Shakende hond!! iemand tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

michiemuis

Shakende hond!! iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-10 16:38

Hey allemaal,

Sinds gisteravond wilt onze chowchow niet meer kalmeren, ze zit nu steeds shakent in een hoekje, terwijl ze nooit bang is geweest voor vuurwerk, er is nu geen vuurwerk meer en het is hier weer gewoon rustig.
Ik vind het zo zielig, ik heb haar een kluif gegeven zodat ze iets te doen heeft, normaal laat ze die echt NIET liggen en ze laat hem zeker NOOIT afpakken door ons andere hondje, maar nu wel... ze wilt niet eten en met uitlaten gaat ze snel plassen en daarna rent ze als een speer naar huis, ik trek haar dan weer terug en normaal is het dan over en luisterd ze weer, maar nu blijft ze ervan door schieten en wilt ze niet verder dan het eerste veldje lopen, terwijl we normaal echt heel lang lopen en ze nooit naar huis wil maar langer wilt lopen. heeft iemand een goede tip om haar te calmeren??? ik wil haar weer vrolijk zien kwispelen

_Rianne_

Re: Shakende hond!! iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 16:43

Probeer eens om haar af te leiden, oefeningetjes van haar te vragen, en die te belonen met iets lekkers, simpele dingetjes, zoals zit, af, poot, enz.
En doe vooral heel enthousiast tegen haar! :)

michiemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-10 17:01

ja dat heb ik zonet geprobeerd, maar ze blijft heel zielig in dat hoekje en normaal vind ze het leuk om high five te doen, maar zelfs dat doet ze niet.... ook vindt ze het normaal heel lekker als ik haar in haar nek aai en in haar borst masseer, maar net hapte ze! dat doet ze nooit, ik vind het echt zooooo zielig

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 17:04

Hmm, klinkt hard maar gewoon negeren. Vuurwerk is opgehouden(misschien bij jullie niet?) en dan is haar angst ook weg vind ik..

Als het langer zo doorgaat proberen drank te voeren??

boefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 17:08

Zou het niet iets anders kunnen zijn? Dat ze lichamelijk iets heeft?
Voor de zekerheid een dierenarts raadplegen misschien?
Je zegt dat ze nooit bang was voor vuurwerk, misschien heeft ze bijvoorbeeld een hersenbloedinkje gehad en is dat toevaliige met oudjaar samengevallen.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 17:34

Asl ze zo anders is dan anders zou ik haar even laten checken door de DA...

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 17:35

Idd. Zou even de DA gaan bellen .. Misschien staat het helemaal los van het vuurwerk. Misschien heeft ze ergens pijn, aangezien je haar ook niet mocht aaien op bepaalde plekken .

michiemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-10 17:40

ze kwispelt weer!! het gaat weer een stuk beter met haar. Ze trilt nog een beetje, maar het gaat wel weer. ze steken nu weer wat vuurwerk af en dan rent ze haar mand in. Kan het zijn dat een hond opeens bang is geworden voor vuurwerk? DA heb ik gebelt en alles uitgelegt en die zei dat ze waarschijnlijk in schock is van het vuurwerk, dat het gisteren te veel stress was voor haar.

Arvensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 22:07

idd, denk dat je hond vanacht in de stress is geschoten.. dat kan natuurlijk zo ineens komen, er hoeft maar 1 ding te gebeuren wat stress kan veroorzaken. Maar nu ze stress heeft van vuurwerk zal ik haar de volgende keer goed in de gaten houden en angstig gedrag wel gaan negeren.

michiemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 00:08

dank je wel allemaal voor de reactie's
het gaat gelukkig weer goed met haar en kan straks met een gerust hart naar bed. Ze ontspant nu weer en uitlaten ging goed en was weer rustig.