Wij moeten een hek zetten voor andermans ongehoorzame hond?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sientje

Wij moeten een hek zetten voor andermans ongehoorzame hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 11:30

Hoe krijg ik een eigenwijs hondenbaasje zo ver dat ze haar minstens zo eigenwijze en bovendien ongehoorzame hond gaat aanlijnen?
Over een van onze landen loopt een wandelpad. Dit pad is begrensd door een sloot en schapengaas. Aan de andere kant van de sloot lopen, achter twee rijen schrikdraad, onze ponnies. Aan het begin van het pad staan maar liefst twee borden dat hondenbaasjes hun honden moeten aanlijnen.
Nu is het zo dat eigenlijk iedereen z'n hond óf goed onder controle heeft, of aan de riem laat lopen. Met uitzondering van eentje.
Hond in kwestie luistert níet naar baasje in kwestie. En hondje in kwestie gaat langs mijn toegangshek, half door de sloot om zich keer op keer op mijn erf te melden. Alwaar 'ie zich ook niet door baasje laat vangen, wat op zich komische taferelen oplevert :D. Ik heb 'm al een eens klem moeten zetten in m'n hooiberg, en de laatste keer moesten we 'm met een bal van het erf af lokken.
Toen dit gebeurde, heb ik maar eens aan het baasje voorgesteld haar hond aan te lijnen. Eerder had ik al uitgelegd dat ik er niet op zit te wachten dat het dier m'n weiland inrent (wat me met 3 lagen schrikdraad niet heel waarschijnlijk lijkt, maar toch...). Heb gezegd dat de hond een fatale klap kan krijgen, maar dat vindt ze niet erg want 'dat is dan z'n eigen schuld'. Heb gezegd dat het een dure verzekeringskwestie gaat worden als haar hond mijn ponnies iets aandoet, daarvan leek ze meer te schrikken. Maar wat schetst mijn verbazing? In plaats van dat ze de riem, die ik uit haar jaszak zag bungelen, aan haar hond vastklikt, zegt ze dat ik nóg meer hekken moet zetten... 8)7
Ik was zo met stomheid geslagen dat ik nog net wist uit te brengen dat dat me nogal de omgekeerde wereld leek en heb er nogmaals op aangedrongen dat ze haar hond zou aanlijnen. Maar de volgende dag liep het beest weer los... Hebben jullie tips? :?

Poohbeer

Re: Wij moeten een hek zetten voor andermans ongehoorzame hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 11:35

Jemig....hoe kan iemand zo een bord voor de kop hebben....type hopeloze eigenaar. Denk niet dat die ergens voor rede vatbaar is als het zo is al jij schrijft. Nog meer hekken lijkt me onzin....baasje weigert verantwoordelijkheid te nemen....hoop niet dat ook kinderen heeft...

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 11:43

misschen een keer net doen of je niet thuis bent, als de hond op je erf loopt
En het baasje dus misschien wel een uur voor je hek laten staan?
Al wachtend op de hond, die zo "goed" luisterd?

Jana_en_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 11:46

keertje met het geweer naar buiten lopen (als je dat hebt _O- ) Is het zooooo opgelost :+

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 11:48

dat zou lekker zijn.. jouw hek hoeft toch alleen je eigen dieren binnen te houden.. maar ik sluit me aan bij Wendy :=

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 11:48

Da's wel een goed idee, dan verstop ik me ergens met zicht op het hek, hebben we nog wat te lachen. :D Maar weet je wat het ergste is..? Ze geeft ronduit toe dat haar hond voor geen meter luistert... :Y)

Kinderen heb ik haar nog niet zien meenemen, gelukkig maar.

* gaat op zoek naar waterpistool bij gebrek aan echt geweer *

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 11:49

Zo daar ben je lekker klaar me. Nee ik zou dus echt geen extra hek er neer zetten omdat zij zijn/haar hond niet onder controle heeft. Maar is het mss een optie:

Citaat:
En hondje in kwestie gaat langs mijn toegangshek, half door de sloot om zich keer op keer op mijn erf te melden.

Om op dat punt een extra draadje te spannen op een 25 cm hoogte?? Evt met een prikpaal in de sloot? Natuurlijk aangesloten op jouw stroomdraad }> Toen ik 2 jaar geleden een nieuwe jonge hond erbij kreeg heb ik zon draadje voor de paddocs langs en achter de bak langs gespannen. Om haar duidelijk te vertellen dat ze en niet op de paddocs hoort te komen en niet voorbij de bak mag. Mijn honden lopen gewoon los op het erf, en met behulp van dat draadje weet zij nu precies waar ze wel en niet mag komen :D

Jana_en_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 11:52

Sientje schreef:
Da's wel een goed idee, dan verstop ik me ergens met zicht op het hek, hebben we nog wat te lachen. :D Maar weet je wat het ergste is..? Ze geeft ronduit toe dat haar hond voor geen meter luistert... :Y)

Kinderen heb ik haar nog niet zien meenemen, gelukkig maar.

* gaat op zoek naar waterpistool bij gebrek aan echt geweer *

_O- +:)+ Raakt hondlief misschien ook wel danig van onder de indruk dat ie nooit meer durft te komen buurten bij jou

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 11:57

Lekker apart van die vrouw zeg..
Ik zou geen extra hek laten zetten, is ze nou helemaal?
Er staan bordjes dat de hond daar aangelijnd moet he, is er geen boswachter oid in de buurt?

Anders zou ik inderdaad gewoon de volgende keer dat die hond op het erf komt doen alsof er niemand is en dat ze er niet bij kan.

Geen boer in de buurt waarvan je een luchtbuks kunt lenen :D Aantal keer in de lucht schieten wellicht dat ze dan wegblijven :D

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 12:06

Boswachter gaat 'm niet worden omdat het mijn terrein is, met een historisch recht van overpad voor wandelaars. Iets wat op zich alleen maar leuk en gezellig is trouwens.
Dat draadje is ook wel een goed idee, ik ga eens puzzelen want het is niet echt de handigste plek om een draadje te maken. Blijf het wel stom vinden dat ik alsnog voor haar dier extra moeite moet doen...
Luchtbuks? Hihi... ben blij dat we het geknal met oud en nieuw goed hebben doorstaan. :D

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 12:14

Wat een rare mensen heb je toch zeg.
Ik zou iig geen extra hek gaan plaatsen voor haar, ja als zij het betaald misschien?
Die geeft trouwens ook lekker veel om haar hond, als jij zegt dat hij een fatale klap van het stroom kan krijgen en dat ze dan zegt van nou jammer dan is zijn eigen schuld ???
Maar goed kun je er niks mee, vanwege het feit dat ze op jou erf komt?? Lijkt me toch niet mogen eigenlijk. Aangifte doen ofzo.
Al zou de politie daar dan wel weer te druk voor zijn.
Is zo jammer he hondje kan er niks aan doen dat hij niet goed is opgevoed. Vind het wel gezellig bij jou waarschijnlijk?
Heel veel succes met dit lastige vrouwke en der hondje.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 12:19

Ik zou zo'n hond gewoon ergens in een lege stal mikken.
En dan wachten totdat mevrouw een keer aanbelt.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 12:21

Denk inderdaad niet dat oom agent de hele dag bij m'n hek komt zitten om te wachten op haar uitlaatrondje. :D
En ja, het is op zich best een lief hondje, als je z'n anarchistische gedrag even buiten beschouwing laat. Heb nog wel even overwogen hondje per ongeluk een keertje op te sluiten in m'n hooischuur zodat zij echt moeite moet doen, maar sluit gezien het eerdere gedrag van deze mevrouw niet uit dat ze de hond pas gaat missen als ze alweer thuis is of roept: 'Alsjeblieft, veel plezier ermee!' :')

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 12:25

Inderdaad wat Iris zegt....
Maar als mevrouw dan komt vertellen dat je niet weet waar het beestje is.
En dan later weer loslaten of de dierenambulance bellen dat je een hondje hebt gevonden. moet ze opdraaien voor de kosten waarschijnlijk...

Als je een dier hebt, neem dan wel de verantwoording.

Succes ermee

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 12:31

Sientje schreef:
Denk inderdaad niet dat oom agent de hele dag bij m'n hek komt zitten om te wachten op haar uitlaatrondje. :D
En ja, het is op zich best een lief hondje, als je z'n anarchistische gedrag even buiten beschouwing laat. Heb nog wel even overwogen hondje per ongeluk een keertje op te sluiten in m'n hooischuur zodat zij echt moeite moet doen, maar sluit gezien het eerdere gedrag van deze mevrouw niet uit dat ze de hond pas gaat missen als ze alweer thuis is of roept: 'Alsjeblieft, veel plezier ermee!' :')

Mischien nog helemaal geen gek idee, sluit hem op ( Wel even sneu voor het hondje..) als je thuis bent.
Om vervolgens baaslief helemaal in de stress te laten schieten, dan na een tijdje, als ze er weer is, of nog steeds is...om te zoeken, naar buiten komen met hondje, en helemaal (doen alsof) uit je plaat gaan! "Want hij zat ergens rond te snuffelen wat echt absoluuut niet kan", je kippen, katten enz overstuur, en als ze waagt de hond weer los op jou terrein te laten bengelen, dat je aangifte doet.. :+

Mischien schrikt het af.... :D Sterkte!

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 12:37

ik zou zeggen laat ze haar hond lekker aan de lijn doen, maar ja daar wil zij dus niet naar luisteren.
Maar goed jij hoeft geen extra hekken te zetten voor alleen haar hond.
Zij is verantwoordelijk voor haar eigen dier.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 12:45

Ik denk dat die hond volgende keer ongezien ergens in kruipt op jouw erf en dat je daar pas een paar uur later achter komt }> .

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:46

Vriendin van mij heeft twee veulens verloren omdat er honden achter de paarden aan rende.
1 veulen is het draad door gegaan, de weg op gekomen en helaas verongelukt door aanrijding met auto.
Het andere veulen is gepakt door een hond.
Ze heeft sindsdien een afkeer van honden die in haar wei lopen en ze vangt netjes de hond en brengt het dier direct naar het asiel. Met als reden: "hond liep in mijn land en baas was nergens te vinden".

Dezelfde hondeneigenaar heeft toen 2 keer haar hond moeten ophalen op het asiel voor een fiks bedrag en sindsdien heeft die persoon daar niet meer gewandeld zonder riem. Heeft daar echt van geleerd.

Pitt25

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:50

Haha, onze buren hebben ook een hond en die hond komt altijd bij ons zijn behoeften doen, groot en klein. De buurman meerdere malen hierop aangesproken maar hij doet er niks mee, zegt dat ie die hond niet constant in de gaten kan houden... Dus op een gegeven moment liep die hond weer in onze tuin te schijten en toen hebben we een emmer met stront over die hond gegooit! Die hond rende direct naar huis, buurman nooit gehoord en hond niet meer gezien. :o

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:51

Sientje schreef:
Heb nog wel even overwogen hondje per ongeluk een keertje op te sluiten in m'n hooischuur zodat zij echt moeite moet doen, maar sluit gezien het eerdere gedrag van deze mevrouw niet uit dat ze de hond pas gaat missen als ze alweer thuis is of roept: 'Alsjeblieft, veel plezier ermee!' :')

Noh, dat ga je niet menen!
Lekker hart voor je dieren...

Ongelooflijk dat jij nu moet zoeken naar oplossingen vanwege anderemans dieren...

merrien1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:54

@ downhill
wow dat is wel heel erg!

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:56

hogedrukspuit erop, dat doen ze ook maar 1 keer.
bordje bij het hek neerzetten, dat je aangifte doet tegen de baasjes alle honden die ongeoorloofd op jouw erf lopen .
dan zijn ze igg gewaarschuwd.
Downhill schreef:
Vriendin van mij heeft twee veulens verloren omdat er honden achter de paarden aan rende.
1 veulen is het draad door gegaan, de weg op gekomen en helaas verongelukt door aanrijding met auto.
Het andere veulen is gepakt door een hond.
Ze heeft sindsdien een afkeer van honden die in haar wei lopen en ze vangt netjes de hond en brengt het dier direct naar het asiel. Met als reden: "hond liep in mijn land en baas was nergens te vinden".

Dezelfde hondeneigenaar heeft toen 2 keer haar hond moeten ophalen op het asiel voor een fiks bedrag en sindsdien heeft die persoon daar niet meer gewandeld zonder riem. Heeft daar echt van geleerd.

ook een goede.
wat een nare ervaring zeg, dan word je bijna bang om paarden op de wei te zetten.
Laatst bijgewerkt door minikatje op 08-01-10 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:56

Bedoel je dat er 2 veulens met gemiddelde dekgeld van € 1.300,= verloren zijn?
Of bedoel je dat ze de hond 2 keer naar het asiel heeft gebracht?

merrien1 schreef:
@ downhill
wow dat is wel heel erg!

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 14:00

dezelfde discussie heb ik gehad met een buurman :( .Zijn hond zat steeds bij onze achterdeur te wachten tot ik buitenkwam met de onze,om ze dan vervolgens te grijpen.rotbeest.
Wij hebben onze tuin niet volledig afgezet(half hectare bijna)onze honden worden uitgelaten,en voor de rest mogen ze naar buiten als wij erbij zijn en dan lopen ze niet weg.
Toen het weer gebeurde ,hij was erbij,was ik zo compleet over de rooie (omdat er al vaker wat over gezegd is)dat ik hem er weer op aansprak.Als je er last van hebt moet je een hek om je tuin zetten zei hij letterlijk.Ik zei;das goed,als jij dat betaald want het is voor jouw hond,niet voor de mijne.nee ,dat wilde hij niet,maar kom op,dat is toch volledig de omgekeerde wereld??
Iedereen is verantwoordelijk voor de acties van zijn eigen dieren.Is hij niet betrouwbaar,laat ze dan niet loslopen.Wil je ze graag de hele dag buiten?Zet een hek om je EIGEN tuin zeg.
Pasgeleden liep de hond van de achterburen hier weer constant.een van onze teefjes was loops.Het was een ongecastreerde reu en schijt ons gewoon voor de achterdeur,maar is normaal hoor.Je zou haast een hekel aan die beesten krijgen door hun baasjes.Verder zijn er ook al eens pony's door het draad gegaan hier,ook weer door een andere hond.Wat als ik niet thuis was?Ik irriteer me mateloos aan dat lakse gedrag van een ander,en dat schijt onze tuin maar onder,terwijl we de onze netjes uitlaten achter in het veld(landbouwgebied)
Volgende keer breng ik de honden ook naar het asiel denk ik. }>

merrien1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 14:04

@downhill
dat die veulens zijn overleden natuurlijk!

dat die honden van die eigenaar naar het asiel zijn gebracht is gewoon de eigenaars eigen schuld had die maar niet zo dom moeten doen!