Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Jeddah schreef:Ik heb ooit geleerd dat je dan juist NIET elke dag moet borstelen/kammen. Dat ze daardoor blijven aanmaken van nieuw haar.
In het begin is het erg moeilijk, maar toen ik dat toch geprobeerd heb, heeft het wel geholpen en verhaarde mijn hond wel minder en later weer gewoon 2 keer per jaar. Dat was dan ook de enige periode dat ik wel borstelde, maar ook dan, zo min mogelijk.

moyra schreef:Samantha het klopt inderdaad dat er meer soorten zijn dan die ik heb geprobeerd maar ik heb ook rekening te houden met de andere 3 honden.
Volgens mijn dierenarts heb ik inmiddels de 2 beste soorten voer geprobeerd en zou er toch wel een effect moeten zijn.
NienkeNiels schreef:misschien kun je haar scheren? en bij koud weer gewoon een dekje buiten opdoen?
Horseware schreef:Jeddah schreef:Ik heb ooit geleerd dat je dan juist NIET elke dag moet borstelen/kammen. Dat ze daardoor blijven aanmaken van nieuw haar.
In het begin is het erg moeilijk, maar toen ik dat toch geprobeerd heb, heeft het wel geholpen en verhaarde mijn hond wel minder en later weer gewoon 2 keer per jaar. Dat was dan ook de enige periode dat ik wel borstelde, maar ook dan, zo min mogelijk.
Klopt, dat werkt bij onze hond ook het beste. Iedere dag borstelen maakt het inderdaad juist erger.

) alle redenen kunnen zijn. Ik ga dus mee in het advies van de bovenstaande mensen; ander voer (eukanuba en royal canin zijn niet de enige merken en binnen een merk heb je ook verschillende typen voer), direct stoppen met de petvac (levert duidelijk stress op!), doorgaan met het schapenvet (let op dat je goede kwaliteit hebt en een juiste hoeveelheid voert) en minder kammen. Let even niet op de haren en geniet van elkaar, ga lekker wandelen en doe dingen die ze leuk vindt! Niien_S schreef:Wij gaven volgens mij eierkoeken?
Het hielp wel een beetje maar niet echt veel, daarom zijn we dr weer mee gestopt.
Daarna kreeg ze nog iets anders maar ik weet niet meer hoe dat heet..