hammie is niet meer..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

solina

hammie is niet meer..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 22:21

Gisteren ging ik zoals iedere avond samen met chay even hammie weltrustte zeggen.
Als je tt tt deed kwam hij altijd direct..
Nu lag hij half is zijn huisje alleen zijn kontje er uit.
en ... hij reageerde niet.hokje open gedaan en toen zag ik het al.. hammie was dood.
Chayenne was en is ontroostbaar. ze heeft zo veel gehuild en het deed me zoveel verdriet haar zo droevig te zien dat ik er ook een traante van wegpinkte..
vanmiddag hebben we hem begraven en toen was ze weer heel verdrietig.
Velen zullen denken het was maar een hamster,maar we zullen hem toch erg veel missen.vooral chayenne. |(
Hammie is twee geworden en heeft toch zover ik denk toch een fijn leven gehad.
mocht altiijd mee naar de oma naar de dieren winkel mee om zijn eigen hooi en snoepjes uit te zoeken.(hihi)
en mee op vakantie over de moezel in Oosterijk en door Frankrijk.
Hammie we zullen je missen.

kascar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 22:27

Veel sterkte gewenst, elk leventje is er een, dus ook dat van een klein diertje waar je je flink aan kunt hechten. :(:)
By the way: ik meld onderstaand berichtje even voor alle zekerheid: mijn tante en nichtjes hebben een paar jaar geleden ook een tweejarig hamstertje begraven in de tuin, alleen kwam ie de volgende dag in de garage weer opduiken, pikzwart van de aarde... Bleek dat ie een winterslaap hield, zijn hartslag en temperatuur gaan dan flink omlaag en hij leek echt dood, maar was het dus niet! Beestje heeft het daarna nog een dik jaar volgehouden, ze hebben extra goed gecheckt of ie die keer wel echt heen was gegaan... :o

chocobroodje

Re: hammie is niet meer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 22:29

Ach gossie, je arme dochtertje. Vooral als een dier bij de familie hoorde is het erg verdrietig als er een diertje doodgaat.

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 22:33

Idd, wat het eerste in mij op kwam was de winterslaap zoals Kascar al zegt. Hadden kennisjes van mij ook.

Maar in ieder geval sterkte.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 02:00

LZP -> BB

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 02:04

alleen syrische hamsters gaan in winterslaap ;) de rest van de hamsters niet ;)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 10:59

Heel veel sterkte! Veel mensen zullen inderdaad denken, tis maar een hamster. Maar het was jouw huisdier, en daar ga je je toch aan hechten.
Niet zo gek dus dat je verdrietig ervan wordt.

Nog even klein vraagje (in eigen belang eigenlijk), hoe heb je hem begraven? Is de grond niet keihard?

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 11:02

Mijn jongste zoon heeft ook vreselijk moeten huilen toen zijn hamster dood was. Het was zou hartverscheurend dat ik op een gegeven moment stond mee te brullen.
Was ook een vreselijk leuk diertje wat iedere avond in zijn nek zat TV te kijken.
Sterkte voor je dochter.

solina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-10 17:31

ik heb ook mee staan huilen,het doet je zo veel pijn om je kindje zo verdriet te zien hebben.
mijn man heeft redelijk makkelijk een put kunnen graven,en hij was echt echt dood...koud stijf geen hartslag en oogleden waren ook stijf ..
heb alles goed gecheckt..
hammie heeft een mooie klein kruiwagentje als steen op de grond zeg maarvoor de bloemetjes.die ze natuurlijk gelijk gehaald heeft om op het grafje te leggen..en een kruisje gaat ze samen met papa maken.
wat zo klein hammietje te weer kan brengen he.
thanks voor de reacties