rare bobbels bij hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kady1

rare bobbels bij hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 13:59

Hallo iedereen,

Had vandaag eigenlijk een afspraak met DA voor mijn hond, maar omdat het zo glad is hier heeft mijn vriend mijn auto mee genomen en heb ik zijn auto. Mijne is met achterwielaandrijving en die gooit iedere keer zijn kont om en dat vind ik eng, zijne is met voorwiel en die glijd dus niet zo makkelijk. Helaas wil zijn auto nu al heel de dag niet starten en kan ik met mijn hond niet weg. Omdat het me toch mega op mn maag ligt vraag ik hier alvast advies, aangezien ik best bang ben voor wat het kan zijn.

wij hebben twee bordercollies een zwart wit ongecastreerde reu van 3,5 en een blue merrle teefje van bijna 2. Nu heeft de reu naast zijn penis onder de huid twee bobbels zitten. Ze zijn hard en kunnen lichtjes bewogen worden. Deze bobbels zitten er niet permanent, ze zijn er meer niet dan wel. Ik ben erg bang dat dit prostaat kanker oid is, maar een kennis van ons had het er over dat het ook een soort liesbreuk kan zijn. Mannen schijnen ook wel eens een liesbreuk te hebben waarbij dan de darmen naar beneden zakken en dat geeft ook soms wel soms niet een bobbel naast de penis. Heeft iemand dit wel eens eerder gezien??

De reu heeft eerder gedekt en is HD gechecked we wilden in februari als ons teefje loops moet worden ons eerste eigen nestje fokken met deze reu, maar zoals het er nu uit ziet moet ik opzoek naar een andere reu.

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 14:01

Ik vermoed dat dit gewoon de zwellichamen zijn.

Sjolvir

Re: rare bobbels bij hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 14:07

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 14:08

Dat zijn idd hoogstwaarschijnlijk de zwellichamen, die zie je soms heel erg goed, maar daarvoor hoef je niet naar de dierenarts.
Dat zie je vaker bij reuen, een hond die ik ken krijgt ze altijd heel duidelijk als hij heel blij is. Zitten ze aan beide kanten?

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 14:29

Ja, klinkt als zwellichamen. Eindelijk weer eens een topic waarin we kunnen zeggen dat je waarschijnlijk NIET naar de dierenarts hoeft :P Tenzij je er niet zeker van bent en het niet vertrouwd uiteraard :j

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 15:23

rockwitch schreef:
Dat zijn idd hoogstwaarschijnlijk de zwellichamen, die zie je soms heel erg goed, maar daarvoor hoef je niet naar de dierenarts.
Dat zie je vaker bij reuen, een hond die ik ken krijgt ze altijd heel duidelijk als hij heel blij is. Zitten ze aan beide kanten?

ja ze zitten aan beide kanten.
Ik schrok er gewoon van, dit is onze eerste eigen bordercollie sinds ik het huis uit ben. Hij is nu alweer 3 jaar bij ons. (foutje in de openings post dan is hij dus 4,5) maar heeft dit eerder nooit gehad.
De laaste bordercollie van mijn ouders, waar ik ook mee ben opgegroeid, had prostaat problemen, geloof kanker, dus vandaar dat ik schrok

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:52

Ik snap dat je schrok, maar ik denk niet dat je je hier zorgen om hoeft te maken. Je kan altijd als je toch twijfelt de DA bellen. Maar ik ben er wel bijna zeker van dat het gewoon de zwellichamen zijn.

DreamUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:16

goed dat je liever het zekere wou nemen als het onzekere.
veel mensen kiezen namelijk andersom. denk ook niet echt dat je je zorgen hoeft te maken hoor :)