Mijn kleine bonte muisje van 1 jaar en 4 maanden oud heeft een heel stuk van zijn vachtje weg. Op die plek is het opzich niet kapot, wel wat opgedroogd bloed (meer een schaafwondje?!), maar alles lijkt verder zo goed als dicht. (Heb het schoongemaakt met wat water)
Het is het stuk achter zijn oortjes tot ongeveer zijn schoudertjes. (krijg het niet goed op de foto, maar het zag er echt niet lekker uit)
Er zit niks in zijn kooitje waar hij zich aan heeft kunnen verwonden bij mijn weten, heel misschien zijn knaaghuisje dus die heb ik er nu, voor de zekerheid, uit gehaald. Nu is mijn vraag eigenlijk, denken jullie dat zo'n vrij grote 'wond' door een gewoon knaaghuisje kan komen? Of heeft hij misschien zichzelf open gekrabt ofzo? Hij krabt nu wel steeds aan het wondje.. en heeft (bij mijn weten) geen luisjes ofzo.
Weet iemand een ander 'iets' voor voorlopig wat ik erin kan zetten? (Hij slaapt altijd in zijn huisje, nu zit hij heel zielig om zich heen te kijken
) En kan hij met dit wondje gewoon dezelfde bodembedekking houden? (zaagsel en stro) of moet bijvoorbeeld het zaagsel eruit (lijkt mij dat dat kan prikken in het wondje? of zal dat wel meevallen?)
Nee, ik ben niet overbezorgd hoor
als het aan mij lag zat hij nu in een muizenziekenhuis
Alvast bedankt...
Heeft hij in elk geval wat..