebloem18 schreef:Je zou qua schutting een kunnen kijken naar wilgentenen, daar ben ik zelf persoonlijk heel erg van gecharmeerd.
Ziet er mooi uit bovenlangs een stroomdraadje en klaar.

Quellian schreef:Ik denk dat je moet kijken waar jij je het prettigst onder voelt. Een buitenkat kan prima wennen aan een binnenleven
Moontje1991 schreef:Zorg dat je poes op een gellukige manier binnen kan leven.
Grote krabpaal, met stof bekleden plankjes aan de muur en een maatje.
In het begin zal ze wat moeilijk doen maar al snel zal ze door heben dat binnen zijn ook heel leuk is.
Mijn katten gaan nooit naar buiten.
Mijn ouder hadden een kat die werdt vergiftigd en 2 katten die zijn doodgereden verder een kat die door de buurvrouw is gestolen.
En zoals laatst die kat waarbij ze een rotje in zijn kont hadden gestoken.
Bij de kat van mijn oom heben ze jaren geleden zijn staart eraf gehakt.
Ik hou mijn katten liever levend en zonder pijn!
En als ik jou was zou ik ze dan ook gewoon in de zomer lekker binnen laten.
Of je tuin overdekken met kattennet dan kunnen ze veilig in de tuin