Muis is een stuk vacht kwijt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

x_Rebecca

Muis is een stuk vacht kwijt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 23:25

Hoi!

Mijn kleine bonte muisje van 1 jaar en 4 maanden oud heeft een heel stuk van zijn vachtje weg. Op die plek is het opzich niet kapot, wel wat opgedroogd bloed (meer een schaafwondje?!), maar alles lijkt verder zo goed als dicht. (Heb het schoongemaakt met wat water)
Het is het stuk achter zijn oortjes tot ongeveer zijn schoudertjes. (krijg het niet goed op de foto, maar het zag er echt niet lekker uit)

Er zit niks in zijn kooitje waar hij zich aan heeft kunnen verwonden bij mijn weten, heel misschien zijn knaaghuisje dus die heb ik er nu, voor de zekerheid, uit gehaald. Nu is mijn vraag eigenlijk, denken jullie dat zo'n vrij grote 'wond' door een gewoon knaaghuisje kan komen? Of heeft hij misschien zichzelf open gekrabt ofzo? Hij krabt nu wel steeds aan het wondje.. en heeft (bij mijn weten) geen luisjes ofzo.
Weet iemand een ander 'iets' voor voorlopig wat ik erin kan zetten? (Hij slaapt altijd in zijn huisje, nu zit hij heel zielig om zich heen te kijken :(:) )

En kan hij met dit wondje gewoon dezelfde bodembedekking houden? (zaagsel en stro) of moet bijvoorbeeld het zaagsel eruit (lijkt mij dat dat kan prikken in het wondje? of zal dat wel meevallen?)

Nee, ik ben niet overbezorgd hoor :+ als het aan mij lag zat hij nu in een muizenziekenhuis _O-

Alvast bedankt...

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 23:27

een wc rolletje??

van wat voor materiaal is het huisje?

juist goed hoor, dat je meteen wil ingrijpen, er zijn er geneog die er niks aan doen..

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 23:32

Het is gewoon zo'n knaaghuisje uit de winkel.
Die je zelf om moet buigen. Van dat hout-spul.
Maar misschien dat die draadjes die erin zitten scherp kunnen zijn?

Verder sloopt hij wc-rolletjes altijd _O- Dus weet niet of dat goed werkt.
Maar zou dat inderdaad wel erin kunnen stoppen :j Heeft hij in elk geval wat..

x_Rebecca

Re: Muis is een stuk vacht kwijt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 16:06

Muis is naar de dierenarts geweest, de wond was groter geworden en zij dachten aan mijt/luisjes dus nu heeft-ie een antibioticazalfje voor zn wondje en een druppeltje tegen mijt en luizen en alles.

Volgende week nog een keertje zo'n druppeltje en dan hoort het goed te zijn, gelukkig!

Heb trouwens het huisje er ook weer in gezet, dat kan het dus niet geweest zijn dus dan hoeft hij ook niet meer zonder huisje te zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 20:02

Heb jij een muis?
Oke. Hoeveel huisdieren heb jij nog waar ik niet van weet?
Maar goed :+

Hopen dat het helpt!

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 20:05

Ja, Joop?
Die ken je wel toch :+

Dat lieve bonte ding :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 20:05

Oh, Jooooooooooop! Ja die kende ik wel :D