kat en hond samen houden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Isaura

kat en hond samen houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-10 18:52

Hoi,

Ik heb nu al een superlieve kattin van 2 jaar oud, maar mijn vriend en ik gaan binnekort verhuizen naar een huisje met een tuintje, en dan kan ik eindelijk terug een hondje houden. Maar ik zit natuurlijk ook nog met mijn kat die ik voor geen geld van de wereld weg wil doen !!!..nuja hoe kan ik het best de hond en de kat aan elkaar leren wennen of hoe doe je dat de eerste keer als je ze bij elkaar brengt? Ik moet er misschien wel bij zeggen dat ik niet van plan ben van een deense dog in huis te nemen, ik ga voor een chihuaua'tje :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 18:53

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-07-23 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 18:54

de meeste katten en honden kunnen prima samen in 1 huis wonen
wij hadden vroeger ook een hond en een kat
wat niet weg neemt dat de hond vroeger buiten wel op katten jacht ging maar thuis gewoon naast de kat lag te slapen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 18:55

A

Isaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-10 18:56

de kat gaan de puppy bij wijze van spreken niet openrijten ?
want mssn ziet de pup de kat wel als speelkameraad maar ziet onze kat dit echt niet zitten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 18:58

a

Isaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-10 18:58

Judith_M schreef:
Isaura schreef:
de kat gaan de puppy bij wijze van spreken niet openrijten ?
want mssn ziet de pup de kat wel als speelkameraad maar ziet onze kat dit echt niet zitten

Je zult het eerst moeten proberen voor je weet hoe de kat reageert :) De pup kan best eens een mep krijgen, is helemaal niet erg.. Wordt hij op zijn plaats gezet. Als het echt heftig wordt kun je eventueel altijd nog ingrijpen.

dus gewoon bij elkaar zetten feite

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 18:59

Gewoon nemen. Ik heb ook honden en katten.
Toen ik nog opmijzelf woonde had ik een kat. Hond erbij gewoon voor de kat neer gezet. Een blaas en een grom en het was klaar, dikke vriendjes.

Nam hem ook regelmatig mee naar mijn moeder die 5 katten heeft, die waren niet erg gecharmeerd van hondenbeest. Maar deden niet idioot ofzo. Meer neerbuigend jegens de hond

Woon nou bij mijn pa, mijn eigen kat woont bij een vriend van mij.
Kat van pa heeft nooit moeilijk gedaan over de hond. Inmiddels 2 honden waarvan de "nieuwe" een beetje geobserdeerd is door kattenbeest, maar nog steeds is de kat niet onder de indruk.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 19:00

wat wij hoorde toen wij een hond erbij namen in het asiel
je laat de hond in een gesloten kamer even rond lopen
dan haal je hem eruit dan de kat erin en dat herhaal je even en dan laat je ze bij elkaar

mijn vader vond het wel best en gooide ze gewoon bij elkaar en liet ze gewoon even alleen
hond heel enthousiast kat dikke staart
kat gaf hond een tik op de kop en binnen een paar dagen waren het vriendjes

Iris_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 19:03

Wij hebben 3 honden en 3 katten bij elkaar, en ja de hond krijgt wel eens een flinke tik. Maar soms spelen ze ook samen!

Nakisha

Re: kat en hond samen houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 19:06

Ik zeg ook; gewoon samen zetten en het ze zelf uit laten zoeken, met toezicht natuurlijk.

Neem de chi wel een beetje in bescherming als je ziet dat de kat
écht pissig is, zo'n pup is immers wat teer. En laat de pup de kat niet bijten met die scherpe puppentandjes. Maar verder gewoon laten gaan, van een keer een klap leren ze ook direct dat de kat geen speelgoed is. Het hoort er toch een beetje bij.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 19:12

Nakisha schreef:
Ik zeg ook; gewoon samen zetten en het ze zelf uit laten zoeken, met toezicht natuurlijk.

Neem de chi wel een beetje in bescherming als je ziet dat de kat
écht pissig is, zo'n pup is immers wat teer. En laat de pup de kat niet bijten met die scherpe puppentandjes. Maar verder gewoon laten gaan, van een keer een klap leren ze ook direct dat de kat geen speelgoed is. Het hoort er toch een beetje bij.

Valt best mee hoor. Van een krab op zijn kop valt ie echt niet dood neer.

En als het de kat niet zint is hij echt wel weg hoor :)

Mijn pup was toen ze klein was ook regelmatig overenthousiast jegens de kat. Kat ging dan gewoon hoog zitten zodat de pup er niet bij komt. Tot grote frustratie van pupsel hihi

Isaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-10 19:21

okeeee al bedankt voor de goeie reacties, heb ik echt wat aan !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 19:22

A

Isaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-10 22:21

Judith_M schreef:
En foto's laten zien he :D

hahaha...ja :)
maar tzal nog wel even duren denk ik voor dat mn pupsel er is, we moeten nog verhuizen etc. :)

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 22:39

Wij hebben al jarenlang honden en katten samen. Gaat altijd goed. Het wisselt mekaar wel af: de ene keer een jonge hond bij oudere katten en dan weer kittens bij een oudere hond. De honden doen onze eigen katten niks, maar ze moeten buiten geen vreemde kat zien. We hebben ook regelmatig opvangkittens via het asiel. dat zijn dan kittens van enkele dagen oud tot enkele weken oud. Soms heb ik daar ook moederpoezen bij. Dat is wel altijd even wennen voor beide partijen. Die moederpoezen zijn als tijgers (begrijpelijk) en de hond bedoelt het alleen maar goed. Maar ik heb ook wel eens moederpoezen die direkt de hond accepteren als oke. Moedertijgers moeten wat vaker in de bench blijven als ze echt als tijgers hier door het huis lopen.
ik zou gewoon de poes in de gaten houden als je pup komt. Plantenspuit bij de hand om de poes te bestraffen als die te hardhandig wordt tegen de pup. Maar de pup moet ook leren dat je de poes niet mag plagen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 09:06

Ik ga er meestal vanuit als een van de twee nog jong is dat ze dan perfect kunnen wennen. Kat zal wel even de tijd nodig hebben en pup zal moeten leren kat met rust laten als het moet. Overigens paar jaar terug ook een kitten genomen bij onze toen 4jarige dobermann en dat ging perfect, eerste maand waren ze wel nooit samen alleen, maar daarna ging het zonder probleem, nu nog trouwens.

Chiron_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 09:13

wij hebben 3 katten en een hond (nu 2 katten : ( )

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 09:15

Mijn 2 poezels hadden in hun 2-jarige leven bijna nog nooit een hond gezien. De dag dat Ginger bij ons in huis kwam verschoten ze lichtelijk. Ginger dacht "HA leuk spelen!!" , helaas werd ze van 2 kanten in elkaar gemept door mijn poezels haha. Maar eenmaal gewend aan elkaar zijn ze niet meer uit elkaar te halen. Ze eten, drinken, spelen en slapen met z'n drieen :D (het heeft nog geen 48 uur geduurt)

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 09:16

Wij hadden eerst twee katten, toen een pup erbij en een paar jaar later nog een pup erbij. Ging super, geen probleem.
Nu zijn de honden ouder en hebben we een jaar geleden een bijna volwassen kat erbij gekregen. Dat was wel twee dagen stress in huis (alles samen in de woonkamer) maar daarna was iedereen weer gewend en nu is het weer een leuke groep.

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 22:01

Mijn hond en kat zijn beste vrienden, spelen constant met elkaar. Ze zijn dan ook met elkaar opgegroeid, dat is natuurlijk een groot voordeel. Zie profiel :o

Mijn vorige hond en katten accepteerden elkaar alleen, en dat was al heel wat. Ze waren allemaal al wat ouder toen ze bij elkaar gingen. Hond had geleerd om achter katten aan te jagen, katten hadden nog nooit een hond gezien. Gelukkig ging het steeds beter, maar dikke vrienden zijn het nooit geworden.

Gewoon bij elkaar gooien trouwens, ze kunnen zichzelf wel beschermen. Tenzij je een terrorkat bij een pup zet dan.

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 22:05

Judith_M schreef:
dipstaartje schreef:
wat niet weg neemt dat de hond vroeger buiten wel op katten jacht ging maar thuis gewoon naast de kat lag te slapen

dat doet die van ons ook alleen hebben we ze wel beide als puppy in kitten tegelijk in huis genomen zat 1 dag tussen