Reu dekt niet goed

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Pansy_

Reu dekt niet goed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-10 20:53

Haha, beetje stomme titel en een raar onderwerp :Y)

Maar het zit dus zo... Wij hebben 2 geweldige labradors met stamboom. Ze zijn helemaal perfect en we willen dus graag pups van ze.
Maar... nu komt het probleem. De reu (van nu bijna 2) wil graag dekken en raakt opgewonden, maar dekt alleen maar aan de voorkant :')
De teef is trouwens net 4.
We hebben het al een keer eerder aangekeken, maar dat werd dus niet wat. Nu is de teef weer loops, en op dit moment denken wij dat ze zover is om gedekt te worden (en dat gebeurt dus ook, alleen niet goed).

Weet iemand toevallig wat we hieraan kunnen doen?
We willen echt graag pups van deze 2. Ze zijn allebei helemaal geweldig en super leuk samen! De teef biedt trouwens goed aan, gaat ook telkens met haar achterkant naar de reu toe.

We hebben al geprobeerd ze beide vast te houden, maar dat werkte niet, dan wilde hij niet meer dekken.

Alvast bedankt!

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 21:02

Je kan de reu helpen zodat hij 'goed staat' zegmaar.
En op een gegeven moment als ze vast komen te zitten dan moet je ook weer helpen om de reu om te draaien. Maar daarmee ook weer uitkijken dat zijn penis niet breekt :+
Honden hebben een botje in de penis.

Hier staat ook het eenenander informatie:
http://www.causus.be/vrij.cfm?Id=65
Met het overstappen wat er staat op de site moet je soms wel helpen hoor :j

Hoelang is ze al loops ?

Fantabulouss

Re: Reu dekt niet goed

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 21:04

Is er niet zoiets als kunstmatige inseminatie bij honden :) dat je zijn sperma in laat brengen bij haar :) ?

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 21:06

Dat kan ook idd :j

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-10 21:06

Dankje, Fam! :)
Ik ga het lezen!

Ik weet niet precies hoelang ze nu loops is, maar de 10e dag is de beste dag om te dekken toch? Mijn moeder houdt dat wel bij. Bij onze kleine hondjes hebben we ook al vaker een nestje gehad, dan haalden we een reu op als we dachten dat ze zover waren. Is altijd goed gegaan trouwens.

Ook wel een goed idee, KI! :D Maar dat zal wel heel duur zijn.. En we doen het gewoon voor de leuk, het zijn zulke leuke honden!

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 21:33

Heeft het al een groot gedeelte geholpen met je vraag ?

Maar wat doet je teef eigenlijk ?
Gaat ze ervoor staan of niet ?
Want vaak als een teef echt dekrijp is gaat ze dr voorstaan en doet ze dr staart ook opzij.
(niet dat alle honden dit natuurlijk doen)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 22:39

Er zijn reuen die langer nodig hebben om volwassen te worden. Mijn reu is nu 5 en is nu pas goed volwassen en weet nu ook welke kant hij moet zijn. met 2 zijn grote honden vaak nog erg jeugdig en zou ik ze persoonlijk niet laten dekken zodat er geen slechte ervaringen onstaan voor zowel reu als teef.

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 22:43

Mijn hond is gedekt net aan het einde van haar loopsheid, en dan moet je het na 2 dagen nog een keer doen. En zo kregen wij pups.
Bij ons was het probleem ook dat hij de voorkant ''dekte''. Maar mijn hond werd helemaal gek en begon hem toen te dekken :'). En toen begreep die het blijkbaar en toen deed hij het wel goed :P. Maar honden hebben weerhaakjes, en die kunnen gaan uitzetten en dan is er kans dat ze vast in elkaar zitten, hadden wij ook na 45 minuten kwamen ze pas los.

Hoop dat je hier iets aan hebt ;)

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 23:16

Weissjee schreef:
Mijn hond is gedekt net aan het einde van haar loopsheid, en dan moet je het na 2 dagen nog een keer doen. En zo kregen wij pups.
Bij ons was het probleem ook dat hij de voorkant ''dekte''. Maar mijn hond werd helemaal gek en begon hem toen te dekken :'). En toen begreep die het blijkbaar en toen deed hij het wel goed :P. Maar honden hebben weerhaakjes, en die kunnen gaan uitzetten en dan is er kans dat ze vast in elkaar zitten, hadden wij ook na 45 minuten kwamen ze pas los.

Hoop dat je hier iets aan hebt ;)

owww ;(

honden hebben geen weerhaakjes, een reu heeft een zwellichaam ( bij zijn penis) , door de dekking ( knijpen van de teef en het zwellen van het zwellichaam) koppelen ze, dat is een normaal iets bij het dekken, het gebeurt niet altijd en ook komen er dan wel eens pups van, maar normaal gesproken, hoort er het vastzitten bij.

een teef is ook niet dekrijp aan het einde van haar loopsheid, gemiddeld zo tussen dag 10 en 15, maar dit verschilt uiteraard wel per hond. daarna zijn ze echt nog wel loops, kunnen juist weer opnieuw beginnen te vloeien ( veel teven vloeien op de dekrijpe dagen juist even NIET)

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 23:18

Laat de natuur zijn gang gaan dan komt het vanzelf in orde,zoniet dan de volgende keer beter.
Ik denk niet dat jij ook op zoveel publiek zit te wachten als je bezig bent :P misschien zit daar ook het probleem en word de reu daar nog meer hyper van en beland daardoor in de verkeerde opening ;)
Oefening baart kust zowel voor de dieren als de mensen :o

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 12:55

We hebben onze teef naar een andere reu gebracht :)
Een ontzettend leuke en mooie reu! Nu hopen dat ze drachtig is en alles goed gaat...
Onze reu laten we nog maar even, we hopen dat hij uiteindelijk goed leert dekken, maar we zien het vanzelf.

_Do_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 13:36

Ik zou nooit KI doen bij een hond die nog nooit gedekt heeft/word.

Dit is een goede oplossing. Kans omdat beide honden er geen 'ervaring' mee hebben ze niet weten wat ze moeten.

Gewoon later weer proberen, als je reu iets ouder is en je teef een jaar (min) tussen het vorige nest heeft zitten