Kaas schadelijk voor hond?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Kaas schadelijk voor hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 17:56

n.a.v een topic over chocolade

wil ik graag weten of kaas schadelijk is voor een hond?

Niet gezond, oke, een hond heeft eigen voer.
maar 1 plakje in de week? of 2 plakjes in de week.

Ben ik erg benieuwd naar, hoor verschillende dingen namelijk.

o.a

''Kaas
Voor het grootste gedeelte bestaat kaas uit eiwitten en indien de kaas uit volle melk is gereid, komt er tevens vet in voor.
Beschimmelde kaas dient niet gevoerd te worden. Hoewel de meeste schimmels goedaardig zijn, komen er zo nu en dan toch ook kwaadaardige schimmels voor en men kan nooit weten, door welke schimmel de kaas is aangetast.
Bij het geven van kaaskorsten dient men de conserveringslagen (tegenwoordig vaak plastic coatings) te verwijderen.''

Wilawander

Re: Kaas schadelijk voor hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 17:58

Nee hoor, als je maar niet teveel voert. Met mijn hond ga ik regelmatig speuren en daar gebruik ik kaas als beloning.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 17:58

dit is helemaal niet schadelijk voor honden :) maar dan moet je het wel bij de onbeschimmelde varianten laten inderdaad ;)

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 17:59

Tja, zuivel is niet echt goed voor ze, daar gaan ze makkelijk van aan de diarree.
Daarnaast is kaas vaak zout, wat ook niet heel goed voor ze is.

Toch krijgen onze honden ook af en toe een plakje jong belegen kaas, van die zachte omdat je daar mooi een bal van kan kneden met in het midden een pil...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 17:59

oude kaas is zout. dat geven we niet

jong belegen of jonge kaas krijgt ie wel eens :)

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 18:00

Mijn hondjes gaan wel scheetjes laten van kaas.
Meestal zijn dat van die stille scheetjes die onwijs stinken.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 18:01

diarree of stille windjes, nog nooit gemerkt :D

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 18:02

Mijn hond laat ook wel eens van die scheetjes die je niet hoort maar echt vreselijk stinken. :') Of het door de kaas is weet ik niet. Telkens als iemand bij ons kaas eet krijgt ie ook een stukje. Nog nooit iets aan gemerkt.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 18:03

Als je wil dat je hondje een een dik varkentje wordt en dus een veel kortere levensverwachting heeft moet je het zeker geven.
Als je van je hondje houdt en hem gezond wil heben geeft hem dan gewoon betere brokken en zo nu en dan een gezond honden snoepje daar zal je hondje je veel dankbaarder om zijn.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 18:04

Moontje1991 schreef:
Als je wil dat je hondje een een dik varkentje wordt en dus een veel kortere levensverwachting heeft moet je het zeker geven.
Als je van je hondje houdt en hem gezond wil heben geeft hem dan gewoon betere brokken en zo nu en dan een gezond honden snoepje daar zal je hondje je veel dankbaarder om zijn.

Pardon?
:=

Niets geen dik varkentje. gewoon een gezonde hond die meer dan zat beweging krijgt, naar de DA gaat, netjes naar de trimmer gaat.

maar als lekkernij lijkt mij één plakje per week toch niet zo erg?

Misschien kan je dan ook even een merk noemen van goed voer en lekkernij? :)

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 18:08

Moontje1991 schreef:

Wat is dat nou voor een rare en onaardige reactie. Mijn hondjes zijn alles behalve dik en krijgen ook incidenteel mensen lekkers.
Heb al langer het idee dat jij graag negatieve dingen roept die geen ondergrond hebben.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 18:11

Wat dacht je van rodi worst (is voor honden dus nu niet naar de slager rennen maar naar de dierenwinkel) of denta stix of varkens oren of de snacks van eukanuba.

EN ik zeg niet dat je hond nu een dik varkentje is maar van kaas wordt hij dat wel ik zal even opzoeken waar kaas okalweer gelijk aan stond

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 18:13

Nou onze hond eet al 5 jaar wel eens een plakje kaas en hij is helemaal niet dik. Onze hond beweegt gewoon veel, gaat optijd naar de dierenarts,trimmer, krijgt verder normaal voer en soms een hondenkoekje. Dus die reactie vind ik een beetje raar ...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 18:15

Moontje1991 schreef:
Wat dacht je van rodi worst (is voor honden dus nu niet naar de slager rennen maar naar de dierenwinkel) of denta stix of varkens oren of de snacks van eukanuba.

EN ik zeg niet dat je hond nu een dik varkentje is maar van kaas wordt hij dat wel ik zal even opzoeken waar kaas okalweer gelijk aan stond

Nou sorry hoor...
als jij je dier voldoende beweging geeft zal het geen dik varkentje worden.
hij krijgt het al bijna 2 jaar.. en is alles behalve DIK.

ik vind je reactie een beetje onvriendelijk.

Dentasticks vreet ie allemaal in een keer op.
varkensoren wil k idd volgende keer wel halen :j maar die zijn zo groot. het is maar een klein hondje.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 18:19

Moontje1991 schreef:

Wat een flauwekul... we hebben hier twee honden en die krijgen van alles...
Ze kregen ooit rodiworst, wist je dat daar SUIKER inzit? Suiker, in een hondensnack...
Nu krijgen ze gewoon stukjes leverworst, van de Aldi. Vinden ze veel lekkerder en is, als je het mij vraagt, gezonder ook...

Kaas is trouwens absoluut niet schadelijk, mits niet in te grote hoeveelheden. Het is uiteraard een zuivelproduct, dus maag en darmen moeten het wel kunnen verdragen, anders kan je het beter niet geven. Onze Rhodi ging er toen hij jong was van braken, dus kreeg hij het heel lang niet meer, of een héél klein stukje. Nu kan hij een rustig een plakje eten zonder last. Let dus goed op je hond.

Zoals met alle vormen van snacken, gewoon met mate. Veel beweging en goed voer, dan kan je je hond gerust dagelijks op een stukje kaas trakteren zonder dat ze daar iets van krijgen. (Idd. wel graag jonge of jongbelegen kaas)

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 18:20

Moontje1991 schreef:

Denta stix zijn volgens mij helemaal niet zo gezond. Mijn moeder gaf ze een tijdje aan haar hond, maar die kreeg ontzettende jeuk en kwam onder de kale plekken te zitten. Zelf legde ze het verband niet, maar de dierenarts vertelde haar dat er wel meer honden zijn die jeuk krijgen van denta stix. Ze is er natuurlijk meteen mee gestopt en toen verdween de jeuk inderdaad ook weer.

Mijn honden krijgen ook wel eens een plakje kaas hoor. Ze zijn niet te dik en smullen er goed van.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 18:20

Moderatoropmerking:
Kunnen we nu weer ontopic verder?
Dat meningen over het geven van kaas als een snoepje verschillen, is geen probleem, maar graag volwassen reacties met respect voor de reactie van een ander.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 18:21

Ts

45 gram kaas voor een hand staat gelijk aan 6,5 hamburg voor een mens.
En je bent het vast niet met me eens dat 6,5 hamburger per week voor een mens gezond is?

Wat is het probleem aan een dentastick dat hij hem in 1 keer opeet?
En varkensooren zullen niet zomaar bederven.
Daar mag hij met meer dan 1 dag mee doen

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 18:22

Onze hond kreeg als pup een blokje jonge kaas van 1 bij 1 cm als beloning. Als hij bv buiten z'n plasje had gedaan kreeg hij zo'n blokje. Is ons geadviseerd door mensen met een 'hondenschool'. Honden kunnen volgens mij best wel wat hebben qua voer alleen moet je uitkijken dat je ze niet verwend. Stel je geeft je hond elke avond het restje van het avondeten (rijst met groenten bv) dan is dit volgens mij geen probleem. Wat wél een probleem is, is dat honden vaak nog 'menseneten' krijgen bovenop hun eigen voer. Dan worden ze dik of gaan ze veel bedelen. Ik zou in ieder geval de kaas via de voerbak voeren en niet vanaf tafel ofzo.

Jilletje

Moontje1991 schreef:

ik geef een plakje paardenworst!!! vind ie heerlijk :9

wij eten toch ook wel eens iets ongezonds zonder dat we gelijk een dikke vetzak worden........een hond word echt niet slechter van n plakje kaas.

Wilawander

Mijn ene hond is zeer gevoelig op de maag en kan haast niks verdragen maar met af en toe kaas heeft hij geen proleem. En met dentasticks ook niet.

En dik is hij zeer zeker niet.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 18:22

Ga nu geen appels met peren vergelijken

één plakje kaas is nog geen 2 gram.....

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 18:24

Kaas is niet echt slecht hoor. Ik train met blokjes kaas omdat mijn pup niks aanneemt qua andere beloningen en ik wil m toch wel wat leren :+

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 18:25

Moontje1991 schreef:
Ts
45 gram kaas voor een hand staat gelijk aan 6,5 hamburg voor een mens.
En je bent het vast niet met me eens dat 6,5 hamburger per week voor een mens gezond is?

Dat is wel een heel dikke plak kaas. Zo'n grote plak voorverpakte kaas weegt 20 gram, als je ze zelf schaaft zullen ze nog niet eens 10 gram wegen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 18:34

hihihi ik heb hier een hond die pakjes kaas opeet,die is er gek op...en dik....i wish dat ie dikker werd..zijn bijnaam is "de dunne"

en varkensoren zijn vet en slecht voor honden..daar worden ze pas dik van :D