poes speelt met waterbak, wat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Solaria_Liz

poes speelt met waterbak, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 17:49

Ik heb hier 2 dames rondlopen van beide 1,5 jaar.
Nu vind 1 poes het leuk om elke keer met de waterbak te spelen.
Ik had eerst zo'n soort silo geval ( hoop dat jullie weten wat ik bedoel Gehe.. ) En elke keer ging ze daarboven op staan en had ik binnen een paar uur de gang helemaal nat en de bak leeg.
Nu heb ik er een gewone drinkbak staan die ik dagelijks vul en elke keer heb ik de bak bij de voordeur liggen en de gang weer helemaal nat.

Wie weet hier een oplossing voor?

groetjes

Captain

Re: poes speelt met waterbak, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 17:52

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 17:54

Ik heb er zo een als boven in het linkje, bij mij loste dat alle problemen op.

Samouray

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 17:54

Ik heb hetzelfde probleem... onze katten spelen ook altijd met de waterbak. Wij hebben nog wel steeds die 'silo'. Vraag me af of er écht een oplossing voor is. Wij hebben de bak nu op een plastic dienblad gezet, om in ieder geval te voorkomen dat het laminaat constant nat wordt.

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 18:03

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 18:07

Weet ik niet, stuur even een mailtje of bel even naar dierenwinkels in je buurt. Misschien dat ze er een zouden kunnen bestellen als die niet op voorraad is? :)

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 18:12

hmm.. goed plan.. ga even informeren bij de dierenwinkels hier.. Bedankt :D

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 18:12

Je kunt misschien een waterfontein kopen voor je katten, hier kunnen ze op zich niets mee doen behalve drinken natuurlijk :P Als je bij google even intypt: `waterfontein kat agradi` dan weet je wat ik bedoel. Het is de waterfontein met een witte bak aan de onderkant en daar bovenop een blauw ding ;) Ik heb er zelf een en die bevalt me erg goed, nou zitten mijn katten ook eigenlijk nooit met het water te klooien maar toch :P Heb net even gekeken hoe duur die is, 34,95 euro.

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 18:18

is die een beetje groot? want mijn poes kennende gooit ze die anders om... dat is wel een voordeel dat ik die van mij al vanaf 6 weken oud heb haha ik ken haar door en door ;)

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 20:20

De breedte van de waterfontein aan de bovenkant is 17 cm en aan de onderkant 21 cm. Er gaat 2 liter water in dus dat is wel erg zwaar om om te stoten ;)

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 20:24

Toen onze poes nog wat jonger was, (is nu 2), speelde ze altijd met de waterbak van de hond. Lekker met je pootjes erin pletsen zodat alles nat is. De opvang-kittens die hier regelmatig rondlopen doen dat ook, lekker spelen met je pootjes in het water. Daarna flink uitschudden zodat de kast van onder tot boven nat is. We doen er eigenlijk niets aan, lekker laten spelen.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 20:30

Is het een groot probleem dan? Anders zou ik zeggen lekker laten gaan en s`avonds even schoon en droog maken. En waterbak weer vullen. Ik bedoel het niet banketstaaf maar mijn hond gooit ook wel is de waterbak om omdat ze er per ongeluk tegen aan rent en dan maakt me echt niks uit. (ze ziet niet zo goed en is een beetje onhandig af en toe) Of je moet vloerbedekking hebben is wel vervelender dan plavuizen.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 20:31

Ik heb dus een fontein gekocht, de asielpleegkittens drinken daar ook gewoon uit. Snappen het meteen.
Ik wil er zeker van zijn dat ze altijd drinken hebben, ook als broerlief de bak om mikt en ik vind het niet grappig iedere keer natte voeten te hebben.

Ik gebruik de fontein al 5 jaar ofzo.

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 20:41

Wat grappig die bak in dat linkje :D
Is dat ook een soort fontein??

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:33

Hier hetzelfde probleem :=
met als extra narigheid dat ze soms de hele dag dan geen water hebben ivm mijn werk. uiteindelijk de waterbak in de gootsteen neergezet zodat ik niet elke dag hoef te dweilen, en doordat er maar een beperkte ruimte in de gootsteen is, kunnen beide katten er niets mee qua meppen en spelen.
sindsdien blijft de waterbak netjes gevuld, en als ze het eens weten om te gooien.. ach.. dan ligt de boel netjes waar het hoort.. in de gootsteen :D

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 23:05

Mijn katten deden dit ook. heb nu een grote honden waterbak van steen. die krijgen ze echt met geen mogelijk omgegooid hoor. :n voor de zekerheid een handdoek eronder voor het knoeien.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 23:10

Ik heb ook die fontein van de link en het is een hele tijd goed gegaan, totdat madame ontdekte dat ik er een filter in stopte en dat dat filter van pluizig materiaal is gemaakt en dat je dat dus prima met je pootjes kapot kan maken :(
Dus nu hebben we een stuk flexibel dun plexiglas met heel veel uberkleine gaatjes en daarna het filter, zo kan ze de boel niet meer slopen :D

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 23:13

Ik heb een redelijk grote zware bloempot neer gezet, die krijgen ze niet van de plaats. Sindsdien geen natte vloer meer :n

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 23:16

Ik heb er 1 zonder bakje aan de zijkant, dus bij mij komen ze niet in de buurt van het filter.

Snowgirl38

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 00:11

Tavanta schreef:
Ik heb een redelijk grote zware bloempot neer gezet, die krijgen ze niet van de plaats. Sindsdien geen natte vloer meer :n

dat hebben wij ook en inderdaad het werkt goed.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 21:40

ik heb ook zo´n ´fontein´ het heet een cat-it en je hebt ze in verschillende soorten, http://www.dierenshopwinkel.nl/-c-90.ht ... 3god02bWLw ik heb de bovenste van het rijtje. Ze zijn er ook in groter formaat voor honden (dog-it haha), werkt prima en geen gehengel meer met water. Ze gaan vaak hengelen in het water om uit te vinden waar de waterspiegel zit zodat ze niet hun neus ´stoten´ als ze gaan drinken. Sommige katten vinden het ook gewoon leuk om te doen ;).

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:53

cissy schreef:
ik heb ook zo´n ´fontein´ het heet een cat-it en je hebt ze in verschillende soorten, http://www.dierenshopwinkel.nl/-c-90.ht ... 3god02bWLw ik heb de bovenste van het rijtje. Ze zijn er ook in groter formaat voor honden (dog-it haha), werkt prima en geen gehengel meer met water. Ze gaan vaak hengelen in het water om uit te vinden waar de waterspiegel zit zodat ze niet hun neus ´stoten´ als ze gaan drinken. Sommige katten vinden het ook gewoon leuk om te doen ;).

Dan heb je volgens mij dezelfde als mij ;) Bij mij gaat het super met de katten.