Kat dronk opeens het bakje leeg?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LYSANNO

Kat dronk opeens het bakje leeg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 14:29

Ik weet niet of dit verkeerd is maar oke
Ik kwam boven en had toen ff weer schoon drinkwater in het bakje gedaan
en lag nog wel wat in maar ik dacht ik verschoon het ff kwam. ik over een paar minuten* weer en was
het bakje helemaal leeg. Zo snel, ik dacht: ''dit is toch niet goed?''
Is dit erg?

*denk bij een ''paar minuten'' aan 20 seconden.

trustHim

Re: Kat dronk opeens het bakje leeg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 14:31

weet niet hoe groot je bakje is maar 20 sec is wel heel snel. hoe vaak ververs je het water?

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 14:33

Ik denk wel ongeveer om de dag.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 14:35

katten zijn n.l. meestal heel kieskeurig in hun water en drinken het liefst heel schoon water. Elke dag verversen is beter. Ik heb hier nu een drinkfontein staan die constant het water filtert en ze zijn een stuk meer gaan drinken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 15:18

Mijn kat drinkt ook erg veel, maar er staat ook steeds schoon water. Mss had je kat erge dorst, dat kan.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 15:22

Dit kan wijzen op suikerziekte, ik zou even bij je dierenarts langsgaan, dit is niet normaal!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 15:29

denice schreef:
Dit kan wijzen op suikerziekte, ik zou even bij je dierenarts langsgaan, dit is niet normaal!

Meteen naar de dierenarts gaan vind ikze lf een beetje overdreven. Ik zou zeggen hou het in de gaten, misschien heeft hij meer dorst wanwege het weer. onze kat drinkt gewoonlijk buiten, met dat weer nu buiten zijn veel plassen bevroren, Uit het bakje wat bij zijn voer stond dronk hij overigens nooit, vandaar dat we dat bakje weg hebben gehaald. Nu met dit weer drinkt hij uit een beker op de badkamer.
Hou het wel even in de gaten :)

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 17:57

Ik hou het indd echt even in de gaten. Zo snel, en zovaak, maakt me wel een beetje zorgen. Ik was net met een vriendin er over praten en ik kwam uit op een logische maar bizarre verklaring wat 't kan zijn (ik denk ut niet, maar het zal wel logisch zijn). Hier wordt super veel gestrooid met zout (door me vader, en ook door de strooiauto)en hij was keurig altijd z'n pootjes af als die buiten is geweest. Dus komt er ook zout bij, en aangezien je van zout dorst krijgt.. Ja dit is een beetje bizar, maar het is toen die dagen met de sneeuw in gegaan dat we al dachten van: ''hé wat drinkt die veel?'' Nu is z'n bakje ook al weer bijna leeg zag ik net.

trustHim@ Nouja, we verschonen 'm meestal elke dag, maar soms dan om de dag. Ga er maar vanuit dat het meestal elke avond gebeurt, en soms even een dagje overslaan.

Het gaat trouwens wel gewoon om een actieve kat (8 jaar) die vaak buiten is en die naar mijn idee niet andere symptonen heeft alleen (heel erg) dorstig.