We blijven ons verbazen over wat ze weer verzinnen of wat ze uithalen.
kat van mijn vriendin gaat op 3 poten staan als ze meent dat je haar bent vergeten te aaien. Ze tilt dan haar achterste pootje op en gaat dan heel zielig miauwen alsof ze hem heeft pijn gedaan. Met een aai is dit weer snel verholpen.
Mijn kat gaat zich laten neer vallen als ze geen eten krijgt ze doet dan net of ze een hartaanval krijgt ?¿ gaat heel hard miauwen en laat zich prompt omvallen. De eerste keren schrok ik me natuurlijk wezenloos. Toen hadden we bedacht dat het misschien door het eten kwam. Ze kreeg eerste namelijk 2x pd eten maar net wat meer dat ze er de hele dag over kon doen. Na advies van de da ging ze op dieet en kreeg ze nog maar kleine beetjes. Beetje bij beetje vogelden we uit wat waarschijnlijk de oorzaak was. Kat lag namelijk voor 'dood' op de grond en toen mijn moeder het etensbakje ook maar optilde ging dat koppie omhoog en sprintte ze naar haar etensbak. Dit hebben we een paar maanden aangekeken maar dat was geen feest...
Na overleg met de da hebben we toch besloten haar wat meer te voeren zodat ze heel de dag met haar eten kan doen.
En het tweede rare trekje is dat ze levende muizen naar binnen brengt. Ze heeft problemen met kauwen en bijten doordat haar kaakje ooit is recht gezet dus muizen kan ze niet dood bijten.
Dus brengt ze ze levend naar binnen zet ze neer en gaat weer weg...

Mijn andere kat heeft de neiging op vingers te gaan kauwen alsof het vieze worstjes zijn. Ze kauwt maar bijt niet door. Ze likt nog een paar keer en kijkt er dan eens goed naar alsof ze wil zeggen, nou hier zit ook geen smaak aan.
Hebben jullie katten ook van die gekke trekjes?