Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
qua castreren is het beste te wachten tot je kat/poes helemaal volgroeid is. overigens is met 5 maanden castreren niet eens mogelijk.
Bv Royal Canin, Iams, Hills etc etc
Loesje88 schreef:Overigens is 'z.s.m. castreren' nou niet echt de beste oplossingqua castreren is het beste te wachten tot je kat/poes helemaal volgroeid is. overigens is met 5 maanden castreren niet eens mogelijk.

bovendien is zachtvoer eigenlijk niks meer dan heel duur water. Kijk maar eens bij de ingredienten). Als het braken hiermee ophoudt zou ik geleidelijk overstappen op een voer van betere kwaliteit (zelf heb ik Royal Canin, is een wat duurder merk, maar als je het niet onbeperkt geeft maar afweegt is het prima te doen. Overigens hoeven ze hier minder van te hebben omdat er hogere kwaliteit ingredienten in zit). Houdt het braken aan, dan zou ik eens naar de DA gaan.

Moontje1991 schreef:Gewoon naar de DA gaan tenzij je je kat graag dood wilt natuurlijk.
Die 40 euro voor een cunsult is je kat toch wel waard of niet soms.
Morrie05 schreef:Ik zou ook niet voor elk ding naar de dierenarts gaan. Ik zou eerst ander voer proberen als het dan binnen 1 a 2 dagen niet overgaat zou ik wel naar de dierenarts gaan.
Loesje88 schreef:waarom leg je deze vraag niet eens voor aan een DA? kost iets, maar dan weet je zéker wat het beestje mankeert en kan er wat aan gedaan worden. hier kunnen we alleen maar raden wat er aan de hand is.
Overigens is 'z.s.m. castreren' nou niet echt de beste oplossingqua castreren is het beste te wachten tot je kat/poes helemaal volgroeid is. overigens is met 5 maanden castreren niet eens mogelijk.
Caira schreef:Loesje88 schreef:waarom leg je deze vraag niet eens voor aan een DA? kost iets, maar dan weet je zéker wat het beestje mankeert en kan er wat aan gedaan worden. hier kunnen we alleen maar raden wat er aan de hand is.
Overigens is 'z.s.m. castreren' nou niet echt de beste oplossingqua castreren is het beste te wachten tot je kat/poes helemaal volgroeid is. overigens is met 5 maanden castreren niet eens mogelijk.
Dat is niet waar, de mijne is wel met 5 maanden geholpen omdat ze met 4,5 maand al krols werd.
Goed voer lijkt me wel iets om op over te stappen, dat is ook in het behoud van het beestje
Morrie05 schreef:Moontje:
Ja oke maar dat wil nog niet zeggen dat je meteen maar naar de dierenarts moet rennen, wij hadden dit ook met 1 kitten, en hebben toen ander voer geprobeerd en nu gaat het perfect. Je heb niet overal meteen de dierenarts voor nodig.