Ojee Saar blijkt ontsnappingsdeskundige tips?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

chocobroodje

Ojee Saar blijkt ontsnappingsdeskundige tips?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-10 17:19

Waar wij dachten met Japie al het nodige meegemaakt te hebben, blijkt Saartje nog een graadje erger.
Ik weet echt niet hoe ze het doet, maar ze weet uit de kooi + ren te ontsnappen. Ik werd vanochtend vrolijk begroet door een loslopende Saar, terwijl Japie nog een beetje beduusd in de ren zat. Punt is dat we komende zondag/maandag (afhankelijk van het weer) 3 dagen weg gaan. Mijn moeder (konijnenoma :)) ) Zorgt dan voor de diertjes, maar ik betwijfel dat ze ze loslaat.
Nu heb ik 3 opties.
1. Gewoon in de ren + kooi, dit wat verstevigen en hopen dat het goed gaat.
2. De woonkamer nog veiliger maken en ze gewoon loslaten, met het risico dat het een grote puinzooi is als ik terug kom.
3. Tijdelijk verplaatsen naar 1 van de redelijk lege slaapkamers, en hopen dat ze daar geen mega puizooi gan maken.
Wat zouden jullie doen?

judith__

Re: Ojee Saar blijkt ontsnappingsdeskundige tips?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 17:20

wat is een saar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 17:21

ik zou ze gewoon in een verstevigd hok plaatsen, maar hoe ontsnapt ze dan eigenlijK??

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 17:22

Konijn denk ik :)) Ik zou kiezen voor optie 3 denk ik en dan nu al doen zodat je het eerst even kan aankijken :))

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-10 17:33

Spruitjee schreef:
ik zou ze gewoon in een verstevigd hok plaatsen, maar hoe ontsnapt ze dan eigenlijK??

Een Saar is een konijn :))

Geen idee, volgens mij duwt ze me haar neus de ren omhoog en spartelt er verder onderdoor, maar dat is een gok. Ze zou ook op het hok kunnen springen en zo over het hek springen, maar ik denk dat ze te weinig aanloopruimte heeft om die sprong te maken. Pfff ik weet het echt even niet, lastig zo'n dame. Ik denk erover om of gewoon in de woonkamer los (alle kabels zijn weg, die 1 die er wel is trekken we dan gewoon uit) of in de kamer beneden.

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 17:34

Ik zou ook voor optie 3 gaan. In een vrij lege slaapkamer kunnen ze minder vernielen dan in een huiskamer lijkt mij.....

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 17:47

Ow sorry :o ,

hmm..ik zou ook gaan voor optie 3
kan ze weinig kapot maken,
en kan je rusig bedenken wat je tegen haar ontsnappingen kunt doen

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 18:23

Ik weet nu hoe de dame ontsnapte, de kleine boef. Ik had de ren aan de kooi vast gemaakt mevrouw sprong op het hok en dan er weer af. Ik heb daar nu ook panelen tegen aan gezet, en vanochtend zat ze braaf vast.
Tijdens onze minivakantie gaan ze toch naar beneden naar een slaapkamer, dan hebben ze toch meer ruimte dan met alleen de ren en de kooi.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 11:05

Fijn dat je nu weet hoe ze ontsnapt is. Maar wat voor ren heb je en hoe hoog is deze?
Ons konijn brak ook standaard uit en uiteindelijk konden we hem heel aardig binnen houden met onder gaas (of binnen plastic) en boven gaas. compleet afsluitend met klapdeksel.
Dit is met een nieuw hok fout gegaan (ruimte van zo'n 15x15cm onbedekt gelaten) en is hij uiteindelijk bij de geiten op 100m2 gekomen. (omheining van 1.20m en overal stenen als ondergrond) Maar zelfs daar is hij de laatste keer ontsnapt en sindsdien is hij pleitte jammergenoeg.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-10 17:42

Nou mizora ze staan binnen dus echt ver komt ze niet ;) Ik heb een panelen ren (puppyren) Nu ik de zijkant van de kooi ook met panelen heb afgezet klimt ze er niet meer uit :)