Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Chiqa schreef:[BB] Hotspot hond wat houdt dit in?
Heb ervaring, bij mij was het dus wel een vlo....Kunnen meerdere oorzaken zijn, zaak is dat je dr op tijd bij bent, liefst kaal laat scheren en met het juiste middel snel moet genezen.
Heel verstandig dat je een kap om heb gedaan zodat het niet meer uit kan breiden.
Chiqa schreef:Is een oud topic hoor van van de zomer. Ik heb toen cortavance gebruikt, en dat werkte erg goed, ook een AB kuur.
Ik zou het wel iom met de DA doen ze kunnen hier heel erg veel last van hebben (pijn en koorts)
Het is toch een huidontsteking. En geen lichte!
Frontline niet meer gebruiken vlooien zijn resistent daarvoor en met hotspot moet je dat risico niet nemen.
Chiqa schreef:Het is een cortisone spray, een waterachtige vloeistof die je op moet spuiten.
Het is meteen jeukstillend, Donna had het op haar wangen (Beide) en heeft geen kap nodig gehad.
Chiqa schreef:Nee anaalklieren heb ik nog nooit mee te maken gehad.
Donna had het dan wel op haar wangen, kon ze n iet bijten maar wel krabben met haar poten.
Hoelang duurt het meestal voordat je resultaat ziet bij jou hond met die zalf?
Hier zag ik met een dag al dat de zwelling minder werd, de korst donker. Echt heel goed spul, mag het niet voor katten gebruiken dus agressief is het wel.
gaby12 schreef:Hydrocortiderm bevat ook cortison het is aleen in de vorm van een zalf en werkt dus hetzelfde chiga als de spray die jij beschrijft.
Wel goed je handen wassen want het bevat hormonen die ook door onze huid word opgenomen

Sancha schreef:Jeukanuba normaal? Daar kan het heel goed aan liggen.
Ga eens een maand of 3 kvv voeren en kijk dan of het beter word. Tussendoor niet (!) wisselen van voer!
Met spraytjes en zalfjes haal je de gevolgen wel weg, maar de oorzaak van de jeuk niet dus schiet het niet op.
luna1986 schreef:Dit heeft onze hond ook gehad, maar dan op zijn wang.
We kregen eerst antibiotica van de DA maar dit hielp niet.
Toen ben ik naar een dierenspeciaal zaak geweest om te kijken of die wat wisten.
Daar was toevallig een hondentrimmer.
Deze rade Jean Peau Zwavelteer (shampoo) aan.
Dit drie maal daags puur er op smeren, zonder uit te wassen.
En 1 keer in de week wassen.
Het was binnen twee weken weg.
Lotus83 schreef:luna1986 schreef:Dit heeft onze hond ook gehad, maar dan op zijn wang.
We kregen eerst antibiotica van de DA maar dit hielp niet.
Toen ben ik naar een dierenspeciaal zaak geweest om te kijken of die wat wisten.
Daar was toevallig een hondentrimmer.
Deze rade Jean Peau Zwavelteer (shampoo) aan.
Dit drie maal daags puur er op smeren, zonder uit te wassen.
En 1 keer in de week wassen.
Het was binnen twee weken weg.
2 weken?
Dat vind ik nog lang.....
De laatste keer dat het heel ernstig was heeft de DA het schoongemaakt met anti biotica, daarna behandeld met hydrocortiderm en na een paar dagen was de ownd helemaal dicht.
Maar goed, het gaat mij dus niet om de behandeling maar om het voorkomen, ik heb hem 7 jaar en hij heeft het sinds 5 jaar....
Iris82 schreef:Hoe vaak gebruik jij je vlooienmiddel?
Onze is ook allergisch voor vlooien en krijgt er ook hotspots van.
Wij ontvlooien iedere maand. Zodra er maar 1 vlo op de hond zit, krijg ze gelijk hotspots.