thea & theo ( hoe verzint ze het toch ?

maar als je ze wilt aaien of wilt vast pakken gaan ze hard schreeuwen en weg rennen( zou ik ook doen)
weten jullie mischien hoe ik ze kan tam maken?
tips ofzo?
alvast bedankt
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Pluttersput schreef:Zeker niet vast pakken als ze het nog niet gewend zijn, dat heeft niet zoveel zin. Inderdaad is eten een geniale zet bij varkens.
Opletten dat je ze niet té vet voert, maar gewoon voeren, en dan langzaam gaan aaien. Komt helemaal goed

Alleen lijken varkens, vooral biggen me eerder in de stress te schieten als je een onverwachtse beweging maakt. Maar dat kan ik me misschien alleen maar voorbeelden, door dat geschreeuw dan
lekker een varken uit laten even een poepje en een plasje laten doen en weer terug 

Ze zijn inmiddels al 4 jaar. Dat ze kwamen waren ze ook erg bang en konden enorm schreeuwen
,en ook super tam te krijgen...alleen beter luisteren als een hond??hahaha nou honden kennen de bananen in hun oren,varkens hebben er trossen in 
kimmie261 schreef:oppakken vinden ze vaak niet leuk,varkens vinden vooral dat ze zelf moeten komen,en ja veel met lekkers bij ze gaan zitten,en dan langzaam wat gaan aaien,dan zal je zien dat ze steeds minder bang worden,en steeds wat brutaler,maar doe vooral rustig aan...
varkentjes zijn zo leuk,en ook super tam te krijgen...alleen beter luisteren als een hond??hahaha nou honden kennen de bananen in hun oren,varkens hebben er trossen in
die kan je best leren om te gaan zitten oid,maar echt luisteren,nee hoor,zodra ze niet mee willen werken,zijn ze verdomd sterk en doen ze echt niet wat jij wil
das niet eerlijk het varkens hebben ook veel grotere oren die kan je niet vullen met 1 banaan, bij de meeste honden zit het dan wel goed dicht hoor
.
))