Kat poept in huis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

wisja

Kat poept in huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 19:25

Zoals de titel al zegt hebben wij een poes die in huis poept. Het is een gestereliseerde poes van ong 13 jaar. Ze mankeert niks maar poept sinds de zomer in huis. Het is niet standaard elke dag of elke week. Soms doet ze het een week niet en dan ligt er weer een hoop. Het is ook niet op een vaste plek. Het is meestal in de keuken, maar als je daar een krant o.i.d. neerlegt, doet ze het ergens anders in huis. Iemand tips wat we eraan kunnen doen of waar het door zou kunnen komen?

Anoniem

Re: Kat poept in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 19:32

Al langs de DA geweest of gebeld met deze vraag? Wie weet kan het iets medisch zijn en is het op die manier te verhelpen :j

wisja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 19:33

WildWings schreef:
Al langs de DA geweest of gebeld met deze vraag? Wie weet kan het iets medisch zijn en is het op die manier te verhelpen :j

Ik heb de DA gebeld, maar omdat ze het niet vast doet, en zo nu en dan. Kan de DA er niet veel mee.

Daarbij ben ik trouwens ook vergeten te vermelden dat ze gewoon netjes ontwormt word.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 19:34

kan ze wel altijd bij de kattebak, en is die wel schoon genoeg?

wisja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 19:37

Marigold schreef:
kan ze wel altijd bij de kattebak, en is die wel schoon genoeg?

Onze katten maken geen gebruik van de kattenbak. Zij gebruiken liever de achtertuin. Wel hebben wij een kattenbak staan, maar die wordt simpelweg niet gebruikt.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 19:42

Heeft ze ook ander afwijkend gedrag?
Miauwt ze meer, eet ze nog goed, is ze afgevallen??

Op zich zou ze wat dement kunnen zijn en hierdoor af en toe even niet meer zo goed weten waar de bak is.
Maar het is wel verstandig om haar toch even door de mangel te laten halen bij de dierenarts op die leeftijd is een seniorencheck best handig.

@ lees net over het niet hebben van een kattenbak.
Misschien vind ze het wat te koud of kan ze nu door de sneeuw geen fijn plekje vinden.
Ik zou in elk geval wel even een kattenbak neerzetten zodat ze binnen wel een plek heeft waar ze het wel kan doen mocht ze die behoefte hebben.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 19:42

dan misschien een bak met zand in huis zetten zodat ze binnen kunnen poepen, misschien kan de kat nu buiten geen kuiltjes graven vanwege de sneeuw en de vorst?

wisja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 20:00

Marigold schreef:
dan misschien een bak met zand in huis zetten zodat ze binnen kunnen poepen, misschien kan de kat nu buiten geen kuiltjes graven vanwege de sneeuw en de vorst?

Je hebt het waarschijnlijk verkeerd gelezen. De kattenbak staat er wel, maar wordt niet gebruikt. Dus als ze wilt kan ze er gewoon in.

Afwijkend gedrag heeft ze niet. Ze eet en drinkt goed. Is niet afgevallen. En ze gedraagt zich zoals ze altijd gedaan heeft.

Marigold

Re: Kat poept in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 21:09

ik had wel gelezen dat de kattebak er staat, maar aangezien ze die niet gebruikt en ze gewend is buiten haar behoefte te doen dacht ik eraan om dan zand, wat ze gewend is, in een doos binnen te doen, om te zien wat er gebeurd.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 21:26

of nog een kattenbak erbij zetten maar dan met heel andere kattenbakvulling erin.
Katten zijn eigenwijs en vinden soms de vulling die de baas heeft bedacht niet lekker ruiken. De mijne hoef ik bijvoorbeeld niet te vullen met houtkorrels dan gaan ze ook allemaal naast de bak poepen ;)

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:49