Oja, dit is misschien ook handig om erbij te zetten:
Ik wil het liefst geen vissen die zich heel snel voortplanten, zoals guppen, dan heb ik er zometeen honderd. En ik ben ook niet zo heel erg gek op van die kleine visjes
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Brainless schreef:Sluierstaarten en goudvissen doen het ook beter bij ong 23C.
Is er niet iets tussenin
Judith_M schreef:xNursiex schreef:"bubbelapparaat" voor de zuurstof erin, helemaal verschonen (ik weet dat er om/om word gezet, maar in mijn ervaring
kunnen de vissen er prima tegen) en daarbij ook het aquarium goed verschonen, filter apparaat erin (combi met actieve kool raad
ik niet aan, wat een troep! en gaat nog snel kapot ook) en de lamp uit! Te veel warmte hebben goudvissen en sluierstaarten
volgens mij, verbeter me maar als nodig haha, niet nodig en te warm geworden water word volgens mij ook sneller vuil.
Mijn goudvis en sluierstaart doen het er goed op
Misschien eerst even doorlezen dat TS inmiddels andere vissen heeft
Krips schreef:Nee dat heb ik nog nagevraagd maar dat was niet nodig zei hij. Volgens hem konden ze wel op kamertemperatuur.

_Tara_ schreef:Platy's worden ook echt te groot voor dit bakje... Weet je toevallig de naam van die andere vissen?
Bubbelapparaat voor de zuurstof is nergens voor nodig. Plantjes zorgen voor je zuurstof. Zo'n bubbelapparaat zorgt juist dat je plantjes minder goed groeien.
Helemaal verschonen is ook 't slechtste wat je kunt doen. Een keer in de 2 weken 30% is goed.
Dat informatie van winkels niet altijd te vertrouwen is heb ik wel vaker gehoord inderdaad...