Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
jelledaantje schreef:Ja klopt dat hadden wij ons ook ingelezen voordat we de pup kochten echter was het niet hd geloof ik want dan kan ze niet lopen en heeft ze pijn mischien dat dat nog komt ?
In iedergeval we gaan vanavond even om een second opinion en ben benieuwd
jelledaantje schreef:Ja zo moeilijk opzich ook niet want ze kan goed lopen en rennen maar je ziet gewoon dat ze niet goed loop niet recht en met haar achterhand een heel klein beetje wijkt.
jelledaantje schreef:Haar ouders hebben geen stamboom hebben we bewust ook niet voor gekozen omdat we mensen kennen die wel een stamboompup hadden en die daar jaren lang aan een stuk mee naar de dierenarts hebben gelopen.
Past een beetje in het straatje van: ja maar mijn opa rookte ook en die is 90 geworden. Met ieder dier kan iets mis zijn. Maar helemaal als je een rashond koopt kun je het beste zo veel mogelijk uitsluiten! En hoe doe je dat? Door de ouders te laten testen op erfelijke aandoeningen. somokkele schreef:Maar wordt je hond getest op HD, dan krijgt deze een gradatie mee, HD- (HD vrij) HDtc (goede heupen, maar uit mijn hoofd is de norbergwaarde dan niet geweldig) of HD+ (HD positief) Daarnaast kan de kom te ondiep zijn, of de kop niet goed gevormd geloof is. Maar goed, zo heel goed weet ik het ook niet. De ene hond wordt er oud mee, de ander niet vanwege de pijn. hoe zwaarder de hond hoe slechter de prognose....
)