RIP lief eendje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

1Boefje

RIP lief eendje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 14:53

Ik ben een beetje verdrietig ;( Vanmorgen lag mijn lievelings eendje (muskuseend) dood.
Ze heeft na 6 jaar afgelopen zomer eindelijk haar kuikentjes gekregen. 5 stuks. Ze had al eerder op eieren gelegen, maar dat waren kippeneieren. Ze heeft toen 3 weken lang achter de kippenkuikens aangelopen.......... ;( Uiteindelijk hadden we speciaal voor haar de andere dames verkocht en moest de man wel voor haar kiezen :P Na 2 jaren zonder nest met bevruchte eieren was het dus eindelijk gelukt deze zomer.
Afgelopen vorst periode zijn er al 3 gesneuveld van de 5 jonge eenden en nu mams dus zelf ook. Ik heb ze gisteren om 8 uur nog eten gegeven ;(
Raar, ik ben er echt verdrietig om, tis toch maar een eend.......
Al mijn eendjes/ganzen/kippen eten uit de hand en kan ik aaien :o
Net zoals de vorige eendjes kan ik ze niet begraven wegens vorst in de grond. Haar laatste rustplaats zal dus in het bos moeten zijn.
Nog wat fototjes. RIP
Afbeelding
Afbeelding

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 15:07

Het is altijd sneu als een dier doodgaat.. Sterkte! :(:)

1Boefje

Re: RIP lief eendje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 17:57

Ik heb ze net uit de wei geplukt. Walgelijk zo'n stijf lijk......

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 23:49

Ach, sterkte ermee zeg! Is niet raar hoor, het blijven toch je beessies en je krijgt er toch een soort band mee. :(:)

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 10:30

Wat vervelend zeg! Zeker als je ze al zo lang hebt. Dan krijg je idd een soort band.
Veel sterkte.

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 10:39

Erg voor je.. Mijn eendjes zijn laatst door de marter gepakt, en als hij ze nu opeet dan heb ik er een klein beetje vrede mee, maar hij bijt ze alleen dood.... Ze woonden ook al 6 jaar bij mij...

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 12:45

AngeliqueB schreef:
Erg voor je.. Mijn eendjes zijn laatst door de marter gepakt, en als hij ze nu opeet dan heb ik er een klein beetje vrede mee, maar hij bijt ze alleen dood.... Ze woonden ook al 6 jaar bij mij...

uuhh wat erg! Doen ze dat om ermee te spelen?
De zwarte zat vanmorgen ook helemaal te rillen. Er is sneeuw gevallen. Ik zei tegen mn man: zo kan het niet langer, en direct hebben we ze in de stal gezet met een flinke laag hooi en extra eten.
Zometeen mogen ze wel buiten spelen, maar vanavond gaan ze terug in de stal!